Pierburg 2E elektroonika küsimus
#1

Tervist, bagil peal VW seeria 1.3l mootor Pierburg`i 2E kahelõõrilise karburaatoriga. Siit ka probleem. Kõik muidu toimib aga paar lahtist otsa ei anna rahu.
Pildimaterjal kõigepealt:
   
1) Sellega lihtne, 12v läbi lüliti peale ja ok, külmalt karpa alune kenasti soe..
2) Mis sellega peale hakata? Meenutab nagu andurit. Õhuklapp avaneb sel variandil termoanduri abil...
3) Tühikäigumootor, aga kas vaja pidevat pinget peale?

Ühesõnaga ei leia ühtegi korralikku skeemi antud mudelile, Pierburg 2E2 skeeme terve internett täis...
Mis nende 2. ja 3. juhtmega peale hakata, ehk oskab keegi nõu anda. Diislimees karpa kallal, andke andeks... Big Grin

Bagi ise sai ehitatud kunagi ammu põhikooli alguse aegu, pole raatsinud teist utiili viia, vahest mõnus vaheldus atv-ga möllamisele... Paar pilti siis elukast ka. Miks sellise kujuga?... sai tehtud sellest mida oli...Big Grin
   
       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Ma ei tea kas see aitab aga leidsin suure suure otsimise peale http://chomikuj.pl/devil_87/ga*c5*bcnik+...879616.pdf see on vene keeles ja üsna peenelt lahti seletatud karbussi asjad

Veel pole maha löödud
Vasta
#3

Njaa, leidsin ise sammuti ühe Pierburgi 2e(2) skeemi: http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/up...uction.pdf

kuid see pole päris see...

   

Nagu pildilt näha siis vaakumtorusid on mul vähem...
Kuid va sunnikule ühtegi skeemi ei leiaWink Kodus oli 88a polo manual, seal lahti seletatud ühelõõrilise manuaalse tooreklapiga karpa töö, mis jällegi antudjuhul ei aita...
Hakkab juba looma... http://icelord.net/vw/doc/1081-04a.pdf

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Kas 2 pole mitte tühikäigusüsteemi sulgeklapp? Kas sellelt voolu kaotamine võtab tühikäigu ära?

3 võiks olla tooreklapi elektriline korrigeerimine. Ilma selleta peaks vahepealsetel temperatuuridel käivitamine natuke raskendatud olema... Tõsi, se4lle kohta olen ainult kuulnud ja isiklik kokkupuude puudub.
Vasta
#5

(06-03-2012, 10:48 AM)v6sa Kirjutas:  Kas 2 pole mitte tühikäigusüsteemi sulgeklapp? Kas sellelt voolu kaotamine võtab tühikäigu ära?

3 võiks olla tooreklapi elektriline korrigeerimine. Ilma selleta peaks vahepealsetel temperatuuridel käivitamine natuke raskendatud olema... Tõsi, se4lle kohta olen ainult kuulnud ja isiklik kokkupuude puudub.

Pole tegelikult sellele voolu peale lasknud, käib niisama ka kenasti.
Sellele nö number kolmele vool peale lasta siis tühikäigu pöörded natuke tõusevad ning peale suuremat paarutamist gaasi maha lastes ei sure välja, kui voolu pole siis kipub korraks puterdama.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

VAGi iseõppe failide hulgas on tolle sarnane karps olemas. Tundub et too nr 3 on suretusklapp. Selles failis on see ühelõõriline ja kahelõõriline koos.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#7

huvitav kui kaua orginaalis sisselaske kollektori küttekeha töötab? orienteeruvalt...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

(08-03-2012, 20:53 PM)meli666 Kirjutas:  Keihini karburaatoriga mootoril see küttekeha lülitus toimub hoopiski jahutusvedeliku temperatuuri järgi. Selle jaoks on olemas andur.
Tõenäoliselt sellel mootoril samamoodi.

Täpselt nii see peaks olema, arvatavasti mingi 40-50*c vast. Pole veesärgil enam andureid küljes, tunde järgi peaks ise järgi lülitama... Selleks on mul kolmeastmeline lüliti vahele pandud, keskel nö neutraal, ühel pool on siis see küttekeha ja teisele poole lülitades on jahutusventilaator...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Nüüd olukord selline et see kahelõõriline leidis oma koha prügikastis, ei kannatanud suuri kallakuid ja niiskust. Vahetükk vahele ja peale läks vanema tüübi ühelõõriline manuaalse tooreklapiga isend.
Mootor käib nagu kell aga siiski vaevab pead see elektriline tooreklapp, millise anduri pealt ta tööle hakkab ning mis pinget see vennike soovib? Ehk kellegil kogemusi?

Pildil nr 3 detail, ühelõõrilisel samasugune.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

Sinna tulebki ainult vool peale koos süütega ja muud polegi seal vaja.
Siis hakkab termoelement soojenema vaikselt ja avab ise klapi omas tempos, mida saab muuta selle junni keeramisega.
Vasta
#11

Kui tooreklapp veel natukene avatud siis käib korralikult, pöörded siiski kõrged. Kui nüüd kasvõi sooja mootoriga tooreklapp sulgeda, jääb õige pea seisma. Pidevalt peab jalg pedaalil valmis olema. 12v jookseb peale, külmalt käib väga kenasti... Polegi seda mootorit juba ammust ajast tühikäigul normaalselt töötamas näinud... RolleyesToungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Tegelt tahtsin tõesti öelda et avada... Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

(15-03-2013, 20:16 PM)mlsluik Kirjutas:  Nüüd olukord selline et see kahelõõriline leidis oma koha prügikastis, ei kannatanud suuri kallakuid ja niiskust. Vahetükk vahele ja peale läks vanema tüübi ühelõõriline manuaalse tooreklapiga isend.
Mootor käib nagu kell aga siiski vaevab pead see elektriline tooreklapp, millise anduri pealt ta tööle hakkab ning mis pinget see vennike soovib? Ehk kellegil kogemusi?

