20-08-2005, 20:24 PM
Pikemat aega meeles mõlkunud plaan mehhaanikaga lähemalt tutvust teha muutus reaalsuseks. 800EEK eest sai omandatud ront Stella millel mootor pulkadeks lahti võetud ja raam püsis veel enam-vähem ühes tükis. Võibolla mitte just kõige asjalikum tehing, peab takkajärgi tunnistama.
Mootoriks S-65M(?), vähemalt nii seisis kirjas sidurikoja kaanel. Esmane vaatlus tuvastas - sidur tuksis, veotähiku nuut nii võllil kui tähikul pooleldi maas, SK tihendid puudu/katki. Lisaks ei passinud kolb ja silinder omavahel kokku, mõõdult muidu ok kuid rõngaste stoprid käisid üle akende (arvata on et selle väikese \'pisiasja\' ja siduri pärast see liikur endise omaniku käes vedelema jäigi). Pisikesi vidinaid puudu rohkem kui üks... Põhipulgad muidu kõik esindatud aga nendega oli vist liivakastis mängimas käidud. Kogu krempli puhastamise käigus kogunes pesunõusse korralik paks kiht mustust.
Esialgne mootori parandamiskatse plaan : asendada vanu juppe V-50 omadega niipalju kui kannatab.
- V-50 väntvõll (vana oli 11 nuudiga ja sellisele korras siduri leidmine ilmselt ei ole lihtne)
- V-50 sidur
Esialgse arvestuse järgi tundub et see kooslus võiks sobida.
- Uued laagrid ja SK tihendid
- Uus kolb & co
- Uus veotähik
- Lapiku kruvikaga keeratavate kruvide asemele kuuskantkruvid
Mootori koostamisele minevast legost on hetkel veel puudu kolvimajanduse pulgad (seoses teise väntvõlli kasutuselevõtuga - sõrm, puks, kolb). Lahtine on küsimus et millega mootoripooled tihedaks saada - olemas on nii originaaltihendid kui ka Würth 250 mootorisilikoon (vast kõlbab).
Käigukastiosa sai prooviks kokku lapatud, käib kergelt ja tundub et on täiesti korras. Silinder on kulunud, tahaks kas uuega asendust või puurimist saada. Karpa (K60B) vajas teist nõela ja tihendeid, remondikomplektist oli abi. Stabika/kommutaatoriploki tervis on esialgu veel teadmata. Eks näis.
Juhul kui mootorist on asja siis järgmise sammuna võtab raami ette. On teine suts kõver, pidureid ei paista olevat, trosse jagub täpselt käiguvahetuseks ja gaasitamiseks. Korralikku värvi vajab teine ka. Esiamortidel on paha olla, tahavad vanaduspuhkusele minna. Lenksu külge oleks vaja esipiduri hooba. Oh jah, tuledest on olemas vaid tagumine mida pole eriti kuhugi kinnitadagi sest raamist on alles vaid metallosad
Vat seoke ront on.
Mootoriks S-65M(?), vähemalt nii seisis kirjas sidurikoja kaanel. Esmane vaatlus tuvastas - sidur tuksis, veotähiku nuut nii võllil kui tähikul pooleldi maas, SK tihendid puudu/katki. Lisaks ei passinud kolb ja silinder omavahel kokku, mõõdult muidu ok kuid rõngaste stoprid käisid üle akende (arvata on et selle väikese \'pisiasja\' ja siduri pärast see liikur endise omaniku käes vedelema jäigi). Pisikesi vidinaid puudu rohkem kui üks... Põhipulgad muidu kõik esindatud aga nendega oli vist liivakastis mängimas käidud. Kogu krempli puhastamise käigus kogunes pesunõusse korralik paks kiht mustust.
Esialgne mootori parandamiskatse plaan : asendada vanu juppe V-50 omadega niipalju kui kannatab.
- V-50 väntvõll (vana oli 11 nuudiga ja sellisele korras siduri leidmine ilmselt ei ole lihtne)
- V-50 sidur
Esialgse arvestuse järgi tundub et see kooslus võiks sobida.
- Uued laagrid ja SK tihendid
- Uus kolb & co
- Uus veotähik
- Lapiku kruvikaga keeratavate kruvide asemele kuuskantkruvid
Mootori koostamisele minevast legost on hetkel veel puudu kolvimajanduse pulgad (seoses teise väntvõlli kasutuselevõtuga - sõrm, puks, kolb). Lahtine on küsimus et millega mootoripooled tihedaks saada - olemas on nii originaaltihendid kui ka Würth 250 mootorisilikoon (vast kõlbab).
Käigukastiosa sai prooviks kokku lapatud, käib kergelt ja tundub et on täiesti korras. Silinder on kulunud, tahaks kas uuega asendust või puurimist saada. Karpa (K60B) vajas teist nõela ja tihendeid, remondikomplektist oli abi. Stabika/kommutaatoriploki tervis on esialgu veel teadmata. Eks näis.
Juhul kui mootorist on asja siis järgmise sammuna võtab raami ette. On teine suts kõver, pidureid ei paista olevat, trosse jagub täpselt käiguvahetuseks ja gaasitamiseks. Korralikku värvi vajab teine ka. Esiamortidel on paha olla, tahavad vanaduspuhkusele minna. Lenksu külge oleks vaja esipiduri hooba. Oh jah, tuledest on olemas vaid tagumine mida pole eriti kuhugi kinnitadagi sest raamist on alles vaid metallosad
Vat seoke ront on.