Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
Sillu Kirjutas:Edit: otsisin vahepeal välja ajakirja "Za Ruljom" 1989. aasta 11. numbrist Gorki tehase uut veokit tutvustava artikli, milles juttu PUITKASTIGA veoautost GAZ-3307. (Madel vast tuligi enne kallurit välja.) Sellega peaks olema lõplikult ümber lükatud väide, justkui puitkastiga madelauto mudelitähis poleks GAZ-3307.
Sillu soovitan sul soojalt selgeks teha, mis vahe on GAZ ja mis on SAZ.
Kuidas ja miks just see nimemuutus toimus ja miks on just kalluritega see teema "päevakorras".
Teisalt vene ajal oli palju tarkasid onusid. Kes ehitasid masinaid mõnuga ringi. Arki pürokraatial oli selle ümberehituse kohapealt ükskõik ja seetõttu ei olnud ka paljusid ümberehitusi kirja pandud. Viimastel aastatel oleme 2 kiisut ostnud millel paberite järgi oleks kallur, kuid tegelikkuses puitkastiga ja topeltkabiiniga masin.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
EESTI METALL Kirjutas:3507 on vana kabiiniga masinad kas ikka on?????? 3507meid on nii uut kui ka vanat varjanti! 88 ja 89a ndast aastast tulid vanat tüüpi kabiiniga gazid uue markeeringuga 53-14(saz-3507) jagades seda kandilise kabiini vahel kuni 91aastani ! kuid tuli ka selliseid isendeid mis on (õige )uuemat tüüpi gazi jaoks loodud ....33072(saz-3507-01) mis olid juba eranditult ainult uue kabiiniga masinate tähised ! ja siit edasi need andmed on juba konkreetselt kallurite omad ,isiklikust masina pargist! siis sedasi..... töömaht 4250,85 kw ja 4254,89 kw ja registrimassid 7750-8000kg kandevõimed vastavalt 4200-4325kg............................ gaz on mark neil kõigil ,mudel ja modifikatsioon siis vastavalt 53-14(saz-3507) või 33072(saz-3507-01) nii et vaadake mõlemad on modifikatsiooni järgi SAZ,id on vist mõtlemisainet meile kõigile....
Olen nõus sinu aruteluga. Lihtsalt minu mõte oli asja juures see, et 3507 oli vanakabiiniga masina mudeli tähis. Vanal kabiinil ei ole mina aga kohanud 3307 mudelitähist. Vastupidi küll.
http://www.kitkar.ru/new/gaz-3307-sam.html
Kuid tagasi teemasse, muidu kisub liiga palju off topic'uks/teemaväliseks aruteluks.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 770
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
nuga666 Kirjutas:Vana mootor sai kuuma ja ei hoia vett sees ning ei käivitu. Kui kalliks võib minna kapitaalremont või on mõistlikum töökorras mootor osta! Võibolla kellegil on mõni üleliigne mootor kuuri all?
Kui kuuma sai, siis tõenäoliselt plokikaane tihend(id) vaja vahetada. Kui mootor oli muidu korras, siis pole ju mingit mõtet hakata uut otsima. Halvemal juhul vajavad ka kaaned lihvimist, kuid see tuleb ainult kasuks, kuna A76 bensiini nagunii tänapäeval enam pole ning lihvitud kaantega käib pärast lõbusamalt edasi ka.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Ei saagi aru, et mis mootorit sa õieti otsid, 53-e , 66-e või hoopis Minski diislit versioonis veokale.
Ise ehitasin kuue aastaga 66-le diisli 245,12C peale ning tööd oli tunduvalt rohkem kui arvata oskas. Täna vaatan oma liikurit, mis veel õieti õueski pole käinud ning mõtlen , et tore oli , aga mis ma sellega õieti peale hakkan.
Kogu kupatus ; mootor, sidur, käigukast, jõuvõtukast, sidurivõim, vaakumpump, roolivõimu pump/klapp, mootoriploki soojendus Defa, tagumised mootori käpad, vaheflants Gaz-i kardaanile on nüüd koos ja masinal, töötab ning ka müügis. Ka huvilisi on aga ega ma ilma rahata ka ära ei anna , ikka müün.
Ning asemele tahan panna kuuma saanud Gaz 13 mootori, see vajab remonti, aga mootori remont on kõige väiksem probleem , kui soe kuiv ja valge ruum olemas on. Taas uue mootori panek algab peale diisli-versiooni müüki.
Postitused: 2
Teemad: 0
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
18-02-2009, 20:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2009, 21:35 PM ja muutjaks oli
rihok.)
tere. mul selline mure sai 53 mootori vahetus tehtud. kõik ilus kena. sai ennem käigukasti ning muude jamade otsa panemsit käima aetud. käis ilusti kõik pytid töötasid ilusti aga nyyd kus masin on koos hakkas järsku syyde ajausid lollitama. saab pillile hääl sisse aetud läheb nii võrd kui võrd pöörde ja siis nagu välk selgest taevast enam mootor käima ei lähe. keerasin syydet siia ja siinna aga tolku ei midagi seisab mõni aeg läheb uuesti käima. et nagu milles viga võib olla. ette tänades abi eest.
Postitused: 770
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Mul kunagi aastaid tagasi sarnane lugu olnud. Tegin 66-le mootori kap-i ja peale kokkupanemist tiksus nagu kell töökojas kanali peal. Ajasin õue ja jätsin seisma ning vot siis hakkas pull pihta. Pärast enam käima ei lähe tee mis tahad. Ümber kogunenud vanemad mehed arvasid juba, et poiss noor ja kogenematu, kindlasti pani mootori valesti kokku. Siis mingi aja pärast proovisin uuesti ja käivitus laksust, samas mõne aja pärast suri jälle välja.
Lõpuks selgus, et viga oli kondekas. Vahetasin kondeka ära ja kõik oli OK.
Muidugi, kui Sul on juba kontaktivaba süüde, siis on vähe teine asi. Sel juhul võib näiteks sealt "süütekarbist" viga otsida.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 2
Teemad: 0
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
mul kontak syyde mitte elektron
Postitused: 770
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
rihok Kirjutas:mul kontak syyde mitte elektron
No siis proovi alustuseks teist kondekat. Igaks juhuks vaata kontaktivahe ka üle.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 116
Teemad: 28
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Karburaatori pööretepiiraja vaata kah üle. Oli endalgi selline jama. Töötas mingi aeg, ja siis hakkas nagu silindreid järelt ära loopima. Kõik sümptomid täpselt nagu oleks mingi süüte jama. Sai kohe paar päeva vahelduva eduga võimeldud masina kallal. Tegelik viga aga oli siis hoopis pööretepiirajas. Kuna tavaliselt on see süsteem sellistel masinatel pealt eemaldatud siis ka sellel mootoril oli karburaatori küljes olevale vaakumiotsale nn. pime ette pandud. Vigur aga selles, et kui pime ees siis peaks selle karbikese (selline ümar asi karburaatori küljes) kus asuvab seguklapi reguleeriv membraan, seest tühjaks tegema või siis pime eest ära jätma muidu imeb töötamise käigus seguklapi kinni. Tulemuseks siis mitte toimiv mootor. Süüdet võidki reguleerima jääda. Pikk ja segane jutt sai aga äkki on abiks...