Pildil nr 3 detail, ühelõõrilisel samasugune.

Kui ühelõõriline on trossiklapiga, siis ei saa seal õühuklapil enam mingit elejktrit olla. Ainus, mis järele jääb, on tühikäigusüsteemi sulgemise klapp, mis süüte väljalülimisel katkestab kütuse etteandmise tühikäigukanalitesse.

Keera välja ja vaata, kas selle otsas on koonus, mis vooluta olekus toetub ava põhjale?

Karburaatorit on võimalik seadistada nii rikkale segule, et käib ka ilma sellele klapile voolu andmata, kuid ei käi hästi ja soojalt kipub lämbuma.
Vasta
#14

2E vene keeles

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

Pierburg 2E on vahepeal vaheldunud Pierburg 34 PIC (T) vastu Wink
Sellega kahjuks antud masina hädad ei lõppenud. Olukord on küll parem kui varem, aga...

Nimelt kui nüüd sellele klapile voolu peale lasen siis tühikäik kaob ära... ??? Rolleyes Muidu on võimalik kerge toorega masinat täiesti normaalselt töös hoida.

Väljaminevaid vaakumvoolikuid on kaks, üks läheb jagaja vaakumklappi ja teine peaks minema õhupuhasti alla, see on kinni pandud.

Siiski ei anna süda rahu miks avatud tooreklapiga kütet peale ei anna? Kui toore lõõri natuke avada nagu pildilt näha, siis käib enam-vähem korralikult.

   

Sellele elektrilisele klapile voolu peale lastes hakkab meeletult sahisema ja peab toorest juurde keerama et asi toimiks. Ilma on nagu parem. Peab vist video tegema Big Grin Toungue

Sellest klapist läheb üks juhe veel edasi teisele poole...

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

(22-03-2013, 17:20 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Nimelt kui nüüd sellele klapile voolu peale lasen siis tühikäik kaob ära... ??? Rolleyes Muidu on võimalik kerge toorega masinat täiesti normaalselt töös hoida.
...

Järgnev arutlus põhineb oma kurval kogemusel ja eeldusel, et see pistikuga junn on toitekatkestusklapp.

Kui Sul on karburaator häälestatud käima suletud klapiga, siis klapile voolu andes peabki ära uppuma. Kütust tuleb ju mehemoodi peale.

Õhuklapi sulgemine suurendab vaakumit ja tõmbab enam kütust peale, rikastades segu.

Kui see aga on mingi muu vidin, siis las targemad parandavad.

(22-03-2013, 17:20 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Sellele elektrilisele klapile voolu peale lastes hakkab meeletult sahisema ja peab toorest juurde keerama et asi toimiks.
...

Mis hakkab sahisema? Klapp, karburaator, mootor?
Kas juurde tähendab segu rikkamamakskeeramist seadekruvist?
Vasta
#17

(22-03-2013, 17:28 PM)v6sa Kirjutas:  Mis hakkab sahisema? Klapp, karburaator, mootor?
Kas juurde tähendab segu rikkamamakskeeramist seadekruvist?

Sahisema hakkab karburaator, nagu avaks mõne kanali vms...

See elektriga "junn" peaks tõesti pilli seisma panema. Big Grin

http://www.vw-resource.com/carb_41.html

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

(22-03-2013, 17:28 PM)v6sa Kirjutas:  Kas juurde tähendab segu rikkamamakskeeramist seadekruvist?

Pigem manuaalse tooreklapi sulgemist, segukruvi kallale pole veel läinud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

Loen juba tükimat aega seda "legendi" mida üks karburaator võib meestega teha. Wink Loo algust ja lõppu kokku võttes võib öelda, et üks (või mitu lausa) kotermani on veel üles leidmata. Kõik see toiming eelmise karbuga ja praegusega viitab sellele, et kusagilt imeb lisaõhku, mis pole ette nähtud. Ennem Sa ei saagi karpat häälestada, kui altpoolt segusiibrit on kõik kuni kolbideni absoluutselt tihe. Parim viis vaakumi lekete avastamiseks on lapsepõlvest tuntud "veeprits" millele on otsa pandud jupp peenikest plast toru (klaasipesu voolik) ja sellega käid kõik tihendid-ühendused karbussi jalast ja sisselaske kollektori tihendid töötava mootoriga veega üle. Kui pöörded kusagil muutuvad, siis sealt otsi viga, kuhu pritsisid viimati, samuti ühenda lahti vaakumvõimendi voolik ja tee "pimedaks"ja samuti kontrolli vooliku hermeetilisust.... jaaaa niii edasi Pikk jutt sai, aga ehk on abi.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#20

Vaakumvõimendi voolik on juba ammust ajast "pimedaks" tehtud Wink
Nagu pildilt näha siis karburaatori vahetükk on küll omalooming aga keevist on korralik ja igaks juhuks veel hermeetikuga üle käidud. Olen 98% kindel et karburaatori alune osa on igati hermeetiline, lisa õhku sealt ei saa. Kummist jalg on ka uus. Tavaliselt nende samade kummist leevenditega on igavene häda, kipuvad mõranema ja õhku läbi laskma, aga siinkohal selle välistaks.

Jääb mulje et kui manuaalne tooreklapp lõplikult avada siis ei anna enam üldse kütust peale...
Ja see elektriline klapp, peaks ju töötava mootoriga pidev 12v peale jooksma, aga...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne