Akudest tibake.

(19-05-2024, 18:06 PM)honkomees Kirjutas:  
(19-05-2024, 15:41 PM)deus Kirjutas:  Ikka teeb. Tarklaadija laeb AGM režiimil 14,7 täis ja siis kukutab pinge alla ja jääb madalama pinge peale tiksuma. Kui ei usu, vaata ise voltmeetriga.
Hea teada aga kuidas voltmeetriga mõõta? Laadija ühendet aku klemmidele, sealt mõõtes näitab aku pinget, mis see iganes ei ole?
10v+14.7V= 24,7V
 Kaks erinevat volti rööpühenduses
24,7/2=12,35
Vastus, voltmeeter näitab 12,35V kui 14,7V ühendada tühja akuga, mis on 10V peale kukkunud.

Rööbiti ühendatud 2 akut 10,2V ja 11,7V ja laadija 14,7V
(10,2+11,7+14,7)/3=12,2

Vastus, voltmeeter näitab 12,2V
Vasta

Matemaatika on hea ja vajalik, reaalses elus kipub tulemus olenema laadija võimekusest ja aku(de) seisukorrast. Honkomehele piisab muidugi sellest kui ta aegajalt viskab hoolduspausil olevatele akudele lihtsalt voltmeetri külge ja jälgib olukorda. Ilmselgelt kehtib Deusi öeldu, et nutikas ongi nutikas ja ei keeda su akut olenemata sellest kumma akutüübi valisid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Akf! deusi rehkendus eeldab, et mõlemad akud on sama sisetakistusega. Mida need reeglina ei ole (seda näitab juba näitesse valitud klemmipinge).

Kui tahta teada aku pinget, siis peaks aku ilma laadijata minutit 15 rahunema. Veel rohkem on muidugi veel parem. Samas on päriselt laadimist vajava aku külge ühendatud laadija üsna võimetu aku klemmipinget oluliselt tõstma. Ning mida lähemale täitumisele, seda väiksemaks jääb vahe "laadija pinge" ja "aku pärispinge" vahel.

Aga...

Enamus laadijaid laadib püsiva pingega, mitte püsiva voolutugevusega. Lollil trafolaadijal võib, sõltuvalt trafo häädusest või eesrindlusest, pinge aku täitumisel kruvida üsna kõrgele ja see on paha. Nutilaadijad peaks suutma pideva nuuskimisega hoida klemmipinge ettenähtud piires. Ning kui lolliks ei lähe, siis ka suudab. Paraku võin kinnitada, et nii C-TEKI kaks isendit kui praegune Victron on suutnud aku keema lasta, kuna mingil põhjusel ei liigu protsess edasi. Tõmbad välja, lased natuke mõelda elu üle ja teisel ringil jooksebv protsess lõpuni ilma akust vett välja keetmata. Kui palju on neil kordadel olnud süüdi jäätmekoodistaatuses akud (kõigil juhtudel on olnud klemmid küljes mingil laibaeelsel kastil) ja kui palju laadija tõrge, jääbki selgumata.

Vaatasin Victroni kasutusjuhendit ja sealt riputan kolm väljavõtet meeldetuletuseks.

Esiteks on pea kõigi "tarkade" laadijate laadimisprotsess tsükliline:

   

Teiseks on laadimispinge ühel normaalsel laadijal termokompenseeritud:

   

Ning kuigi akf mul palus mürki valida, siis mingil põhjusel on just mainitud pinged laialt kasutusel:

   

Valiku sobiva vahemiku osas peab aga tegema kasutaja, laadija siin aidata ei oska.

Samas on kogu arutelu aluseks teadmine, kui palju konkreetne mõõtevahend eksib mõõdetavas piirkonnas. Mul on kasutada mitu multimeetrit, millest uusim UNI-T eksib 12V juures +0,02 V ja halvim on mingi noname hiinakas, mis 12,00V juures näitab 11,6 V.
Vasta

võlts ja originaal akutööriistade akude "võrdlus" vanas heas proejct farm nimelises kanalis 



Vasta

Siin nupukaid ja kogemustega inimesi palju koos. 
Mind juba pikemalt vaevanud üks kahtlus, kuid kinnitust ma sellele veel leidnud ei ole. Nimelt on mul hobisõidukiks üks väga harva kasutust leidev 2004 aastast pärinev Audi ja selle peal on nüüd 4 aastaga ära surnud 3 akut. Kõik kolm akut suudavad enamvähem pinget hoida aga mahtuvus on kadunud. Akudest 1 oli mingi suvalise x brändi oma ja 2 korralikud, kvaliteet brändi kaup. Viimane aku oli AGM tüüpi aku ja see sai peale ühendatud u 3 kuud tagasi, peale seda sai autot käivitatud ainult paar korda garaazist välja-sisse ajamiseks, käivitus probleemideta ja aku pinge korras. Nüüd mõni nädal tagasi ajasin auto kurjaks ja käisin ülevaatusel ära, ning seejärel sai tehtud ka paar pikemat sõitu. Jäi ta siis mul 5-6 päevaks maja ette seisma, ning kui ma siis ühel ilusal pühapäeval sõitama tahtsin minna siis käima selle akupealt enam ei läinud. Sai garaazis siis akule tark laadija külge pandud ja see laadis u 48 tundi, misjärel lõi ette Errori. Aku pealt mõõtes näitas pingeks 12,7 V kuid sellegi poolest autot käivitad enam ei suutnud.
Autol laadimispinge on igati stabiilne 14,1-14,2V ja lekkevool, kui auto uinunud, on u. 0,045A. Need võiksid olla ju igati eeskujulikud näitajad. Anomaalse murena süttib suvalise ajatagant armatuuris aku tuli ja kustub seejärel ka suvalisel hetkel ka ise ära. Laadimis pinge on samalajal ilusti olemas ja stabiilne. Igaksjuhuks olen ära vahetanud nii generaatori kui ka pingerelee. Kaks autoelektriku on auto üle vaadanud ja õlgukehitades nentinud, et kõik on justkui korras.
Nüüd küsimus: Kas auto võib kuidagi moodi aku ära tappa ka siis kui ülelaadimist ei toimu?
Vasta

Sõbral oli sarnane lugu. Lõpuks, pärast kolmandat akut ja jumal teab mitmenda remondikoha külastust, sai sooja soovituse (seekord asjatundjalt) vahetada ära tulede lüliti. Anomaalia kadus. Seal võib veel mitmeid sarnaseid salaõgardeid olla ja ei pruugi kattuda sinu juhtumiga, aga proovida võib, see plokk ei maksnud paar aastat tagasi isegi uuest peast midagi.
Vasta

Raske on midagi soovitada kui palju tarku mehi juba vaadanud. Käivitada ei jõua võib vabalt perses starterist tuleneda, olgugi, et vahest ketrab hästi. Kattub vag grupi muredega. Võimalik ikkagi mingi massi mure, diagnoosimiseks jäme krokodill aku ja mootori vahele lisaks. aga usun et elektrikud on seda proovinud.
Vasta

(Eile, 21:31 PM)r.i.h.o Kirjutas:  ... Jäi ta siis mul 5-6 päevaks maja ette seisma, ning kui ma siis ühel ilusal pühapäeval sõitama tahtsin minna siis käima selle akupealt enam ei läinud. Sai garaazis siis akule tark laadija külge pandud ja see laadis u 48 tundi, misjärel lõi ette Errori. Aku pealt mõõtes näitas pingeks 12,7 V kuid sellegi poolest autot käivitad enam ei suutnud.
Autol laadimispinge on igati stabiilne 14,1-14,2V ja lekkevool, kui auto uinunud, on u. 0,045A.  ...

Kas akud olid kõik uued ja akupoest ise toodud? Tankla/ehituspoe akud kipuvad olema üsna eakad. Kullertransport on akudele kaunikesti ebatervislikke elamusi pakkuvSad

Kas käivitamise ebaõnnestumisel kukub aku klemmipinge alla 10 V?

Kas laadimise ebaõnnestumisest teavitanud laadijal oli miski täpsem etteheide ka? Lühis/ajalimiidi ületumine/liigne laadimisvool/pinge väljumine laadimiskõveralt/vms? Oli mõni aku purkidest selgelt kuumem?

Kui on võimalik aku auto pikema seismise ajal ühendada skeemi läbi osutiga ampermeetri, siis seda võiks vahepeal kiigata. Poleks esimene auto, mis seismise ajal mingi perioodi tagant käiks voolu nosimas. Eriti juhul, kui autos on mingeid huvitavaid elektrilisi lisaseadmeid, mis voolu otse akult saavad.
Digitaalne multimeeter ei pruugi voolu väljalülitatuna läbi lasta.

3 akut nelja aastaga pole enam juhus...
Vasta

Tsitaat:3 akut nelja aastaga pole enam juhus...
Oli kunagi siinsamas juttu, et iga akuvahetusega tuleb AJULE selgekas teha, et on uus ja piisava mahtuvusega aku. 
Tsitaat:Kui on võimalik aku auto pikema seismise ajal ühendada skeemi läbi osutiga ampermeetri, siis seda võiks vahepeal kiigata. 
Enne akuklemmi lahtiühendamist olgu aku ja akujuhtme vahel juba ampermeeter. Muidu tekib vahepeal katkestus, mis võib miskit mõjutada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne