(Seda postitust muudeti viimati: 22-11-2013, 11:42 AM ja muutjaks oli Ostap Bender.)
Vabandan juba ette halva pildikvaliteedi pärast aga foto on väga pisike ja korralikku peegelkaamerat ei olnud käepärast.
Ülesvõte pärineb arvatavasti 40-nendate teisest poolest ja kujutab minu bussijuhist vanavanaisa koos reisiseltskonnaga kusagil ekskursioonil.
Mis veoautoga võiks tegu olla ?
(22-11-2013, 11:40 AM)Ostap Bender Kirjutas: Vabandan juba ette halva pildikvaliteedi pärast aga foto on väga pisike ja korralikku peegelkaamerat ei olnud käepärast.
Ülesvõte pärineb arvatavasti 40-nendate teisest poolest ja kujutab minu bussijuhist vanavanaisa koos reisiseltskonnaga kusagil ekskursioonil.
Mis veoautoga võiks tegu olla ?
Meenutab MANi?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Mõnedki saksa/prantsuse/itaalia jne. tootjate kabiin on sarnane aga just sellist pole ise leidnud. Radiaatorivõre meenutab üldse "Einheits-Dieselit". Äkki on üldse vale nina ?
Näikse olevat Berliet. Pisut tuunitud küll. Siit kuskilt on meelde jäänud, et Väätsa kandis olevat pärast sõda üks suurem Berliet ringi vuranud. Küllap toosama ongi.
Arvasin ka ise ennist et asi võib kabiinikuju ja sildade poolest olla prantsuse Berliet või äärmisel juhul Bernard. Auto ninaosa, veljed, poritiivad ja klaasiosa meenutavad ka üht 30-nendate esimese poole Magirus-Deutzi varianti. Viimatinimetatu oli ühe hollandi kerestaja poolt bussiks ehitatud ja seega ei ole samal raamil veokit veel kusagil trehvanud.
Vanavanaisa töötas Pärnus bussijuhina. Aga eks see riigistatud (trofee ?)tehnika liigutati ja vaheteti maakonniti vastavalt vajadustele. Muudel tema fotodel seda ega ka ühtki muud veokit ei kohta. Küll aga on poseeritud erinevate busside (peamiselt ZIS-154 või 155) taustal ja kusagil albumites leidub mälu järgi ka üks pisifoto kus mees seisab vanakooli ninaga bussi ees. Vajab veel otsimist juhul kui kedagi peaks huvitama.
(22-11-2013, 23:39 PM)Ostap Bender Kirjutas: Arvasin ka ise ennist et asi võib kabiinikuju ja sildade poolest olla prantsuse Berliet või äärmisel juhul Bernard. Auto ninaosa, veljed, poritiivad ja klaasiosa meenutavad ka üht 30-nendate esimese poole Magirus-Deutzi varianti. Viimatinimetatu oli ühe hollandi kerestaja poolt bussiks ehitatud ja seega ei ole samal raamil veokit veel kusagil trehvanud.
Vanavanaisa töötas Pärnus bussijuhina. Aga eks see riigistatud (trofee ?)tehnika liigutati ja vaheteti maakonniti vastavalt vajadustele. Muudel tema fotodel seda ega ka ühtki muud veokit ei kohta. Küll aga on poseeritud erinevate busside (peamiselt ZIS-154 või 155) taustal ja kusagil albumites leidub mälu järgi ka üks pisifoto kus mees seisab vanakooli ninaga bussi ees. Vajab veel otsimist juhul kui kedagi peaks huvitama.
Võibolla rumal pakkumine, aga äkki mõtled Büssing-NAGi, mis busside tehnoabina kaua-kaua teenistuses püsis.
Üks samasugune (isegi samasugustes "service" värvides) veokas seisis ju aastaid hagudi tänaval.
Mälujärgi öeldes võiksin väita, et seisis seal kuni 90ndate keskpaigani.
Siis ilmselt "ärikad" ta likvideerisid.
Teemast.
Võiks ikkagi olla pisut ratsitud Berliet. Kas vabariigi lõpupäevilt ? Või trofeetehnika ? 1941-44 tootis firma sakslaste tarbeks üle 2300 veoki.
Sõjaaegsete / pealesõja mudelitega igal juhul sarnasusi on.
Paistab, et tegu on siiski pigem Hitleri käsul sündinud Tatraga: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tatra_T81
Kahtlaselt sarnased on need Berliet ja Tatra. Kumb kummal põhineb? Või mis oli nende kahe esiisa? Noh, veoka-spetsid...
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 00:02 AM ja muutjaks oli Ostap Bender.)
Tänud tähelepaneku eest !
Tõesti vinge Tatra. Klapivad ka ukse avanemissuund ja teistelt sama kabiinitüübiga piltidelt nähtud ukse aluselt plekilt lahtiklapitav astmelauake.
Huvitav on ainult see et T81 tehti ainult 6x4 veoskeemis (töömaht 12,5 liitrit, kandevõime 6,5 T). Tore oleks leida ka see 4x2 versioon.
Seega ikkagi trofeetehnika ? On sellist masinat ka hiljem maarjamaal nähtud-kuuldud ?
P.S. : tundub et parem ja vasak esitiib on remondi käigus vahetusse läinud ?
Mul olid samuti enam-vähem kõik panused Berliet' peal, aga kabiin paistab nüüd tõesti olevat Tatra oma. Kas pole mitte kabiin ja raam hoopis eri ooperitest? Seda harrastati tol ajal sõjast jäänud tehnika üleslöömisel ju päris sageli.
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2013, 02:22 AM ja muutjaks oli h2rra.)
(26-11-2013, 00:35 AM)manic Kirjutas: Mul olid samuti enam-vähem kõik panused Berliet' peal, aga kabiin paistab nüüd tõesti olevat Tatra oma. Kas pole mitte kabiin ja raam hoopis eri ooperitest? Seda harrastati tol ajal sõjast jäänud tehnika üleslöömisel ju päris sageli.
erinevusi siiski palju...
1. ukse alumise serva kõrgus esi telje ja poritiiva suhtes
2.klaasipuhastajad Tatral all ääres
3. esiklaasid Tatral kabiiniga siledalt, teisel aga "uputatud" ja kas juhipoolne ei tundu olevat tsipa suurem, kui passasiiri oma nagu oleks raamiga ja lahtikäiv?
4. uksehingede kõrgus poritiiva suhtes ja üldse tundub Tatra ukseava olevat väiksem.
5. astmelaua kõrgus kah erinev
Tähelepanekud tehtud kaine peaga,
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA