Postitused: 976
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
09-12-2009, 10:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2009, 10:34 AM ja muutjaks oli
overspeed.)
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 3,171
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Pakun et tegu V6 tdi tüüpi õnnetusega.
Seda laialiminekut oleks saanud 90% tõenäosusega vältida, kui oleks kinni peetud turbo kasutamise nõuetest.
Korra aastas võiks ju võtta sissemineva õhutoru otsast ja kontrollida võlli lõtku.
Postitused: 976
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Mootor on 2,2 liitrine rida 4 turbodiisel.
Turbo koos mootoriga on töödanud kokku üldse ca 60 tundi. Metallitükke sääl pole, mootor samahea kui uus. Köik see sodi mis piltidel näha, on nagu pealkirigi ütleb, ladestunud tahm väljalasketraktis mida on kogunenud nii palju, et see on tükkidena pudenema hakanud.
Point on selles, et seda mootorit käivitatakse kontrolliks iga nädal korra 5-ks minutiks, tühikäigul ja kergelt tuuritades.
Koormuse all töödata saab see aga ca 1 tund nelja kuni kuue kuu jooksul.
Vat sellises reziimis juhtubki niimoodi.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 3,171
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Sellisesse kohta on turbodiisel küll väga vale valik.
See turbo on ikka pukside kulumise pärast laiali läinud.Korpuselt ju näha, et on
pikemat aega vastu puutunud.Selliseid vigastusi ei tohiks tekkida lihtsalt võlli
murdumisel.
Sellises kohas peaks mootoril olema lisa õlipump mis enne käivitamist õli üles
pumpab.
Kui saladus pole siis tahaks teada et kus ja mis elualal on selliselt kasutatav
mootor?
Postitused: 2,005
Teemad: 234
Liitus: Jan 2003
Maine:
3
Miks need turbo sisselaske labad siis nii seksikad on?
Dad.
Postitused: 1,395
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Mingi avarii elektri genekas võib ka olla.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 85
Teemad: 3
Liitus: May 2008
Maine:
0
Ei pea mootor peetis olema. Kui külm mootor lasta raksust pööreteni, kus turbo taha tuleb ja peale koormust kohe välja suretatakse, on selline tulemus kiire tulema. Külma mootoriga ei saa õlitust korralikult peale ja pasandab turbo enda materialist kõik kohad metalli täis. Külm diisel tahmab ka korralikult ja ega see tahm just õlitusele ka megahästi ei mõju. See et mootor pärast soojaks saab see selle kompotti olemasolu turbos eriti ei häiri ja on oma töö juba teinud.
huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Postitused: 976
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
10-12-2009, 01:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-12-2009, 22:52 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
mootor korras, läks käima paugust ka ilma turbota. labade höördumine vastu korpust: pooleks läks völl viimasel täiskoormusel söidul, mis see turbo sääl siis tegi, pakun et 50'000 kuni 100'000 pööret minutis. Sellisel pöörlemiskiirusel völl pooleks ... kompressori osa kukkus otsast ning alumiiniumil nii otsad maha sulatada ei ole probleem. v.l. gaaside poole oma liikus piki völli korpuse poole ning höörus sinna vastu.
Mootor on 2001 aasta oma, STEYR 144 VTI Diesel Marine.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Dad räägib muidugi õigust. Kindlasti sai mootor kahjustada.
Kas see aga on mainimisväärt. Alumiiniumpuru pole liiv. Ka oli see korraks, kuna turbo lagunemisest peaks ju igaüks aru saama.
Kunagi vene ajal, kui superMAZid olid veel väga haruldased, oli selline lugu. Turbo oli kulunud. Mootorimehed seda veel ei jaganud. Uus mootor pandi peale. See mootor sai sõita 10000km ja otsas ta oligi, just Dad mainitud põhjusel.
Noh ja kui nüüd võrrelda 10000km ja mõnda sekundit, siis on ikka suur vahe küll.
Postitused: 610
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
7
TERE
Kuna tegelen turbo remondiga siis minu tähelepanekud.Esiteks murdunud võllil pronksi jäljed:ebapiisav määrimine,halva kvaliteediga õli+külmalt suur koormus.Pakun et 90% turbo probleemidest saab alguse "kokkuhoiust"mootori õli vahetamisel+külmalt start ja kuumalt süüde välja.
Parimat _Rein_
Turbo remont ja treimine.
Tel.56565512