Gaz 69 kütuse kätte saamisega probleem
#1

Eelmisel suvel oli probleeme Gaz 69-l kütuse kätte saamisega. Siis sai ära vahetatud bens.pump ja läbi pestud (loputatud) see n.ö. settepaagis asuv metallribidega filter (kõhu all tagumise juhipoolse ratta ees ), ja peale seda lippas auto ilma probleemideta.
Nüüd on auto sest saadik seisnud, täna käisin teist käitamas, ja paari meetriga, mis ma katseks tegin, ilmnesid samasugused sümptomid, kui eelmisel suvel (karburaatori aknas taset praktiliselt näha polegi, tühikäigul käib, nii kui gaas anda, sureb välja...)
Kas tegu võib olla ebapiisavad filtri puhastamises (kas sellist uut müüaksegi) või on kütusesüsteemis veel mõni (minul kahe silma vahele jäänud) "nõrk koht", millele tähelepanu pöörata?
Endal mõistus otsas,
ehk oskab keegi nõu anda?
Vasta
#2

mul oli zil-iga umbes sama jama, lasin komressoriga bensiinipaaki surve sisse ja avastani kytuse torustikust lekke koha kust hakkas bensiini välja ajama, aukuke oli piisavalt pisike et imes öhku sisse mootor läks ka vahest käima kuidagi aga tuure yles ei saanud. peale lekke koha parandamist probleemid kadusid.
Vasta
#3

Minu 69-ga oli sama jama. Aitas samamoodi filtri puhastus. Lisaks jamasin mitmeid kordi karburaatori nõela tihendiga mis "ära kadus". Sümptom oli analoogne kuid kui aknast vaadata siis karburaator ei olnud tühi vaid triiki täis (esimese pilguga tundus tühi). Nõela tihendid müügis näiteks Volga poes.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4
Exclamation 

kattom Kirjutas:aukuke oli piisavalt pisike et imes öhku sisse mootor läks ka vahest käima kuidagi aga tuure yles ei saanud. peale lekke koha parandamist probleemid kadusid.
arvestan selle võimalusega, on üsna tõenäoline, et kuskil ahelas on mingi osa oma ea ära elanud/alla andnud. Proovin siis (kui ilmad inimlikumad) seda viga leida (kuigi n.ö. koduste vahenditega on selle leidmine kaunis... hmmm.)

pkuldsaar Kirjutas:Sümptom oli analoogne kuid kui aknast vaadata siis karburaator ei olnud tühi vaid triiki täis (esimese pilguga tundus tühi).
Just, meenub eelmise suve ühel korral, kui arvasin, et TAAS karburaator tühi, avastasin, et oli teine hoopis nii "servani" täis, et lihtsalt tase ei paistnudki. Seda juhtus küll vaid korra, aga ei tee kindlasti paha tihend kasvõi igaks juhuks uus panna.

Tänud soovituste eest, ehk saab asja jonksu (suvel tahaks ju taas 69-ga Põhja-Eestist Lõunasse suve veetma minna. Ja pärast tahaks tagasi Põhja samuti Smile)
Vasta
#5

Kui pumba ja karburaatori vahelt toru lahti, peab korras asjade puhul pump lööma iga hoovatõmbega torust bensu läbi "täie rauaga". Kui seda ei tule, võib torustikus tõesti olla ka õhuleke, kuid see ise peab olema küllalt suur siis. Õhulekke ümbrus märgub bensiiniaurude mõjul. Siiski tõenäolisemalt on umbes benupumba enda sõel, mis püüab peenemat setet ja paagiroostet. Settepott ise on aga väga jämeda sette ja vee eraldamiseks, mis annab bensu läbi isegi siis kui ta poolenisti või rohkemgi saasta triiki täis. Kui bens pumbast tuleb vabalt, on arvatavasti järgmise pisikese filtrikese ummistus. Asub ta vahetult karburaatorisse siseneva bensiinitoru vastasküljel korgi all ja filtreerib juba otseselt vahetult enne nõelklapile antavat bensiini. Tõenäoliselt on see filter umbes.
Pika kuivalt seismise järel võib ka karburaatoris tekkivate oksiidide tagajärjel kinni kiilunud oma võllil ujuk, ka ujuki nõela klapi tihend võib olla kleepunud üles oma pesasse kinni. Enamasti aitavad kerged koputused karburaatori küljele kleepunud detailid lahti ehmatada. Ise soovitan otsida vanematüübiline koonuspinnaga nõelklapp (kuldsetest kuuekümnendatest) selle olemasoleva väikese tihendiga nõelklapi asemele.
Tihtipeale on ka kauaseisnud masina karburaatori kiirenduspumba kolb kleepunud ja see ei pritsi vajalikku lisabensiini gaasi vajutamisel, tekivad bensunälja aevastused karburaatorisse ja külm mootor sureb tavaliselt välja. Peale karburaatori kaane eemaldamist pääseb kiirenduspumba kolvile ligi ja natuke käsitsi teda treenides saab ta tavaliselt uuesti liikuma. Need kõik on väga elementaarsed vead vana ja seisnud tehnika puhul.
Vasta
#6

Tänud asjalike vastuste eest!
Minu isendi puhul, jah, bensuvooliku karburaatori küljest lahti võttes ja pumbates tuli bensiini suht nigelate plörtsatustena, igaljuhul mitte "täie rauaga", nagu taruvaras kirjeldas. Bensiinipump ise, või täpsemalt kogu sisu ja ülemine pool (jalg oli uuel ostetud pumbal paraku vale kujuga) sai suve lõpus uued pandud, ei tahaks uskuda, et see nüüd poole aastaga seistes umbes on... Mine tea muidugi.
Proovin siiski vast otsida kohta, kust süsteem lekib (auto aastast 67, nii et suur osa temast ikkagi juba rohkem kui 40 aastat vana...). Ehk suudan selle leida - torusid tal ju omajagu... (joonis)

   
Vasta
#7

See jämepuhastus filter ehk settepott on üks peamine vaakumi lekke allikas 69-l. Settepoti ja kaane vaheline tihend annab pisut läbi ja juba enam mootor bensiini üles ei tõmba, probleemi kindlaim lahendus muidugi pott eemaldada süsteemist või originaali masin jättes siis tuleks see pott korralikult ära tihendada ja see sõel mis seal sees on see tuleks küll eemaldada ja pisike paberfilter enne pumpa vahele panna. Teine koht on lekkiv kraan kahe paagi vahel.
Vasta
#8

Olaf Kirjutas:/ probleemi kindlaim lahendus muidugi pott eemaldada süsteemist /
Seda varianti kaalusin ise küll, eks vaatab.

Nüüd aga uus küsimärk (küsimus): avastasin (käsitsi) bensiinipumpa pumbates, et iga tõmbe ajal lörtsatab väike kogus bensiini välja siit sõelaga avast (vt. pilti):

   

Mis siis nüüd lahti? (Enne selle avastamist olin pumba pealmise kaane maha kruvinud ja avastanud, et seal sõela polegi... Tagasi kaane kruvimisega oli ropendamist palju, lõpuks siiski sain, ning eelpool kirjeldatud "lekke" avastasin peale seda. Samas - ei ole kindel, kas see just PEALE minu kruvimist tekkis - enne ei osanud lihtsalt seda kohta vaadata.)
Äkki keegi arvab asjast midagi...

EDIT:
Ei julgenud ise seal külmas ja poolpimedas garaaþis alumist poolt nii igaks-juhuks lahti kruvida - karta on, et seda omal jõul tagasi kokku ei saa...
(tom@oskab hästi joonistada aga mehhaanika-alaste tööde puhul pöördub targemate poole. Smile )
Vasta
#9

minuteada ei tohiks sinna pumba ossa küll bensiini sattuda juhul muidugi kui pumba membraan katki ei ole

Aga las mõni tarem võtab ka sõna Smile

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#10

Membraan puru, alt jooseb bens välja, muidu läheks kolinal karterisse õli sekka (avariimulk vms).

Dad.
Vasta
#11

See on uuem Gaz 52 tüüpi pump. Vana tüüp on pealt klaaskupliga (ka m407/408, pobeda, Gaz 21/ 51 ), mille all sõel.
Membraanide katkimineku korral peab membraanist läbilekkiv bens saama selle ava kaudu väljuda. Kui "membraaninahad" kinnituvad tõmbevõllile keermega mutri abil, siis näiteks lõtvunud mutriga ei suruta plekist taldrikseibe vastu membraane tihedalt ja võib toimuda analoogne leke ja seda korras membraani puhul.


Veel ka kõigile teistelegi väikeseks meelespeaks- soojaks soovituseks, et peale pumba poolte lahtivõttu koostamisel ehk jalapoole ja klappidega poole ühendamisel välisservast, enne poltide pingutamist tõstke alati käsihoob maksimaalselt üles ja hoidke seda ülal, kuni kogu poldiring kinni ja pingutatud saaks. Sellisel puhul koostatud pumbamembraan pumba poolte vahel on oma käigumaa äärmisteski punktides all ja ülal pingevaba ja teda ei rebita, mis mebraani eluiga kindlasti lühendab. Selliselt koostatud pumba membraan jääb keskmises töökäigu asendis siis lonti. Kui seda mitte teha võib membraan oma keskasendis täpselt tasapinnaliselt istuda, aga tööajal alumises ja ülemises piirasendis teda lausa rebitakse servadest. Seda enam ka sel juhul, kuna antud masinat aktiivselt ei kasutata, bensiinipump mingiaja pärast kuivab ning kuivab ka ja muutub kalgiks ka menbraan pumbas. Kuiv ja kalk ning pinges membraan purunebki järgmisel bensu ülespumpamise üritusel.

Kuna autotootja on juba eos koostanud masina eeldusel, et igal jupil on otstarve ja ta on millekski vajalik. Seega ei poolda ma eelpool soovitatud settepoti ja/või ka selle seest filtri eemaldamist. Kui korralikku puhast kütust tankida ei ole sinna kallale asja sagedamini, kui 1X 10 aasta jooksul.
Kuna antud pumbal seest sõel puudus, siis ma soovitaksin seda poesmüüdavat paberfiltrit just enne pumpa kasutada. See välistaks ka suurema prahi sattumist ja kleepumist pumba klappide serva alla, mis omakorda jällegi ei lase pumbal "täiel rinnal" tööd teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne