Pobeda detailide tsinkimine
#1

Plaan lasta tsinkida erinevaid pobeda detaile, jääb ainult arusaamatuks kas kasutati valget või kollast tsinki, või kasutati seda mis parasjagu juhtus. Auto küljes olevatest detailidest on väga raske aru saada, mis karva nad on olnud. Hiljem varuosadena ostetud detaile olen näinud nii valgeid kui kollaseid ja näiteks piduriklotse lisaks tsingile ka värvitult punaseid ja musti.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#2

Paljud nn "kollased" asjad olid kadmeeritud. Hetkel seda kusagil teha ei saa, st see tuleb asendada nn "kollase tsingiga".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Me lasime tsinkida kollaseks.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Kui ma ei eksi, siis peaks olema varuosakataloogi põhjal võimalik öelda, millise kattega üks või teine detail on.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Varuosakataloogis on ainult poltide, mutrite ja seibida pinnakatted. Enamus polte on pinnakattega P8 mis peaks olema tsink, oli see tsink nüüd valge või kollane?

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#6

Minu tähelepanekute järgi on kollase tsingiga kinnitusvahendite (mutrid, poldid, lõdvikute klambrid, kruvid jms.) kasutuselevõtt nõukogude sõidukeil üsna hiljutine, alates 60-ndate lõpust. 60-ndate esimese poole isenditel ja samuti varasemast perioodist Pobedal on tehasesäilinud poldid- mutrid helehalli karva, kas siis algselt valge tsink (?), kuid mitte nii karjuvalt heleda ja läikiva pinnaga, kui tänapäeval kaubanduses pakutavad. Pigem siis kergelt matid helehallid, mitte aga kollased. Sama värvimata halli tooni pinnakate on ka näiteks Pobedal tagaluugi toel, samuti radiaatori ribikatikul, trossikõridel, mootoriruumi valgusti kuplil ja mõnel üksikul detailil veel. Võiks öelda, et seesama hall pinnakate on kõige lähedasem neil detailidel rohkem just kuumtsingitud detailidele sarnaselt. Paljud muud "abiplekid", nagu juhtmete läbiviigu kummitihendi plekist katted ja muu selline olid hoopis värvitud mustaks.
Vasta
#7

Olen ka nüüd rohkem erinevate autode detaile uurinud ja Pobeda küljes olen ka näinud ainult helehalli tsinki. Samas uuema GAZ 69 poldid ja voolikuklambrid on kollakat tooni.
Praegu vaadates tundub tõesti see hall tsink matim, kui praegu tsingitud detailidel. Aga ehk on see ajaga muutunud ja uuelt olid need detailid ka siledamad ja läikivad.
Pobedalt olen ka leidnud ühe kollase detaili. Numbritule sees asuv reflektor koos tema kinnituskruvidega on olnud mingi kollaka kattega.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne