Sai nädalavahetus väheke ühes rauahunnikus kolatud ja leidsin sealt ühe huvitava raami......tundub,et tegu oleks justkui jalgratta raamiga,kuid peal on väike bensiinipaak.Raami ees ilutseb aga kena silt,millele on kirjutatud Phanomen Werke Zittau ja veel midagi.Huvitav oleks teada millega on tegu ja millisest ajastust.Samuti oleks huvitav teada kui palju selliseid isendeid Eestimaal olla võiks ja mis radapidi nad siia sattusid?
Väike täpsustus...... tegu on mitte Phanomen vaid Phänomeniga. Täpsemalt Phänomen Werke Gustav Hiller AG. Zittau
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Phänomen Werke tegutses Saksamaal Zittaus 1903-1927. Tootis jalgrattaid, mootorrattaid, kolmerattalisi sõidukeid ja ka autosid Phänomobil. Pärast 1927 keskenduti veoautodele, margi nimeks sai Granit. Granitide tootmine jätkus ka pärast sõda Ida-Saksamaal. 60-ndatest kandsid Zittau veoautod nime Robur, neid toodeti kuni Saksamaade ühinemiseni.
Tõenäoliselt olid Phänomeni mootorrattad ja jalgrattad 20-ndatel Eestis müügil.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Suure tõenäosusega on tegemist 98 ccm Sachsi mootorit kandnud Phänomeni kergmootorratta (mopeedi) raamiga. Umbes säärast laadi isendiga, mis filmis \"Tulivesi\" ringi põristab. Jalgrattast on selline raam muidugi palju raskem, aga temaga sarnaseks teeb selle asjaolu, et valdaval enamikus 98 ccm Sachsi mootoritest puudus kickstarter, st raam oli nagu punnvõrril väntadega ja kahe ketiga.
Ei ole muidugi ka välistet 74 ccm mootoriga isend ega ka jalgratta raam mingi abimootori (neid oli 1930tel palju erinevaid) paagiga.
Äkki näitad fotosid, siis saab täpsemalt öelda, millega tegu.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel