28-12-2008, 22:02 PM
Tere, härrased või seltsimehed,
Tean, et olen selles vallas täiesti harimatu ja annan endale selgelt aru, et ühe Jawa korralikult taastamine võib olla selline ülesanne, mis vanemadki mehed mitu korda mõtlema paneb.
Aga ikkagi - kuna on pühad ja talv, mistõttu ma oma Volgaga eriti midagi teha ei saa, siis mõtlesin teha esimesed arglikud sammud väga pikalt soikus olnud projektiga. Selleks on passi järgi 1972. aastal valminud Jawa 360, mille ülikooliajal kuskilt Võru tagant ostsin. Tegu oli sõidukorras rattaga ja õnneks ilma suuremate ümberehitusteta. Lisaksin, et selle kõrval on võrdluseks peaaegu originaalkonditsioonis komplektne, aga ikka oluliselt sõitnud minu venna Jawa 360 aastast 1973. Seega ei saa olla sellise Jawa taastamine ka algaja jaoks võimatu missioon. Ükskõik kas selleks kulub 2 või 20 aastat.
Alustan siinkohal küsimuste seeriaga palju targematele inimestele, sest olen kindel, et seda foorumit loeb ka inimesi, kellel on kodus musta numbrit vääriv Jawa.
Minu taotlus ei ole saavutada musta numbrit, aga masin peaks saama nii hea, et ma ei peaks mitte midagi selle juures häbenema või ennast iseenda ees halvasti tundma. Ta peab saama nii originaalilähedane, kui üldse on võimalik mõistlike vahenditega ühte kulunud ratast teha, pidades kogu aeg silmas musta numbri kriteeriume. Seega palun siiralt kaasfoorumlaste abi, et ma oma rumalusest tulenevalt kohe alguses midagi väga valesti ei teeks.
Esiteks siis, et kõik oleks selge, on tegu sellise mootorrattaga ja passis on aasta 1972:
1. Mis värvi ta peab olema?
Ma tean, et siitki foorumitest on läbi jooksnud mingeid värviversioone, millest üks vist oli "Volvo 117" ja veel mõned. Aga milline on see toon, mille peale mitte ükski ekspert Eestis ei ütle, et pole ikka nagu päris õige? Kui keegi on taastanud Jawa 360 mustale numbrile, siis mis värvi ta selleks ostis?
Millist kruntvärvi peaksin kasutama? Ilmselt pisut heledamat punast?
Tean, et lisaks on veel kaugemas tulevikus ka kuldsete triipude teema, aga selleni kulub veel liiga palju aega, et seda küsida.
2. Kas jalaraudade kinnitus raami küljes (mõtlen see päris raami külge keevitatud torujupp, mille külge on peenemad torud poltidega kinnitatud) peabki olema kergelt taha ja ülespoole kaardus või peab ta olema 100% sirge (vt pilt allpool)?
Palun siinkohal vastust ainult nendelt kasutajatelt, kellel on kodus olematu läbisõiduga ja ilma maha kukkumisteta sama mudeli ratas või siis teab ta seda raami jooniste põhjal mingist allikast. Pilt on tehtud raami eest taha ja nagu näha võib, on minu raamil see keskmine jäme jalaraudade torujupp kergelt üles ja tahapoole kaardus. Kui see nii olema ei pea, oleks see ilmselt vaja korrigeerida enne raami liivapritsi viimist.
Aitäh juba ette kõigile lahketele Automoto Foorumi kasutajatele abistava informatsiooni eest!
Parimate soovidega,
Tauno Mõts
Tean, et olen selles vallas täiesti harimatu ja annan endale selgelt aru, et ühe Jawa korralikult taastamine võib olla selline ülesanne, mis vanemadki mehed mitu korda mõtlema paneb.
Aga ikkagi - kuna on pühad ja talv, mistõttu ma oma Volgaga eriti midagi teha ei saa, siis mõtlesin teha esimesed arglikud sammud väga pikalt soikus olnud projektiga. Selleks on passi järgi 1972. aastal valminud Jawa 360, mille ülikooliajal kuskilt Võru tagant ostsin. Tegu oli sõidukorras rattaga ja õnneks ilma suuremate ümberehitusteta. Lisaksin, et selle kõrval on võrdluseks peaaegu originaalkonditsioonis komplektne, aga ikka oluliselt sõitnud minu venna Jawa 360 aastast 1973. Seega ei saa olla sellise Jawa taastamine ka algaja jaoks võimatu missioon. Ükskõik kas selleks kulub 2 või 20 aastat.
Alustan siinkohal küsimuste seeriaga palju targematele inimestele, sest olen kindel, et seda foorumit loeb ka inimesi, kellel on kodus musta numbrit vääriv Jawa.
Minu taotlus ei ole saavutada musta numbrit, aga masin peaks saama nii hea, et ma ei peaks mitte midagi selle juures häbenema või ennast iseenda ees halvasti tundma. Ta peab saama nii originaalilähedane, kui üldse on võimalik mõistlike vahenditega ühte kulunud ratast teha, pidades kogu aeg silmas musta numbri kriteeriume. Seega palun siiralt kaasfoorumlaste abi, et ma oma rumalusest tulenevalt kohe alguses midagi väga valesti ei teeks.
Esiteks siis, et kõik oleks selge, on tegu sellise mootorrattaga ja passis on aasta 1972:
1. Mis värvi ta peab olema?
Ma tean, et siitki foorumitest on läbi jooksnud mingeid värviversioone, millest üks vist oli "Volvo 117" ja veel mõned. Aga milline on see toon, mille peale mitte ükski ekspert Eestis ei ütle, et pole ikka nagu päris õige? Kui keegi on taastanud Jawa 360 mustale numbrile, siis mis värvi ta selleks ostis?
Millist kruntvärvi peaksin kasutama? Ilmselt pisut heledamat punast?
Tean, et lisaks on veel kaugemas tulevikus ka kuldsete triipude teema, aga selleni kulub veel liiga palju aega, et seda küsida.
2. Kas jalaraudade kinnitus raami küljes (mõtlen see päris raami külge keevitatud torujupp, mille külge on peenemad torud poltidega kinnitatud) peabki olema kergelt taha ja ülespoole kaardus või peab ta olema 100% sirge (vt pilt allpool)?
Palun siinkohal vastust ainult nendelt kasutajatelt, kellel on kodus olematu läbisõiduga ja ilma maha kukkumisteta sama mudeli ratas või siis teab ta seda raami jooniste põhjal mingist allikast. Pilt on tehtud raami eest taha ja nagu näha võib, on minu raamil see keskmine jäme jalaraudade torujupp kergelt üles ja tahapoole kaardus. Kui see nii olema ei pea, oleks see ilmselt vaja korrigeerida enne raami liivapritsi viimist.
Aitäh juba ette kõigile lahketele Automoto Foorumi kasutajatele abistava informatsiooni eest!
Parimate soovidega,
Tauno Mõts