Postitused: 11
Teemad: 4
Liitus: Nov 2012
Maine:
1
Jah just Liege. Aga huvitav on just see, et keegi sellest margist just palju kuulnud pole, ka internet annab kesiseid vastuseid, välja tuli vaid üks postkaart mis reklaamib Soleil jalgrattaid. Kasuks tuleks muidugi iga inf mis rattaga seotud aga kõige rohkem huvitaks eelkõige raami ,, maalingud,, , sest ratas on plaanis taastada ja raami niisama mustaks värvida ka näotu. Huvitav veel see, et pool esiharki ja ka tagumise ratta juures pool raami nikeldatud ? Kuna tegemist pole vist kõige levinuma jalgrattaga, oleks iga informatsioon taastamisel abiks.
Postitused: 376
Teemad: 31
Liitus: Aug 2002
Maine:
4
Soleil on reklaamides läbi käinud 1926-1930, valmistajana on nimetatud FN-i, müüja oli Joh. Freybach (oli ka FN-i esindaja).
Belgia ratastest olengi peale FN-i ja Soleili kohanud ainult "Bury vabriku" Janust, samuti 1920ndate lõpus.
Postitused: 5,052
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
Huvitaks, mis kirjad on tagaratta rummul (kas on aastanumbrit torpedo rummul?), raaminumbrist võiks pilti teha...FN jalgratastel on justkui mõningaid iseloomulikke sõlmede lahendusi. Võiks seda Soleili FN-iga võrrelda.
Kas on rattaga mingi lugu, millal täpsemalt on ostetud? (ilmselt ei ole teada)?
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Netist leitud postkaart reklaamib aga prantsuse päritolu SOLEIL-jalgrattaid (esimesed kataloogid juba 1897a.).
Belglaste L. Soleil oli vist põhiosas rohkem tulirelvade tootjaks. Äkki saaksid rohkem detailsemaid fotosi lisada (keskjooks, porilaua kinnitused raamile ja esihargile, lambiklamber, sadul, rummud, porilauad, alumine pumbakinnitus, sadulamuhv jne.), oleks huvitav vaadata.
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 5,052
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
tore! Haakmantli rehve on saada, näiteks firma Rubena valmistab neid mingil määral, kahjuks on nad selle veljetüübi jaoks veidi kitsad, 1 1/2", peaksid olema midagi 1 3/8" või 1 5/8" laiad. Aga kasutada saab, lihtsalt veidi tobedalt kitsad jäävad velje kohal paistma. Mõnedele velgedele annab ka tänapäevase traatmantli peale venitada.
Laternaga asi lihtne, võis käia mis iganes latern, ei olnud üldjuhul jalgrattaga komplektis, osteti eraldi juurde.
Diamanti lenks ei pruugi olla algne?. Raami kaunistusornamentidega on lood kehvad. Oli omal ajal müügil vesi- või piirituspildi tehnikas ornamente mida mõned tootjad kasutasid oma raamide kaunistamiseks, näiteks läti tootjad armastasid neid kasutada, igasuguseid värvilisi lille sigri-migrisid. Suuremad tootjad ilmselt kasutasid oma tehnikaid nende ornamentide tekitamiseks, vb olid näiteks hõbedased kaunistused? (ei teagi, kas sobib neid ornamentideks nimetedagi aga mingit paremat terminit ei tule ka pähe).
Lätis üks mees teeb neid vesipildi tehnikas lillekaunistusi läti ratastele, millised täpselt Sinu vanaisa rattal olid, selle selgitamisega tuleb jama, tõenäoliselt ei selgitagi välja...
Järvamaa ratas siis vististi?
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Lenks on kindlasti uuem nn. "Neu-Deutsch"-tüüpi ja pärineb pigem kolmekümnendate lõpuosast.
Niipalju kui olen selliseid kahekümnendate kahes reas kodaratega "kumeraid" pöidasid ning kolmekümnendate "westwoode" kõrvutanud on alati jäänud mulje et need vanemad on justkui kitsamad ja eelmainitud Rubenad peaksid neile paremini peale istuma ?
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee