Atkinsoni mootor
#1

Tere!
Selline mure on et ega kellegil ei ole juhuslikult eesti keelest materjali atkinsoni mootori kohta? Oleks väga tänulikRolleyes
Vasta
#2

Kardan, et Sa eesti keeles ei leia, v.a. mõned põhjalikumad hübriidautode tootetutvustused, kus on Atkinsoini tsüklit veidi ehk lahti kirjutatud. Pead ikka inglise keelest tõlkima.

Tegelikult ei saa rangelt võttes rääkida Atkinsoni mootorist, vaid Aktinsoni tsüklist traditsioonilisel neljataktilisel sisepõlemismootoril, mille eripäraks on tavalisega võrreldes muudetud gaasijaotusfaasid. Täpsemalt - töötakt on tavalisest pikem, sisselaskeklapp suletakse (kolvi seisu suhtes)tavalisest hiljem ja väljalaskeklapp avatakse hiljem. Tulemuseks on kütuse efektiivsem kasutamine keskmistel pööretel. Miinuseks on ebaefektiivne töö keskmisest erinevatel pööretel (nt täielik sobimatus suurtel pööretel) ja väike erivõimsus. Need olid põhipõhjusteks, miks Atkinsoni tsükkel hakkas maailmas läbi lööma alles seoses hübriidsõidukitega, kus sisepõlemismootor töötab koos elektrimootoriga ja pöörete suurt varieerimist ei ole enam seetõttu vaja.

Usun, et leiad netist terminite "Atkinson cycle" "hybrid vehicle", "hybrid, electric drivetrain" jt alt kõik vajaliku baasteabe tööpõhimõtete, eripärade jm kohta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta
#3

aitäh teileSmile Eks proovin otsidaRolleyes
kui kellegil veel häid mõtteid, siis võite julgelt kirjutadaToungue..igasugune abi on teretulunudSmile
Vasta
#4

ehk keegi oskaks siin sõnad õieti seada?Rolleyes

Atkinson tsükli

Atkinson tsükli mootor tüüpi Sisepõlemismootor leiutas James Atkinson 1882. Atkinson tsükli eesmärgiks on pakkuda tõhususe arvelt võimu.

Atkinson tsükkel võimaldab tarbimist, compression, võimsuse ja heitgaaside lööki neljataktiline tsükkel esineb ühe pöörde väntvõlli. Tänu seost, paisupaagist suhe on suurem kui surveaste, tuues kaasa suurema tõhususe kui koos mootoriga kasutada alternatiivset Otto tsükli.

Atkinson tsükkel võib viidata ka neljataktiline mootor, mille sissevooluventiil toimub avatud tavalisest kauem lubada reverse voolavad sisselasketoru hargnemiskohas. See vähendab tõhus surveaste ja, kui koos kasvanud insult-ja / või vähendada põlemiskambri maht võimaldab laienemine suhe suurem surveaste säilitades normaalne surve surve. See on soovitav hea kütusesäästu sest surveaste on sädesüütemootoriga on piiratud oktaaniarvu kasutatud kütuse, samas paisumisega suhe annab enam võimu insult ja vähendab kuumuse raisatakse väljalaskesüsteemi. See võimaldab tõhusamat mootorit. Neljataktiline kõnealust tüüpi mootoritest koos sunnitud induktsioon (ülelaadimine) on tuntud kui Miller mootorrataste mootorid.

Toyota Prius (ees neljarattaveoliste) ja Ford Escape hübriidelektrijõuallikaga (ees-ja nelikvedu) sõidukite kasutamine Atkinson tsükli mootor. Mõlemal juhul on see standard neljataktiline mootor hilineb sissevooluventiil sulgemine, mis suurendab tõhusust hinnaga elektrit. Toite kadumist kompenseeritakse elektrimootorid, mida saab kasutada sõltumatult Atkinson tsükli mootor, või kombineeritult.
Vasta
#5

(02-02-2011, 14:42 PM)kristo2106 Kirjutas:  ehk keegi oskaks siin sõnad õieti seada?Rolleyes
.... Atkinson tsükli eesmärgiks on pakkuda tõhususe arvelt võimu.

Atkinson tsükkel võimaldab tarbimist, compression, võimsuse ja heitgaaside lööki neljataktiline tsükkel esineb ühe pöörde väntvõlli. Tänu seost, paisupaagist suhe on suurem kui surveaste, tuues kaasa suurema tõhususe kui koos mootoriga kasutada alternatiivset Otto tsükli.
...

Märgatavalt lihtsam oleks algupärane inglisekeelne tekst eesti keelde tõlkida. A' guugli abil saab see-eest päeva rõõmsaks.
P.S. Valdo juba "seadis sõnad õieti", kui keegi pole veel märganud.
Vasta
#6

Algupäranetekst muidu selline. See siis nagu lühendatud tekst wikipediast. Ma suudaks selle sõnasõnalt ära küll tõlkida, aga ei saa krt kuidagi lauseks. Mõtlesin lihtsalt, et asjatundjal oleks see lihtsam lauseks moodustada.Rolleyes

Atkinson cycle

The Atkinson cycle engine is a type of Internal combustion engine invented by James Atkinson in 1882. The Atkinson cycle is designed to provide efficiency at the expense of power.

The Atkinson cycle allows the intake, compression, power, and exhaust strokes of the four-stroke cycle to occur in a single turn of the crankshaft. Owing to the linkage, the expansion ratio is greater than the compression ratio, leading to greater efficiency than with engines using the alternative Otto cycle.

The Atkinson cycle may also refer to a four stroke engine in which the intake valve is held open longer than normal to allow a reverse flow into the intake manifold. This reduces the effective compression ratio and, when combined with an increased stroke and/or reduced combustion chamber volume, allows the expansion ratio to exceed the compression ratio while retaining a normal compression pressure. This is desirable for good fuel economy because the compression ratio in a spark ignition engine is limited by the octane rating of the fuel used, while a high expansion ratio delivers a longer power stroke and reduces the heat wasted in the exhaust. This makes for a more efficient engine. Four stroke engines of this type with forced induction (supercharging) are known as Miller cycle engines.

The Toyota Prius (front-wheel-drive) and Ford Escape hybrid electric (front- and four-wheel drive) vehicles use an Atkinson cycle engine. In both cases it is a standard four stroke engine with delayed intake valve closing, which increases efficiency at the cost of power. The loss of power is compensated for by the electric motors, which can be used independently of the Atkinson cycle engine, or in combination.
Vasta
#7

(02-02-2011, 14:42 PM)kristo2106 Kirjutas:  ehk keegi oskaks siin sõnad õieti seada?Rolleyes
[...]
Atkinson tsükli mootor tüüpi Sisepõlemismootor leiutas James Atkinson 1882. Atkinson tsükli eesmärgiks on pakkuda tõhususe arvelt võimu.
...

Automaattõlkesüsteemid a la Google Translate ei ole (veel) võimelised indo-euroopa keelest (sh inglise) soome-ugri keelde (nt eesti) korralikult tõlkima. Erinevalt ühest indo-euroopa keelest teise tõlkimisel.

Seega pead Sa ise ikka käsitsi kõik ära tõlkima - kui kasutad selle alusmaterjalina automaattõlke tulemust, saad suure hulga musta tööd siiski kokku hoitud...

Usun, et alles umbes 10 aasta pärast on olukord teine, kui automaattõlkesüsteemidele on suudetud selgeks teha lisaks süntaktikale (sõnade tähendusele) ka erinevatele (mitte-indo-euroopa) keeltele iseloomulikud semantilised süvastruktuurid. Seniks kannatust...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta
#8

No nii sain valmis. Aitäh kõigile kes aitasid ja viitsisid lugedaSmile
Vasta
#9

Kle aga lisa siis tõlgitud materjal kah Big GrinBig Grin
plun Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: