Nagu ennist mainisin, siis trossi otsad saan ühelt vanalt esipiduri trossilt, ning pikk köri on ... ma ei teagit mille oma, katki tal tross igastahes on.
Trossi jooteasjad olemas, viimati sai trossi joodetud pea 18 aastat tagasi: pitsipliiats, jootekolb, tina, saltser, tross, vasktraat, trossitangid (giljotiin kaartega sissepoole, et ei ajaks trossi otsa narma), teravate otstega näpitsad ... peaks vist olema.
Gaasipitsi pliiatsiga ajasin otsa kuumaks ning seni kuni tina vedel, löin vastu lauda hoides trossist, nii lendab köik tina kenasti minema otsa seest ja selle saab allapoole liigutada, et ots oleks vöimalik maha löigata:
Ja nii mölema otsa osad olemas.
Ajasin uue trossi körist läbi ning valmistasin ühe otsa ette. Jubinad trossi otsa (puks ja ots, teismeeas vahest need ununesid, siis tuleb otsast peale hakata), siis punun juhtmest vöetud vasktraadi tugevalt ümber trossi otsa ...
... Kui vask paikas, siis keeran teravate otstega tangidega trossi otsad tagurpidi ümber vase ...
... ning surun nii kokku, et nad jooteotsa sisse ära mahuks köik:
Teades vajalikku möötu, tuleb teine ots täpselt öige kauguse peale teha, arvestada saab kindla millimeetri täpsusega:
Kui otsad ette valmistatud, siis vöib jootekolvi sooja panna.
Kuniks kolb soojeneb, hoian otsi mingi aja saltseri sees, kuid ainult otsi, trossi ennast mitte. Ei ole hea, kui tina otsast allapoole trossi sees jookseb ja trossi kövaks teeb.
Saltseriga töödeldud, vöib otsad ära joota. Kruustangide vahele pannes jahutavad pakid otsa liialt maha, kolb ei jöua kuumust läbi otsa anda. Mina olen hoidnud näpitsatega otsa kinni. Kuna aga ühes käes on jootekolb, teises tina, siis abimees hoidis tangidega trossi otsa.
Joodetud:
Üleliigne saltser tuleb veega maha pesta korralikult, muidu ajab trossi rooste (hape):
Ja kui köik valma, siis
kiire määrimismeetod (muutsin toda teemat, lisasin pildid, hot.ee kodulehte ju pole enam).
Voolik köri külge, öli täis, suruöhuga öli läbi köri. Valma.