Asjalik artikkel. Eriti rõõmustas mind Eesti esimese autobussi pilt. Siiani oli samas masinast liikvel vaid nigela kvaliteediga koopia mingist vabariigi aegsest trükiväljaandest. Võimalik, et tegu on sama fotoga, mis mul umbes aastal 2005 käest ära läks. Pidasin 100 krooni toona liiga kalliks. Kui ümber mõtlesin, oli asi endale juba omaniku leidnud.
Mõningad märkused ka.
Mis artiklisse puutub, sus mulle ei meeldi eriti, et seal kasutatakse nimekuju Johannson. Näiteks ajakirja "Auto" 1940.aasta numbris 3/4, kus on väike juubeliõnnitlus Juliuse 60-nda sünnipäeva puhul, kasutatakse nimekuju Johanson. Ja vaevalt, et seda niisama tehti, ju oli sellise nimekuju heaks kiitnud ka juubilar isiklikult ja seda kasutati ka mujal.
Teiseks: sama "Auto" artikkel annab Johansoni sünnipäevaks 4.mai 1880. Artiklis on aga märgitud selleks 5.aprill 1880 (ja seda uue kalendri järgi). Midagi siin ei klapi.
Siis lisaks tasunuks märkida, et tollel legendaarsel fotol, mis säilinud Eesti esimesest autost, on masina roolis hoopis Juliuse vend Johan oma pruudiga.
Johanist veel: tolle 1923.aasta võidusõidu pildil on minu arust Johan Juliuse kõrval esiistmel, mitte taga. Tema kandis vuntse. Siin pildil on Johan Johanson -
http://eag.unicweb.ee/EW/sapackard_2082_..._viatr.jpg
Ja niipalju veel, et legendaarne Johan Johansoni Buick süttis 1930.aasta septembris Narva mnt. 12 garaazhis põlema. Auto taastati.
Aga hea töö kokkuvõttes. Loodan, et autori tutvustes öeldud lause: "Põhjuse andis selleks ammune huvi ja töö esimese iseseisvusaja autoasjanduse vallas" pakub võimalust autoasjandusega seonduva kohta sobivaid tekste lugeda ka edaspidi.
A.