Seadused: Külgkorviga regirstreeritud masin soolona?
#1

Tahaksin siis teada, kas tehnilisse passi märgitakse ära, millisena tsikkel registreeriti ja kas sellega võib siis vastavalt kas korviga või ilma ka sõita?
Vasta
#2

ARK jaoks on tegemist kahe erineva kategooriaga (L3 ja L4).ARK-l on sõidukite jaoks oma kategooriad, millest lihtinimesel ei ole vaja suurt midagi teada, nendes kategooriates on täpselt kirjas,milline peab sõiduk olema ja millina ta olla ei tohi.Seaduse kohaselt ei või omavoliliselt külgkorvi paigaldada ja ära võtta, see toiming on vaja ARK-s registreerida ja sõiduki pass vahetada.Niimoodi saan mina seadusest aru, kui keegi saab teisiti ,siis parandagu.
Vasta
#3

kui passis on märge: külgkorviga, siis võib sõita ka soolona, kui aga passis sellist märget ei ole, siis korviga sõita ei tohi!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#4

Unicman\'il õigus.
Vasta
#5

Unicman´il ei ole siiski õigus.Paar aastat tagasi oli tõesti selline asi lubatud, aga enam ei ole.
Vasta
#6

eelmine aasta võtsin oma 638 korviga arvele ja küsisin ARK meeste käest üle, nemad nii mulle ütlesid...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#7

zten00 Kirjutas:Sass, ehk räägid välja, kust su info pärit on? Kui natukene otsida, siis ehk leiaks selle teema kohta Riigiteatajast ka vajaliku infot.
Soovitan helistada ARK keskusse tehnoosakonda.Endal mul oli sama probleem külkaga Uraliga mis nüüd on soolo.Külkaga tsikkel on L3 kategooria ja ilma külkata L4 (Või vastupidi) ja igasugu nõuded pidid olema väga ranged ja külka lisamine või äravõtmine on võrdne ümberehitusega ,mille käigus kategooria muutub, see aga omakorda nõuab reg. tunnistuse vahetamist. Seaduste numbreid ma küll ei oska öelda.Aga ma arvan , et kasutja \" miilits\" on selles küsimuses minust kompetentsem.Üks asi ,mida tasuks otsida, on ülevaatus eeskiri, täpset nimetust ma ei tea.Ja peaks ka olemas olema mingi sõidukite registreerimis eeskiri, mille täpset nimetust ma samuti ei tea.
Vasta
#8

zten00 Kirjutas:Tuhnisin veits Riigiteatajas, kuid pole selle kohta midagi leidnud.
Hakkasin mõtlema, et kui külgkorv ära võtta/lõlge panna, siid gabariidid ju muutuvad. Need peaksid ju passis kirjas olema ja kui õigega ei klapi, siis....

Lisaks muutuvad ka paljud teised parameetrid, mis passis kirjas. Mass, kandevõime, telgede ja istumiskohtade arv etc.
Vasta
#9

No kuule kui teiesugused asjatundjad juba siin selle üle arutlevad, mis siis mentidest rääkida- nemad ei tea seda ammugi, kuda asjad on, sest nemad ju peamiselt keskenduvad autodele, mite tsiklitele ja selliseid peenikesi seadusi nad vavalt teavad, ma ei usu eriti, et sa mingi trahvi selle eest saad.... see muidugi minu arvamus aint...

Ma olen Amatöör [suure tähega] tsiklite alal, 90% minu postitustest on suht lapsikud...Toungue
Inimene õpib oma vigadest....
Vasta
#10

-matu- Kirjutas:No kuule kui teiesugused asjatundjad juba siin selle üle arutlevad, mis siis mentidest rääkida- nemad ei tea seda ammugi, kuda asjad on, sest nemad ju peamiselt keskenduvad autodele, mite tsiklitele ja selliseid peenikesi seadusi nad vavalt teavad, ma ei usu eriti, et sa mingi trahvi selle eest saad.... see muidugi minu arvamus aint...

ärme siin niiviisi ka lahmi. need politsei-onud kes töötavad mootorratastel teavad väga hästi mis tähendab soolo või mis külghaage.
Kontroll on muidugi suhteliselt nõrk. olen käinud oma külgvanker-dnepraaliga soomes,saksas, belgias, ja madalmaades ilma, et keegi oleks kordagi virisenud, et passis on ju soolo.
Ark on üks hiiglama põnev asutus. Nad saavad passi kirjutada kahed numbrid st. soolo ja järelkäruga soolo andmed, kuid seda ei saa, et passi kirjutada soolo ja külghaake numbrid.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#11

isandpauk Kirjutas:Ark on üks hiiglama põnev asutus. Nad saavad passi kirjutada kahed numbrid st. soolo ja järelkäruga soolo andmed, kuid seda ei saa, et passi kirjutada soolo ja külghaake numbrid.
Kas veneajal ei olnud mitte nii, et kui tahtsid oma külghaagisega IZ mootorrattaga ka soolona sõita, siis tehti teh. passi vastav märge? Dneprite ja ka muude "emmide" puhul oli see vist välistatud.
Aga kas nüüd ei olegi siis mitte mingit võimalust, et saaksin oma korviga Jupiteriga ka ametlikult soolona sõita?
Vasta
#12

Kasutaja Romka, kuidagi vana teema juba?Wink
Tegin hiljuti ka passi uuenduse läbi K-750m'le. Lisandus siis külgkorv ja siin on kasutaja sassi jutt õige. Külgkorvi lisamisega muutus sõiduki kategooria, mis tähendab külgkorvi äravõtmisel uue passi vormistamist. Küsisin ka igasuguste märgete kohta, mida oleks võimalik passile kanda. ARK mees tegi seejärel 5minutilise kõne ja vastas siis tuimalt, et sellist asja ei ole võimalik teha. Big Grin
Iþ'l millel kategooriate vahe väiksem (nii ratas kui ka korv emmilistest palju kergem) võib küll uurida midagi märgete kohta. Kusagilt on ka meelde jäänud, et keegi sai kanda oma külgkorviga mootorrattale märkme, et võib sõita ka soolona.
Vasta
#13

yllar21 Kirjutas:Külgkorvi lisamisega muutus sõiduki kategooria, mis tähendab külgkorvi äravõtmisel uue passi vormistamist. Küsisin ka igasuguste märgete kohta, mida oleks võimalik passile kanda. ARK mees tegi seejärel 5minutilise kõne ja vastas siis tuimalt, et sellist asja ei ole võimalik teha. Big Grin
[...]
Kusagilt on ka meelde jäänud, et keegi sai kanda oma külgkorviga mootorrattale märkme, et võib sõita ka soolona.

Selline politseinik peab ikka paras siga olema, kes ilma korvita variandis sõitmise eest trahvi teeb. Seda muidugi eeldusel, et muud asjad korras, ülevaatus läbitud, kindlustused kombes jne. Ma ei näe mitte ainsat nüanssigi mitte, kuidas korvi eemaldamine saab mõjuda liiklusohtusele negatiivselt.

Üks ebaaus võte muidugi on nii korvita kui ka korviga variandiga sõitmise jaoks. Võtad passi korvita variandile ning mingi aja pärast taotled uut passi, kinnitades, et vana pass on kadunud. Seejärel vormistad ümberehituse korviga variandile ning vahetad seetõttu veelkord passi. Nii on Sul taskus kaks passi, nii korvita kui ka korviga variandi jaoks ning esitad selle, millises komplektsuses Su ratas parajasti on Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

valdo Kirjutas:Üks ebaaus võte muidugi on nii korvita kui ka korviga variandiga sõitmise jaoks. Võtad passi korvita variandile ning mingi aja pärast taotled uut passi, kinnitades, et vana pass on kadunud. Seejärel vormistad ümberehituse korviga variandile ning vahetad seetõttu veelkord passi. Nii on Sul taskus kaks passi, nii korvita kui ka korviga variandi jaoks ning esitad selle, millises komplektsuses Su ratas parajasti on Wink

... ja aasta pärast taotled uued passid või võltsid ülevaatuse templid?
Vasta
#15

Templite võltsimine on mõttetu, need ajad on vist jäädavalt möödas, mil selle järgi ÜV kehtivust kontrolliti...
Vasta
#16

Just. Ja ilmselt tunnistatakse ka "kadunud" pass enne uue andmist kehtetuks.
Vasta
#17

onuaugust Kirjutas:Just. Ja ilmselt tunnistatakse ka "kadunud" pass enne uue andmist kehtetuks.

Seda nüüd kindlasti. Aga vaevalt keegi hakkab laus- ja masskontrolli ajal selliseid nüansse vaatama. Pigem vast vaadatakse siis (infosüsteemist eemal olles), kas passis on sama number, mis masinal küljes ja sama omanik, kes load esitab.

Usun, et nn infosüsteemi-kontrolli põhjal jälgitakse pigem seda, kas ülevaatus-kindlustus on korras ning kas on põhjust juhti füüsiliselt kontrollida (lubade äravõtmised, purjus peaga sõidud jms).

Pealegi on ju mootorrattal number vaid taga, mistõttu ei saa politseiautost rakendada ka seda taktikat, et sisestad juba aegsasti eemalt läheneva sõiduki numbri, et vaadata, kas on põhjust kinnipidamiseks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#18

valdo Kirjutas:Ma ei näe mitte ainsat nüanssigi mitte, kuidas korvi eemaldamine saab mõjuda liiklusohtusele negatiivselt.

Algselt spetsiaalselt korviga rattaks projekteeritud isenditel on ideoloogias teine rooliarhitektuur kui soolorattastel ja soolorattale korvi paigaldamine on lubatud, aga keelatud on kohe tehasest korviga väljunud masinal korvi eemaldamine. Sellepärast paljudes riikides on näiteks soolokasutuseks lubatud emmilistest vaid tehasest soolona väljunud eksemplarid - st vanadest vaid 18" ratastega soolo uraal.
Enamus ratastel, mida toodeti soolona ja korv oli nö lisavarustus, on raami ehitus loomulikult sooloratta oma ja seal mingit vahet ei tule, kuigi korviga juhitavus on veidikene sitem kui õigel korvimasinal. Selletõttu kasutatakse paljudel korvimasinatel kõvemate kasutajate poolt ka teisi sobivamaid esiharke või hargiprille.
Eks siin meie riigis, erinevalt paljudest teistest on keeruline ka külghaagise paigaldamine rattale, millel kohe seda küljes olnud ei ole - tavaline ark vastus on, et t "tehases pole ette nähtud".
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne