22-05-2009, 22:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2009, 22:42 PM ja muutjaks oli valdo.)
Isend on valmistatud Saksamaal 1939. aastal, täpne tehas on veel määramisel. Raaminumber on 1160037.
Sellisena, nagu ta on kujutatud järgneval 11 fotol, see "igavikuratas" minu kätte tuli. Midagi ma tema juures senini teinud ei ole peale lapiga puhastamise ja pildistamise.
Säilinud on algne värv koos kõikide nähtavate kaunistustega, kuigi laiguti üsna rikutud kujul. Säilinud on ka mingi osa galvaanikat.
Valed/puuduvad detailid on:
- esiratas, mis hetkel on all Riia tehase (Riga 20 või 26) oma;
- esiporilaua märk, mis on puudu, näha on vaid kinnitusauk;
- ketikaitse (ehk oli 1930ndate lõpu tüüpiline, toon sellise mõnelt Saksa laadalt?);
- kell (pole aimu, milline ta oli);
- rehvid (vast tüüpilised rantrehvid), praegu on all nõuka-aegsed;
- tagahelkur;
- pump;
- kleidivõrk;
- pakiraam (on Riga 20&26 oma, algselt vast puudus?).
Ülejäänu näib olevat õige.
Nüüd siis pildid:
![[Pilt: eterna_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_1.jpg)
![[Pilt: eterna_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_2.jpg)
![[Pilt: eterna_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_3.jpg)
![[Pilt: eterna_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_4.jpg)
![[Pilt: eterna_5.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_5.jpg)
![[Pilt: eterna_6.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_6.jpg)
![[Pilt: eterna_7.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_7.jpg)
![[Pilt: eterna_8.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_8.jpg)
![[Pilt: eterna_9.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_9.jpg)
![[Pilt: eterna_a.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_a.jpg)
Sellisena, nagu ta on kujutatud järgneval 11 fotol, see "igavikuratas" minu kätte tuli. Midagi ma tema juures senini teinud ei ole peale lapiga puhastamise ja pildistamise.
Säilinud on algne värv koos kõikide nähtavate kaunistustega, kuigi laiguti üsna rikutud kujul. Säilinud on ka mingi osa galvaanikat.
Valed/puuduvad detailid on:
- esiratas, mis hetkel on all Riia tehase (Riga 20 või 26) oma;
- esiporilaua märk, mis on puudu, näha on vaid kinnitusauk;
- ketikaitse (ehk oli 1930ndate lõpu tüüpiline, toon sellise mõnelt Saksa laadalt?);
- kell (pole aimu, milline ta oli);
- rehvid (vast tüüpilised rantrehvid), praegu on all nõuka-aegsed;
- tagahelkur;
- pump;
- kleidivõrk;
- pakiraam (on Riga 20&26 oma, algselt vast puudus?).
Ülejäänu näib olevat õige.
Nüüd siis pildid:
![[Pilt: eterna_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_1.jpg)
![[Pilt: eterna_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_2.jpg)
![[Pilt: eterna_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_3.jpg)
![[Pilt: eterna_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_4.jpg)
![[Pilt: eterna_5.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_5.jpg)
![[Pilt: eterna_6.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_6.jpg)
![[Pilt: eterna_7.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_7.jpg)
![[Pilt: eterna_8.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_8.jpg)
![[Pilt: eterna_9.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_9.jpg)
![[Pilt: eterna_a.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_a.jpg)
![[Pilt: eterna_b.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/eterna_b.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel