Olge abiks ratta tuvastamisel
#1

Tere

Minu kätte sattus selline tore jalgratas. Olles täieliku võhikuna pisut netis ringi vaadanud, leidsin ühiseid/sarnaseid detaile lõunanaabrite rattatoodanguga, kuid kindlasti oskab keegi teist midagi täpsemat oletada. Raamilt on võimalik tuvastada vaid raaminumber 22802 ning Torpedo tagarummul seisab aastaarv 39. Õige hea tahtmise juures võib sadulalt lugeda kirja "RIGA", see on olnud suurema nahka pressitud märgi allservas.

Tänud ette!

Lisan mõned pildid "nii nagu on"...

[Pilt: ratas1_vike.jpg]

[Pilt: ratas3_vike.jpg]

[Pilt: ratas5_vike.jpg]

[Pilt: ratas4_vike.jpg]

[Pilt: ratas6_vike.jpg]

[Pilt: ratas7_vike.jpg]

[Pilt: ratas8_vike.jpg]
Vasta
#2

Oleks nagu tõesti läti toodang - ketiratas, porilauad, esipiduri puudumine, Riga kiri sadulal. Kas suurem kiri sadulanaha embleemi keskel ei ole äkki Veldro?
Tagaratta hargi otsad on spetsiifilised, vist omaaegse Leutneri Rossia stiilis? Aga Erenpreis ei ole...Omega ka kippus Rossia järglaseks justkui? Eks tuleks teada mis tootja 1939/40 -ndaks 20000+ raaminumbrini jõudis.
Erenpreis ei ole, Latvello ei ole, Lipperts ei ole, Liva ei ole, Ozolnieks ka nr järgi ei tohiks olla.. Kas rattad on ikka "ühte nägu", ega rattaid vahetatud ei ole? Kas esirummul on mingeid märke...
Vb oleks parematest piltidest abi aga näiteks mina ilmselt ei oska asja määrata. Ehk mõni teadjamees või läti Janise käest küsida.
Vasta
#3

Aitäh ja kraaps!

Uurisin täna ratast põhjalikumalt ning teadmisekillukeste kogunedes oskab uusi asju märgata.
Esmalt, mis silma hakkas ning tundus olulisena on kadunud rattaembleemi kinnitusviis - see oli kinnitatud neljast nurgast, mitte ülevalt ja alt nagu enamasti. Neljast nurgast needitud embleemikinnituse leidsin kasutusel olevat P. Ozolnieks'i ratastel.
Samuti keerutasin ratta sadulat rohkem käes ning teatud valguse nurga all võib aimata "RIGA" kirja kohal ratta kujutist, mille rummu külge kinnituvad tiivad. Veldro kirja küll pole.
Puhastasin ka esirummu ning sellel kirjad-märgid puuduvad kuid õlikork on samasugune kui tagarummul, kuid see võib muidugi vahetatud olla.
Tagaratast laiali monteerides panin tähele, et kasutusel oli vähemalt kahte, kui mitte kolme tüüpi kodaranipleid. Järsku on tagarumm mingi hetk välja vahetatud - see seletaks ka raaminumbri ning rummul oleva aastaarvu mitteklappimist, oletades et tegu P. Ozolnieks'i rattaga.
Porilauad on mõlemad kahest tükist kokku kombineeritud. Tagumine porilaud on jätkatud keskmisest raamikinnituse kohast, otsad tunduvad murdunud olevat. Esimene porilaud on ka esihargi all neetidega jätkatud.
Kaelakausid ning esihargi kinnitus sarnanevad ka Ozolnieks'iga ning sarnane on ka nelja poldiga vända külge kinnitatud ketiratas.
Ehk siiski tegu P. Ozolnieks'i toodanguga, mis mingil hetkel käepäraste vahenditega remonditud või siis sootuks mitmest rattast kokku sätitud tegelasega.
Ehk on kellelgi veel päritolu kohta arvamusi?

PS! Leidsin eile ühe pildigaleriide kogu, kus ka kaks P. Ozolnieksi ratast üleval - üks aastast 1929 ning teine aastast 1938. (Martins Belickis's Gallery)
Vasta
#4

Jah, ühiseid jooni nagu oleks. Lätlastega on selline häda, et neil oli raami silte palju erinevaid, lisaks eri mudelitel oma sildid ja nimetused, nagu ikka suuremate tootjate puhul. Ozolnieksil vist küll põhisilt oli üks, kui mõõta sildikinnituse neetide vahed, siis saaks mõni Ozolnieksi sildiomanik asja kommenteerida.
Galeriile viide on "rõõmus üllatus". Cool
Infoks huvitatutele, et selliseid Erenpreisi ja Ozolnieksi dekoole (vesipilte)on võimalik lätlase käest osta, 5.- / tk ja 60.-/ kmpl. Ilus ja kallis. Toungue
Tagaratta Torpeedo ja raaminumber paraku Ozolnieksi puhul kokku ei klapi, võimalik, et tagarumm tõesti vahetatud. Tuleks ka võrrelda raaminumbrite kuju Ozolnieksi omadega. Minul Ozolneiksist ja lätlastest üldse midagipraktiliselt pole ja teadmised puuduvad.
Vasta
#5

(13-10-2011, 22:30 PM)kass Kirjutas:  Tagaratta hargi otsad on spetsiifilised, vist omaaegse Leutneri Rossia stiilis? Eks tuleks teada mis tootja 1939/40 -ndaks 20000+ raaminumbrini jõudis.
.

Ozolnieksil olid tõesti sellised arhailiste joontega raamid ja raamitagaotsad sealjuures, seda 30-ndate lõpuni kui muretseti uued seadmed. Ja toota jõudis Ozolnieks oma "teise tulemise" jooksul 1921 - 40 ca 40000 jalgratast, seega kui on Ozolnieks (justkui ikkagi oleks, väga paljud asjad klapivad), siis ilmselt tagarumm ikkagi vahetatud, vaevalt, et numbriga midagi tehtud, lisaks raam vana malliga.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne