Tundmatud jalgratta veljed?
#1

Leidsin siis sellised asjad, ja sellises konditsioonis,ehk keegi oskab öelda,millele võiks kuuluda, kodaranippel tundub olema pronksist ja üle nikeldatud? ja pigem tundub velgedel olema olnud nikkel kui kroom. Aga jätan fotode alusel seda asjatundjate jaoks otsustada, mida teha.
[Pilt: tn_IMGP1154.JPG]
[Pilt: tn_IMGP1155.JPG]
[Pilt: tn_IMGP1156.JPG]
[Pilt: tn_IMGP1157.JPG]


Vasta
#2

Esiratas (viimased pildid) - 1920ndate aastate või 1930ndate päris alguse jalgratta ratas. Tollele ajastule tüüpiline, seda kasutasid tollal peaaegu kõik siin liikunud rattad. Ajastule viitab lamedapõhjaline velg, mis on mõeldud rantäärisega rehvile.

Tagaratas (esimesed pildid). Siin ma ei saa aru, kas keskelt vaoga (nn Westwood tüüpi) rantrehvile mõeldud velgkuulub samale rattale, millel on see rumm koos surukuuliga õlitusventiiliga? Kui jah, siis on tõenäoliselt tegu 1930ndate päris lõpu toodanguga, sest siis mõned tootjad sellist õlitusniplit kasutasid. Tuleb meelde nt Gamma vabajooks (Torpedo replika), mis on all minu 1940.a. Laanbergi kaubaveorattal.

Muide, sellised surukuuliga õlitusventiilid olid levinud paljud ka sõjajärgsetel kümnenditel Nõukogude toodangu juures, kuid siis rantrehvi enam ei kasutatud. St kui see rumm on koos rantveljega, siis peab ta olema 1930ndate päris lõpust.

Lõpuks veidi ebadelikaatne küsimus - kas Sul on neid rattaid plaanis mingi projekti taastamisel endal ära kasutada? Kui ei ole, siis olen neist huvitatud - mitu minu projekti vajaksid sealt nii mitmeidki olulisi detaile.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne