L.Soleil
#1

   
   
   
   

Tere

Kas kellelgi on olnud kokkupuudet eelnimetatud jalgratta margiga. Ratas ostetud 30- ndatel Eestist uuena. Ratta birkal kiri L. Soleil Liege. Raamil on olnud nn. maalingud mis on hetkel vaevu aimatavad. Veljed on laia randiga.
Vasta
#2

(14-11-2012, 20:28 PM)Sepp66 Kirjutas:  Tere

Kas kellelgi on olnud kokkupuudet eelnimetatud jalgratta margiga. Ratas ostetud 30- ndatel Eestist uuena. Ratta birkal kiri L. Soleil Leage. Raamil on olnud nn. maalingud mis on hetkel vaevu aimatavad. Veljed on laia randiga.

Tere, tere!
Tore, et jagad infot jalgratta kohta! meil sii foorumis mõned tüübid on, kellele asi huvi pakub.
Antud ratta sildil on siiski valmistamiskohana kirjas Liege, prantsuse keelne Belgia kohanimi, mitte Leage. Belgia rattad meil levinud ei ole/olnud, tuleb esimese hooga meelde belgia tootjatest veel FN, eks neid oli veel, aga suhteliselt tagasihoidlikult levinud. Mina sellest L. Soleilist midagi ei tea ega kuulnud pole. On küll selline silt meil ühe koguja kollektsioonis - nii et neid ikka on mõned olnud. Ksf! Manic on uurinud omaaegseid müügireklaame, vb tema oskab midagi kosta ja ehk veel keegi lugejatest. Veljed on selle aja eesti turule iseloomulikud - haakmantli/rantmantki veljed. Pildid kahjuks veidi udused. Küsiksin veel, et mis konkreetselt huvitab, aga tean niigi - kõik nimetatud rattamargiga seonduv. Wink Kas internetist oled infot otsinud?
Vasta
#3

Jah just Liege. Aga huvitav on just see, et keegi sellest margist just palju kuulnud pole, ka internet annab kesiseid vastuseid, välja tuli vaid üks postkaart mis reklaamib Soleil jalgrattaid. Kasuks tuleks muidugi iga inf mis rattaga seotud aga kõige rohkem huvitaks eelkõige raami ,, maalingud,, , sest ratas on plaanis taastada ja raami niisama mustaks värvida ka näotu. Huvitav veel see, et pool esiharki ja ka tagumise ratta juures pool raami nikeldatud ? Kuna tegemist pole vist kõige levinuma jalgrattaga, oleks iga informatsioon taastamisel abiks.
Vasta
#4

Esihargi ja tagahargi alumiste otste galvaniseeritud kate on suhteliselt levinud tolle ajastu ratastel. Kasutati nii nikeldamist kui ka kroomimist, need on 2 erinevat materjali. Millised need "maalingud" on? Kas lillornamendid, ilutriibud, kirjad?
Ja "kuna tegemist pole vist kõige levinuma jalgrattaga...", siis on infoga nigelad lood. Muidugi, kui on küsimus esitatud, siis võib ajajooksul ka vastus tulla. Peale Eesti on võimalik otsida infot ka näiteks lätist, Venemaalt jne, loogiliselt võttes ennekõike Belgiast. Ja tore oleks ka kõik info koguda siia teemasse.
Mõtle kui ore, kui kunagi keegi. näiteks mõni kameruni või burkino-faso poisike hakkab millalgi vaarisa solieili pohta materjali otsima ja satub Sinu teemale! Cool
Vasta
#5

Soleil on reklaamides läbi käinud 1926-1930, valmistajana on nimetatud FN-i, müüja oli Joh. Freybach (oli ka FN-i esindaja).
Belgia ratastest olengi peale FN-i ja Soleili kohanud ainult "Bury vabriku" Janust, samuti 1920ndate lõpus.
Vasta
#6

Huvitaks, mis kirjad on tagaratta rummul (kas on aastanumbrit torpedo rummul?), raaminumbrist võiks pilti teha...FN jalgratastel on justkui mõningaid iseloomulikke sõlmede lahendusi. Võiks seda Soleili FN-iga võrrelda.
Kas on rattaga mingi lugu, millal täpsemalt on ostetud? (ilmselt ei ole teada)?
Vasta
#7

Netist leitud postkaart reklaamib aga prantsuse päritolu SOLEIL-jalgrattaid (esimesed kataloogid juba 1897a.).
Belglaste L. Soleil oli vist põhiosas rohkem tulirelvade tootjaks. Äkki saaksid rohkem detailsemaid fotosi lisada (keskjooks, porilaua kinnitused raamile ja esihargile, lambiklamber, sadul, rummud, porilauad, alumine pumbakinnitus, sadulamuhv jne.), oleks huvitav vaadata.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#8

   
   
   
   
   
   

Ratas kuulus minu vanaisale. Ostis ta selle vahetult enne sõjaväeteenistust 30-ndate keskel ja sõitis sellega iga reede õhtu kasarmust koju ja pühapäev tagasi, üks ots ca 40 versta. Tõenäoliselt on rattal head kilomeetrid seljataga. II Maailmasõja elasid mõlemad üle, üks Esna külas põhu all, teine Velikije Luki all.
Nõukogude aja lõpus jäi ratas seisma, tõenäoliselt sellepärast, et ei olnud kusagilt sellistele velgedele rehve leida(laia randiga veljed). Kas täna on selliseid rehve leida???
Ratta rummul pole ühtegi kirja, torpedol FN. Juhtraual kiri Diamant, säilinud ka üks käepide mis on nahast, võib see olla originaal ?? Manuses ka foto millel raami kaunistus ja mis on säilinud vaid seetõttu et asus ratta võtmekoti taga. Kellelgi võib-olla leidub analoogseid jooniseid ? Ka tekkis küsimus millist laternat kasutati, leidsin ratta lähedusest Baueri pirniga variandi aga kas võis olla ka nt. karbiitlatern?
Vasta
#9

tore! Haakmantli rehve on saada, näiteks firma Rubena valmistab neid mingil määral, kahjuks on nad selle veljetüübi jaoks veidi kitsad, 1 1/2", peaksid olema midagi 1 3/8" või 1 5/8" laiad. Aga kasutada saab, lihtsalt veidi tobedalt kitsad jäävad velje kohal paistma. Mõnedele velgedele annab ka tänapäevase traatmantli peale venitada.
Laternaga asi lihtne, võis käia mis iganes latern, ei olnud üldjuhul jalgrattaga komplektis, osteti eraldi juurde.
Diamanti lenks ei pruugi olla algne?. Raami kaunistusornamentidega on lood kehvad. Oli omal ajal müügil vesi- või piirituspildi tehnikas ornamente mida mõned tootjad kasutasid oma raamide kaunistamiseks, näiteks läti tootjad armastasid neid kasutada, igasuguseid värvilisi lille sigri-migrisid. Suuremad tootjad ilmselt kasutasid oma tehnikaid nende ornamentide tekitamiseks, vb olid näiteks hõbedased kaunistused? (ei teagi, kas sobib neid ornamentideks nimetedagi aga mingit paremat terminit ei tule ka pähe).
Lätis üks mees teeb neid vesipildi tehnikas lillekaunistusi läti ratastele, millised täpselt Sinu vanaisa rattal olid, selle selgitamisega tuleb jama, tõenäoliselt ei selgitagi välja...
Järvamaa ratas siis vististi?
Vasta
#10

Lenks on kindlasti uuem nn. "Neu-Deutsch"-tüüpi ja pärineb pigem kolmekümnendate lõpuosast.
Niipalju kui olen selliseid kahekümnendate kahes reas kodaratega "kumeraid" pöidasid ning kolmekümnendate "westwoode" kõrvutanud on alati jäänud mulje et need vanemad on justkui kitsamad ja eelmainitud Rubenad peaksid neile paremini peale istuma ?

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#11

"Vanatüübi veljed" on jah Westwoodidestmingi 3..3,5 mm kitsamad ja neil jäävad need 1 1/2" Rubenad suhteliselt viisakad paistma.
Üks foto RANA jalgratta raamil olevast kaunistuse jäänusest
http://i49.tinypic.com/28alxdw.jpg
Oleme hakanud seda RANA-asja eesti Saare tehasega siduma, aga teistel Saare tehase ratastel pole selliseid lilleornamente vist keegi meist kohanud. Vb on hoopis läti asi, vb ise lilled peale kleebitud, võta sa kinni..
Vasta
#12

Näiteid läti 30-ndate kaunistuselementidest, erenpreisi ja ozolnieksi toodangul
https://plus.google.com/photos/113893947...banner=pwa
Vasta
#13

Fotokaustu korrastades meenus, et vana rattateema veel õhus. Ratas nüüdseks mõned suved juba pühapäevaseks linnaliikuriks olnud. Väga mõnus kerge minekuga, ei loksu ega naksu. Kuigi päris õigele valmistajafirmale ega värvilahendusele jälile ei jõudnud,siis sai sedapuhku kõik metallosad kaetud paadilakiga, jäi päris efektne ja loodetavasti säilib järgnevatele põlvedele.
Haakmantlid leidsin hipodroomi rattabutiigist, hinda enam ei mäleta aga vähe seda ei olnud. Vahetatud sai veel ka kodarad, kõik muu jäi originaal, kaasa arvatud kadakast lõigatud määrdeava korkSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne