iþ 412 probleemid.
#1

Paar probleemi oma mosuga.

Täna pärast väga äkilist pidurdamist kadus autol tühikäik ning õlirõhk vajus madalamale, kui tavaliselt. Milles võiks olla probleem? On kellelgi esinenud? Ei oska viga otsida. Õlitase normis, karburaator timmitud. Temp. andur näitas 80, aga kas võis see juhtuda kuumenemise pärast? Tosooli keemist aga ei paistnud toimuvat. Äkki läks karburaatori ujuk nässu?

Millest võib tekkida suurem müra alates 70 km/h. 75 km/h on kõige hullem, siis lausa raputab... tundub, et see tuleb esisillast paremalt. Ees uued ja balanseeritud rattad.

Pidurid tunduvad tal liiga peal olevat ning parem esimene pidurdab halvemini kui vasak. Kuidas toimida?

Autot oleks sel laupäeval sõitmas vaja.
Vasta
#2

Tühikäigu häda tõenäoliselt tingitud pidurivõimendi rikkest.Kõik vibratsioonid sillas ja vead pidurites nõuavad aga praktilist vaatlust ja läbi ekraani aidata ei saa.
Vasta
#3

Jah, pidurivõimendiga just puuduvadki kokkupuuted, võimalik tõesti, et too andis otsad. Kuidas kontrollida? Lihtsalt pidurdamise raskust hinnates?

Sillaga tuleb ehk kuhugi stendi minna?
Vasta
#4

kui on tegemist vanemat tüüpi pidurivõimendiga,mis asetseb juhist paremal pool mootorit siis ja neil oli see jama,et kippusid õli täis minema.seoses sellega hakkas neljas silinder sealt lisaõhku võtma ja nii nees jamad pihta hakkavad.Õlirõhk ei tohiks küll järsul pidurdamisel ära kaduda.Kontrolli oma rõhuandurit,et ega seal mustust sisse pole läinud.Kõige kindlam on ühendada õlirõhu manomeeter.
Vasta
#5

Jah, täpselt see sama paremal pool asetsev võimendi. Auto aastast 1976. Õlirõhk vajus pigem seepärast, et mootoril pöörded kadusid, tundub. Aga kust leida kirjandust võimendi parandamiseks?

[Pilt: 999389E5r5Y3D2l11174.JPG]

Täpselt sama pilt mul kapoti all.

Loomulikult tänan seniste vastuste eest. Vähemalt teab, millele tähelepanu pöörata.
Vasta
#6

inimloom Kirjutas:Jah, pidurivõimendiga just puuduvadki kokkupuuted, võimalik tõesti, et too andis otsad. Kuidas kontrollida?

Kui membraan võimendis on katki,saad voolikust sinna lõputult õhku imeda-suruda.Terve membraani korral on võimendi suletud süsteem.
Vasta
#7

Vaata siia ka. http://www.hariduskeskus.ee/autoosad/pidurivimendi.html
Vasta
#8

Homme avalikustab täpsemad uurimistulemused, tänaseks aitab. Vabandan oma võhiklust pirdurivõimendite alal. Jutt käib vaakumi voolikust jah? Kui membraan on katki, kas piirdub asi vaid selle vahetamisega (kuidas see käib üldse?) või lööb ta tavaliselt midagi enamatki katki?

Ei suutnud siit foorumist vastavat probleemi käsitlevat teemat leida.

Pidurid vajavad kah regulleerimist. Grr. Kui trummel käib jõnksudega, klotsile vastu, kas vajab ta vahetamist? Mis määral üldse klots trumlit puutuda võib?
Vasta
#9

inimloom Kirjutas:Vabandan oma võhiklust pirdurivõimendite alal. [...] Kui membraan on katki, kas piirdub asi vaid selle vahetamisega (kuidas see käib üldse?) või lööb ta tavaliselt midagi enamatki katki?

Midagi muud riknennud membraan katki ei löö, küll aga lööb mootori sisselaske paigast ära (tohutu lisaõhk läbi võimendi membraani!) ning pole ime, et riknenud membraani korral tühikäik enam ei tööta.

Membraani vahetamiseks tuleb võimendi maha/lahti võtta tavaliselt.

Ei suutnud siit foorumist vastavat probleemi käsitlevat teemat leida.

inimloom Kirjutas:Pidurid vajavad kah regulleerimist. Grr. Kui trummel käib jõnksudega, klotsile vastu, kas vajab ta vahetamist? Mis määral üldse klots trumlit puutuda võib?

Trummel ei tohi "visata". Kui ta käib jõnksuliselt klotsidele või millelelgi muule vastu, on asi väga paha - kas on trummel "lopergune", klotsid paigast ära või on sattunud sinna vahele võõrkeha, mis vahel käib vastu.

Klots võib trumlit puutuda vaid siis, kui Sa piduripedaalile vajutad. Pedaali vabastamisel ei tohi trummelpidurisüsteemi korral klots enam mingilgi moel vastu trumlit pisinatukenegi käia (erinevalt ülimoodsate autode ketaspiduritest). Ja pidurid peavad hakkama võtma ühtlaselt, nn "jõnks-jõnks" võtmahakkamine viitab lopergusele trumlile.

Kui siiski pedaal-üleval olekus klotsid vastu trumlit käivad, siis on midagi korrast ära. Tavaliselt on midagi riknenenud/kinniroostetanud/kinnikiilunud (purunenud vedru, paksenenud pidurivedelik, töösilindrisse kinnikiilunud või seal raskelt liikuv kolb vms) või on pidurid reguleerimata (moodsamatel masinatel, millel on isereguleerumissüsteem, ei tööta see korralikult, st on kinnikiilunud/-roostetanud).

Ülitavaline on, et igasugused kinnikiilumised/-roostetamised tekivad autol mida ei ole mõnda perioodi kasutatud. Sel juhul ei aita muud, kui süsteemi osandamine, puhastamine ning piisavalt vana auto korral ka kogu pidurivedeliku soovitatav vahetamine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

Seda et... Võta pidurivõimendi poolsest otsast vaakumi voolik lahti, leia sinna mingi sobiv punn, pane see sinna voolikusse ette(hermeetiliselt) ja vaata kas mootor hakkab paremini tööle. Kui, siis ongi Su autol pidurivõimendi membraan katki.
Vasta
#11

Juhul kui pidurivõimendi on korrast ära siis remontida pole erilist mõtet, hangi parem töökorras võimendi, hoiad kokku aega ja närve...Smile
Vasta
#12

Oh aeg... kogu probleem seisnes lõpuks aga voolikus. Too oli mootori poolsest otsast väheke lõhenenud. Võimendi korras, tühikäik normis.

Paistab, et pidurisüsteem tuleb ette võtta. Küsin, ega trumleid kuskil enam ei treita? Või oleks targem uued hankida?
Vasta
#13

Indy Kirjutas:Juhul kui pidurivõimendi on korrast ära siis remontida pole erilist mõtet, hangi parem töökorras võimendi, hoiad kokku aega ja närve...Smile

Või üldse vahelt minema visata, nagu mina tegin Smile Pidurid võtavad järsemini ja kiiremini kui võimendiga.
Vasta
#14

Uued Mosse trumlid maksid üsna hiljuti Tartus Ülo Äris kusagil 500EEK tükk... Ma lahendasin probleemi kunagi niimoodi, et tõstsin auto ühe tagaratta tungi peal üles, ratas ja trummel maha, siis trummel tagurpidi pooltelje otsa, kahe mutriga kinni, trelli otsa väike käiaketas, mootor käima, käik sisse (vot enam ei mäleta, kas sai sedasi edaspidi või tagurpidi käiguga "treitud") ja siis sedamoodi auto küljes ringikäiv trummel sai võrdlemisi kerge vaevaga siledaks lihvitud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#15

Uued trumlid on kuidagi kallid jah. Samas on aga parem esimene päris mahlaselt loppis, kahtlustan, et kiiremal sõidul tekkiv vibratsioon on tolle põhjustatud. Selgus ka, et pidurisilindrid ei läinud lõpuni tagasi. Esimesestel ratastel uued silindrid, taha tuleb veel jõuda. Kui pidurid reedel korda saab, on selle hooaja viimased kriitilised toimingud tehtud. Jääb vaid sõita kuniks ilma on.
Vasta
#16

Kui sul ühtainsat trumlit vaja on, siis selle saad kõige odavamalt mõnelt vanarauaplatsilt, kui aga omal natuke aega ja viitsimist seal tuhnida on. Ma näiteks käisin eelmisel suvel ühes kohas omale keevitamiseks plekki otsimas ja sattus ette sisuliselt tehasekonditsioonis 2140 ilukilp. Võtsin selle näppu, näitasin kaaluputkas ette ja küsisin, rahakott näpus, et kui palju...? Selle peale öeldi lihtsalt, et ah... eks võta, kui sul vaja. Ütlesin siis ilusasti aitäh ja tulin tulema.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne