07-05-2014, 11:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-05-2014, 11:59 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Nii, mehed-kotkad, raskema vanatehnika spetsialistid!
Mida arvata sellisest trakatsist üldiselt või sellest konkreetsest isendist?
Asi lihtne: no miskit pole teha, suvine majapidamine kipub suureks minema ja eks iga ka selline, et enam ei viitsi ega suuda kõike käterammuga toimetada. Tõsi, Q on ju metsaveoks täiesti olemas ning suisa sai kohendatud vana käsitrakatsi kallutav haagis murutrakatsi ja audi taga veetavaks kuid kui tahta tõsisemat tee-ehitust teostada ja/või ka rannaniitu purustada hooldusniidukiga, siis on vaja pisut kangemat aparaati. T-16 oleks ka nagu saadaval (ahjah, kui sel on vesi korstnast sisse läinud, siis mis oleks kõikse õigem versioon edasi???) aga sel pole ei jõuvõttu ega taga rippseadet mingisugusegi kühvlilaadse paigalduseks. Sama häda on ju ka quattroga
Transkapitali väiketrakatsite lisaseadmete hinnad on nagu igati arusaadavad, a'la tagakopp/kast 350 eur ja 95 või 115 laiad niidukid kuni 750 euri vs näiteks ATV või miks mitte quattro taga veetav purustaja 1830+kõmm eurot!!! Samas nende väiketrakatsite ja ka töövõimeliste ATV'de hinnad on täiesti arusaamatud... Kuigi vist tuleb sõbral T-16 asendada mõisapargi ja ümbruse hooldamiseks siiski just selle kalli variandiga ja raiderit mitte hävitada. Aga mul pole puude vahel nikerdamist, kas lage vana heinamaa või samalage mereäär. Ja lõppkokkuvõttes suudab ka paate trakats paremini vedada. Ning murutraktor-junn on ju ka täiesti arutu hinanga aparaat, mida ei tahaks niiväga muuks asjaks äkki lõhkuda? Kõta-kõta siledal maal natuke puid vedada on OK aga sadade meetrite kaupa edasi-tagasi kruusaga käru vedada vast pole nagu mõistlik.
Seega on jäänud silma just need vanad ühepütased. Tarbimist oleks ju vähe, künda ega külvata ei plaani, samas ka vanatehnika missugune Aga no loll mis loll selliste kohalt, linnavurle nagu ma olen. Mis on tähtis: kui selline on korras, siis kas seda tuleb kogu aeg remontida, või võiks asi ajudega kasutades siisku suvehooaja kesta, sest talveks saab ju sellise treila peal koju elektri lähedusse tuua, kasvõi ilusamaks värvimiseks... Oluline ongi, et keevitama ei peaks, mutrivõtmed pole probleem. Ehk kui saaks kuidagi hooldusniiduki 2K euri sisse mahutada - see on asja mõte.
Või muid mõtteid?
Mida arvata sellisest trakatsist üldiselt või sellest konkreetsest isendist?
Asi lihtne: no miskit pole teha, suvine majapidamine kipub suureks minema ja eks iga ka selline, et enam ei viitsi ega suuda kõike käterammuga toimetada. Tõsi, Q on ju metsaveoks täiesti olemas ning suisa sai kohendatud vana käsitrakatsi kallutav haagis murutrakatsi ja audi taga veetavaks kuid kui tahta tõsisemat tee-ehitust teostada ja/või ka rannaniitu purustada hooldusniidukiga, siis on vaja pisut kangemat aparaati. T-16 oleks ka nagu saadaval (ahjah, kui sel on vesi korstnast sisse läinud, siis mis oleks kõikse õigem versioon edasi???) aga sel pole ei jõuvõttu ega taga rippseadet mingisugusegi kühvlilaadse paigalduseks. Sama häda on ju ka quattroga
Transkapitali väiketrakatsite lisaseadmete hinnad on nagu igati arusaadavad, a'la tagakopp/kast 350 eur ja 95 või 115 laiad niidukid kuni 750 euri vs näiteks ATV või miks mitte quattro taga veetav purustaja 1830+kõmm eurot!!! Samas nende väiketrakatsite ja ka töövõimeliste ATV'de hinnad on täiesti arusaamatud... Kuigi vist tuleb sõbral T-16 asendada mõisapargi ja ümbruse hooldamiseks siiski just selle kalli variandiga ja raiderit mitte hävitada. Aga mul pole puude vahel nikerdamist, kas lage vana heinamaa või samalage mereäär. Ja lõppkokkuvõttes suudab ka paate trakats paremini vedada. Ning murutraktor-junn on ju ka täiesti arutu hinanga aparaat, mida ei tahaks niiväga muuks asjaks äkki lõhkuda? Kõta-kõta siledal maal natuke puid vedada on OK aga sadade meetrite kaupa edasi-tagasi kruusaga käru vedada vast pole nagu mõistlik.
Seega on jäänud silma just need vanad ühepütased. Tarbimist oleks ju vähe, künda ega külvata ei plaani, samas ka vanatehnika missugune Aga no loll mis loll selliste kohalt, linnavurle nagu ma olen. Mis on tähtis: kui selline on korras, siis kas seda tuleb kogu aeg remontida, või võiks asi ajudega kasutades siisku suvehooaja kesta, sest talveks saab ju sellise treila peal koju elektri lähedusse tuua, kasvõi ilusamaks värvimiseks... Oluline ongi, et keevitama ei peaks, mutrivõtmed pole probleem. Ehk kui saaks kuidagi hooldusniiduki 2K euri sisse mahutada - see on asja mõte.
Või muid mõtteid?