Teema on suletud

#1

Side lõpp...
#2

Alusta raami korda tegemisest ja ratta puuduvate osade komplekteerimisest.
Saada on 56 detaili katalooge, nende järgi sorteeri oma jupid erinevatesse hunnikutese ja vaata mis olemas ja kasutuskõlblik mis mitte.
Kui on 58 aasta ratas siis on vist summutitega ja leegitorudega  lihtne. Neid toodetakse replikana ja müüakse mitmes kohas näiteks siin Üks koht kust varuosi saab .
Kindlasti on odavam osta korralik toorik ja sellest taastama hakata. Odav sul see lõbu ka kindlasti ei tule. 
kui enamus asju proovida ise teha ja esimese korraga õnnestuda siis võid hakkama saada mõnest sajast kuni mõne tuhande euroni. Oleneb sinu poolt soovitud tulemuse kvaliteedist.
Sellele hunnikule peale vaadates tundub uute korralike varuosade kulu sinna 500-1000 euro vahele jäävat.

Arvele neid rattaid saab ja rahaline kulu võrdub esmaregistreerimise hinnaga 160~ euri.

Osta.ee ja erinevad laadad (Tagadirestauraatorite päev jne) on tänasest sinu suurimad sõbrad.

Edu


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
#3

Kui on 1958 aasta IŽ-56, siis mootor on ära vahetatud.
Г täht mootorinumbri ees ütleb, et mootor on 1960 aastal toodetud. 

vanamotoasotsiaal
#4

(07-02-2016, 00:50 AM)Peeter80 Kirjutas:  Tekkinud paar küsimust:

1) Kas iz 56 musta värvi ka tehasest tuli?
2) Mitte ei leia originaalkodarate viimistlust. Kas olid tsingitud, värvitud, või kroomitud?. Netist sobrades jääb nagu kõike variante silma.


1. Võimalik, et tehti (IZ49 oli ka musta värvi saadaval). Endal oli üks tumesinine- kui päike otse peale ei paistnud, nägi välja must. Originaalvärvi võiks leida juhi sadula alt ja rattarummu kilbi tagusest osast.

2. Ma pakun, et tsingitud. Kroom nõuaks rohkem tööd ja oleks maha koorudes selgelt tsingist eristatav. Kodarad vaheta välja, nende taastamine on kallim ja töömahukam.

Siin foorumis on sulle olemas üsna täielik juhend/spikker sellise IZ56 taastamise kohta:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=18143

Isiklikult soovitaksin generaatori, rootori, kontaktid ja süütepooli välja vahetada vähe tänapäevasema lahenduse vastu. Sellega hoiad taastatud masina kasutamisel omajagu närve, aega ja raha kokku (aku ja varuosade arvelt). Originaalid pane riiulisse tagavaraks. Kuna mingeid pöördumatuid modifikatsioone tegema ei pea, siis saad alati originaalid tagasi peale kruttida, kui masinat enam sihtotstarbeliselt kasutada ei soovi.
Lisainfo: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=50592

Kommenteeriks seda 1958 ja Г seeria raaminumbri teemat ka. Ühe vene foorumi andmete järgi on jah Г seeria toodetud alates 1960. On võimalik, et sul on õigus või siis oli pirka vahetatud või lugesid aastaarvu pirkalt valesti välja. Vahet pole. Ainuke oluline fakt on see, et tegemist päriselt sinu vanaisa tsikliga. Minul näiteks ei ole ühtegi vanaisa tsiklit säilinud. Eriti lahe oleks, kui leiaksid mõne vana pildi, kus vanaisa ja tsikkel mõlemad peal.

Tsitaat:А - 1957
Б - 1958
В - 1959
Г - 1960
Д - 1961
Е - 1962

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
#5

Karpa võiks ikka originaal olla,voolusüsteemiga lihtsam,pole seda kallist süütekarpi,aga mis sa seal voolusüsteemis ümber teed?elektroonilise süüte?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
#6

(11-02-2016, 22:16 PM)diselist Kirjutas:  Karpa võiks ikka originaal olla,voolusüsteemiga  lihtsam,pole seda kallist süütekarpi,aga mis sa seal voolusüsteemis ümber teed?elektroonilise süüte?

12V, elektroonilisele süütele olen mõelnud jah, see kurjam aga suht kulukas ettevõtmine seega hetkel jätan lahtiseks...

Küsimus tarkade klubile- Millist raamatut soovitaks mootori lahtivõtmiseks- ma mõtlen kust saaks hääd nõu? Igav ahjul lesida prooviks ise pusida...
#7

Miks mitte lõpetata see mida sai kunagi alustatud?    

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
#8

(14-02-2016, 19:08 PM)Peeter80 Kirjutas:  
(11-02-2016, 22:16 PM)diselist Kirjutas:  Karpa võiks ikka originaal olla,voolusüsteemiga  lihtsam,pole seda kallist süütekarpi,aga mis sa seal voolusüsteemis ümber teed?elektroonilise süüte?

12V, elektroonilisele süütele olen mõelnud jah, see kurjam aga suht kulukas ettevõtmine seega hetkel jätan lahtiseks...

Küsimus tarkade klubile- Millist raamatut soovitaks mootori lahtivõtmiseks- ma mõtlen kust saaks hääd nõu? Igav ahjul lesida prooviks ise pusida...
Arseni Palu on kirjutanud palju mootorratastest raamatuid,nimetatakse lausa Palu piibliteks,sealt saab palju infot.Google abiks.Osta.ee-s pakutakse margi põhised kataloolge,kõik muidugi maksab ja mitte vähe.See taastamis töö on ajakulukas eelkõige.Ja rahaliselt 2-3x tavaliselt läheb eelarve lõhki.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
#9

(14-02-2016, 19:08 PM)Peeter80 Kirjutas:  
(11-02-2016, 22:16 PM)diselist Kirjutas:  Karpa võiks ikka originaal olla,voolusüsteemiga  lihtsam,pole seda kallist süütekarpi,aga mis sa seal voolusüsteemis ümber teed?elektroonilise süüte?

12V, elektroonilisele süütele olen mõelnud jah, see kurjam aga suht kulukas ettevõtmine seega hetkel jätan lahtiseks...

Küsimus tarkade klubile- Millist raamatut soovitaks mootori lahtivõtmiseks- ma mõtlen kust saaks hääd nõu? Igav ahjul lesida prooviks ise pusida...

Kulukas ettevõtmine? Sõltub. Originaal- ja töökorras süütesüsteemi juppide hankimine ning nende töökorras hoidmisele kulutatud aeg võib maksta sama palju juba esimesel aastal. Elektroonilise süüte suurim pluss on aku mittevajamine. Kui tahad sõitma minna ja paagis bensiini on, siis on kõik korras. Plusse on veel - esituli hakkab päriselt midagi näitama, süüde püsib paigas, kasutada saab tänapäeval levinud hõõglampe...jne.
Tarkade klubi ütleb, et lahtivõtmiseks ja kokkupanekuks raamatut vaja ei ole. Jäta meelde, mis lahtivõtmisel tegid ja korda seda tagurpidises järjekorras.
Sellist raamatut, mis kõiki IZ mootori nüansse sisaldaks, ma näinud ei ole.
Isiklikult soovitan mootorit mitte näppida, kui töötab.
Kui väntvõllil ei ole 1+ mm lõtkusid, jäta mootor esialgu nii nagu on. Tee veermik korda, pane mootor peale ja panusta esialgu ainult hästisobitatud kolvi-silindri-rõngaste komplektile. Käigukasti-sidurit saab hiljem ka remontida-reguleerida.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
#10

(02-03-2016, 16:49 PM)Peeter80 Kirjutas:  Kas keegi teadjam avaldaks arvamust IZ 56 sumpside osas. Paljusid vanu pilte vaadates (s.h vikipedia jms populaarteaduslikud teosed) jäävad silma erinevad summuti variandid 

1) 

[Pilt: motoprom06.jpg]

2) 

[Pilt: iz56raam.jpg]

3) 
[Pilt: dkw_izh_56_1958_1_lgw.jpg]

Milline see "õige" variant on? 

Mu venna Iž 56-el on kolmas variant. Esimest olen ka näinud nendel. Teine variant on mul Planetal peal, vaevalt, et need originaalis Iž 56 peal ka on.
#11

Esimene ja teine variant on sama summuti, 56-le pandi mõlemat varianti, mis piltidel näidatud.

Esimesel kahel pildil olevat summutit  pandi varasemale mudelile ja kolmandal pildil tuli hilisemale.

Esimest mudelit on replikana saada, teist kahjuks veel mitte.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
#12

(02-03-2016, 19:48 PM)madeinussr Kirjutas:  Esimene ja teine variant on sama summuti, 56-le pandi mõlemat varianti, mis piltidel näidatud.

