Postitused: 2,137
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
15-07-2009, 14:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-07-2009, 14:43 PM ja muutjaks oli
IIIFFFAR.)
Ma eip viitsind välismaakeelsesse teksti väga süveneda, vastus oleks aga suures plaanis selline:
Tänasel motikal (eriti kähkusõidu ratastel) üldjuhul tagarehv laiem kui esimene. Toetuspind seega olemas ja rehvimuster samapidise loogikaga nigu autolgi.
Esirehv aga tänastel ratastel tihtilugu kitsam, ehk horisontaalis olles on toetuspind nõnda kitsas, et polegi millegi alt vett minema juhtida. Kurvis kallutades aga hakkavad noodsamad justkui valepidi olevad veesooned just õigetpidi tööle. Ehk , siis paremale kallutades, töötab rehvi parem külg, nigu autorehvi vasak pool, vesi suunatakse rehvi alt rehvi keskele, mis parasjagu asfaldiga kontaktis nagunii pole, vesi lendab sõidutrajektoori väliskurvi minema. Mida enam kallutad, seda enam vett lendab. Testpidise V-soone puhul aga, mil vesi rehvi serva juhitakse, jääb lisa kallutades vesi mingil hetkel serva alla "lukku".
Edit: Järele mõeldes, isegi "lukku" ei jää aga rehvi alt välja viidav vesi suunataks täpselt sõidutrajektoorile rehvi ette...
Mis aga siis juhtuma hakkab, ei taha vast mitte keegi omal nahal kogeda.
Eks ta nisuke äraspidine loogika on, võta aga nisuke rehv näpu vahele, vääna vildakaks ja kujuta enesele ette, mida vesi selle all teeb.
loll on loll olla.
Postitused: 1,270
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
39
Vot seda olen ma ise ka mõelnud, et peaks olema n.ö vasaku poole rehvid ja parema poole rehvid. Küll aga pole mul siiani õnnestunud sellist kombinatsiooni mitte ühelgi autol näha (kuigi vahelduva eduga olen ikkagi piilunud sõidukite rehve ja näinud kümneid kombinatsioone just sellisel kujul), samuti ei paku näiteks netipoed poolt valida. Pealegi, viisakas (loe: normaalne) rehvitöökoda peaks klienti ju informeerima sellistest asjadest, kuid seda ei ole suurt kellegagi tehtud. Nii et ma ei ole osanud sellest muud arvata, kui et nii peabki olema, aga kuidas siis nii ikkagi?
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
19-07-2009, 23:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-07-2009, 23:48 PM ja muutjaks oli
Edel.)
(19-07-2009, 13:52 PM)41Degree Kirjutas: ![[Pilt: Rehvid.jpg]](http://i294.photobucket.com/albums/mm87/41degree_photos/Rehvid.jpg)
Michelin Primasy. Need käivatki nii alla. Neil rehvidel ongi välimisel küljel märgitud vaid outside,veeremissuunda ei ole.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 99
Teemad: 2
Liitus: Oct 2003
Maine:
0
Mina olen rehvitöökojas töötades paigaldanud alla sellised rehvid,milledel oli ette antud pöörlemissuund,sisekülg/väliskülg ja veel vastavalt "left hand" ja "right hand".Nokiani toodang.
Ideaalis võikski (sõiduauto/kaubiku) rehv kogu ekspluti ajal veereda ühtepidi.Mustri klotsi servad võivad veidike üles kerkida,tekib nn."hammaskulumine".Jämedam muster "hammastub" rohkem.Seda põhjustab nähtus rehvi veeremisel:klotsi serv teepinnalt lahkudes paindub ja ripsab seda.Vastupidi veerema hakates teeb "hammastunud" rehv müra ja vibratsiooni.Selle vastu on suverehvide puhul rohtu otsitud laiadest pikisoontest ja madalamate põikisoontega servadest ja kindlasti veel palju võtteid.Mina soovitaks asümmeetrilistele talverehvidele peale esimest hooaega küll suund peale märkida ja seda kiivalt järgida,kuni võiduka lõpuni.Eriti naastrehv on suuna muutuse suhtes tundlik.
Postitused: 3,192
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
65
20-07-2009, 13:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2009, 13:17 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Veel on aeglasel kiirusel (siis põhimõtteliselt neil kiirustel mis meie teedel lubatud on) üsna ükskõik kuhu poole ta kontaktjälje alt lahkub ja see "saha efekt" et järjest vastu maad liibuv rehv lükkab vett kuhugi poole ei ole nii kriitiline, kuna toimub suhteliselt aeglaselt (auto raskusjõud tekitab oluliselt suurema rõhu-kiirenduse kui rehvi liikumine sellele suhteliselt tühise massiga veekogusele anda suudab). Pigem on sooned viltu selleks, et pidurdusel deformeeruvad kummiplokid kanaleid kinni ei vajutaks.
Teoreetiline ideaal on muidugi iga nurga jaoks erinev rehv - laius, profiil, muster jne, aga kulude kokkuhoid ja mugavus kaaluvad tavakasutuses need erinevused ilmselt üles.
Motikate kohta ma muidugi ei tea midagi.
Postitused: 3,697
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
21-07-2009, 10:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-07-2009, 10:52 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
(21-07-2009, 09:47 AM)maaks Kirjutas: Kas antud rehvidel ei peaks olema erinevad vasak ja parempoolne?
tõesti - "EdR" viitas ülalpool "outside" märkele (mis määrab ju vasaku-parema) - aga kui nii on õige, pole ju mustri kohapealt tõesti vahet, kus see "outside" paikneb? Ainult küljetugevus vast väljas-sees erinev pole?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 569
Teemad: 6
Liitus: Feb 2008
Maine:
15
24-07-2009, 11:51 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-07-2009, 11:51 AM ja muutjaks oli
maaks.)
Outside üksi ei määra veel kumma (kas vasaku või paremaga) rehviga on tegu, seal võiks olla ka pöörlemissuund märgitud. Kui ei ole, siis on tootjal tõesti savi mispidi sa ta alla kruvid.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
25-07-2009, 21:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2009, 21:49 PM ja muutjaks oli
Edel.)
(24-07-2009, 11:51 AM)maaks Kirjutas: Outside üksi ei määra veel kumma (kas vasaku või paremaga) rehviga on tegu, seal võiks olla ka pöörlemissuund märgitud. Kui ei ole, siis on tootjal tõesti savi mispidi sa ta alla kruvid.
"Outside" käib väljapoole ja samas jääb siseküljele kirje "inside". Kui on outside peale märgitud siis ärge veeremisuuna noolt otsima hakake,seda pole. Samamoodi on ka suunaga rehvide puhul,outside pole,on veeremisuuna nool.
Juba peast ütlen,et pildil oleval Michelin Primasy-l jäävad mustri kõveramad sooned sissepoole,sõltumata veeremisuunast.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...