Esimesel kahel pildil olevat summutit  pandi varasemale mudelile ja kolmandal pildil tuli hilisemale.

Esimest mudelit on replikana saada, teist kahjuks veel mitte.


Ma olen ka nõus, et pakutud 1 ja 2 on tegelikult sama summuti. Teine lihtsalt üleni kroomitud, mida ma ise oma silmaga näinud ei ole. Võis olla mingi ekspordivariant nii nagu ka pika sadulaga IZ56.
Seda 1-2 pildil näidatud summutit paigaldati umbes täpselt ainult 57 aasta masinatele (max 58, kuigi ise näinud ei ole), millel olid pikemad leegitorud nagu IZ49-l.
1957a IZ56-l on IZ49-lt pärit veel palju asju, huvitavamad neist on näiteks pöiad.
Uuematel seeriatel on kõikidel lühemad leegitorud ja pikemad summutid. Heaks orientiiriks on jalaraud, vanal lõpeb summuti jalaraua taga, uuel jalaraua ees. Teema algataja tsiklil peaks olema see kolmas.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
#13

https://www.youtube.com/watch?v=EJsLwDUeBx4
Ainuüksi väntvõlli remondist kui teha seda nõudlikult.

https://www.drive2.ru/b/2018801/ veel üldist.

Ja otsinuks: ремонт мотора иж-56
Veel otsingusõnu: ремонт мотора коробки передач тормозов зажигания иж-56
Venelased teevad kõike kodus ja jagavad lahkelt õpetusi igas vallas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
#14

56 asi on tore - jõudu tööle!

arvatavasti pikk sumps tuli kusagil '58.a -  minul on olnud endal Б-seeria ratas, millel  pikad leegikad/lühikesed sumpsid ja ka kõige pikem sisselase - uuena ostetud vist lätti.  kuid on nähtud ka Б-seeria rattaid, mis juba pikkade sumpsidega. A- ja Б-seeria rattad teise paagikinnitusega - tagant pika kanna-plekiga. remonditav raam paistab uuem - '59+ . A- ja Б-seeria ratstel veel iseloomulikud kahe triibuga rattakilbid, kõige kitsam (kolmest) tagumise ketihammaka korpus, silumiinised valatud karbikaante lukud ehtsa võtmega jms. samuti ka suurem pöördtõugete leevendi mutter, jms erinevused - 56 ratsimise mõjutused hakkasid vaikselt ilmnema 1959-st aastast. 

mina olen üks selline õnnelik, kes sai  imekombel ringiga tagasi oma vanaisa B-seeria masina ('59) - puutumatuna püsinult sellisena, nii nagu see kodust oli vahepeal 20+ aastaks lahkunud. pildil hoidmas saiajuppi käes 35 aastat tagasi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
#15

Mitas?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
#16

Mitas jah üsna hea valik. Mõistliku hinnaga, leiab ka mustriga, mis vanakoolikatele sobib. Sõidu huvides mõttekam vene uustoodangust mööda vaadata. Ise olen ostnud rehvikullerist, kuid tasub vaadata ka easthighway'sse. 
#17

(19-04-2016, 17:11 PM)karpaadid Kirjutas:  Mitas jah üsna hea valik. Mõistliku hinnaga, leiab ka mustriga, mis vanakoolikatele sobib. Sõidu huvides mõttekam vene uustoodangust mööda vaadata. Ise olen ostnud rehvikullerist, kuid tasub vaadata ka easthighway'sse. 

Parimat hinda saab kui otse http://baltyre.ee -st pakkumist küsida.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
#18

Detailide puhastamine ja tsinkimine on kaks eri asja/tööd. Peale seda on ka veel küsimus kas kuum- või külmtsink.
Kõige lihtsam on tsinkimise teenus spetsialistidelt osta.
Alternatiiv on kogu tööprotsess ise selgeks õppida kasutades selleks soovitatavalt "ohverdatavaid" varuosi. Pärast oled spetsialist ja ülejäänud kümme tsiklit läheb palju libedamalt.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
#19

selliseid ilusaid ponkse vana iz'i rattaid on kohe lust vaadata!
#20

(27-11-2016, 10:53 AM)Peeter80 Kirjutas:  Plaan hakata mootorit lahti võtma. Pole seda enne teinud aga õppida tahaks. Millist konkreetset kirjandust soovitate selle tarbeks - miskit iz56 spetsiifilist ja Eesti keelset?

Tere,mis nimetusega rehv on?Restaureerin K-175`e ja vaja sarnaseid.Tänud Smile
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne