Zark teeb kah näpu õliseks: Stella aretus
#1

Pikemat aega meeles mõlkunud plaan mehhaanikaga lähemalt tutvust teha muutus reaalsuseks. 800EEK eest sai omandatud ront Stella millel mootor pulkadeks lahti võetud ja raam püsis veel enam-vähem ühes tükis. Võibolla mitte just kõige asjalikum tehing, peab takkajärgi tunnistama.

Mootoriks S-65M(?), vähemalt nii seisis kirjas sidurikoja kaanel. Esmane vaatlus tuvastas - sidur tuksis, veotähiku nuut nii võllil kui tähikul pooleldi maas, SK tihendid puudu/katki. Lisaks ei passinud kolb ja silinder omavahel kokku, mõõdult muidu ok kuid rõngaste stoprid käisid üle akende (arvata on et selle väikese \'pisiasja\' ja siduri pärast see liikur endise omaniku käes vedelema jäigi). Pisikesi vidinaid puudu rohkem kui üks... Põhipulgad muidu kõik esindatud aga nendega oli vist liivakastis mängimas käidud. Kogu krempli puhastamise käigus kogunes pesunõusse korralik paks kiht mustust.

Esialgne mootori parandamiskatse plaan : asendada vanu juppe V-50 omadega niipalju kui kannatab.
- V-50 väntvõll (vana oli 11 nuudiga ja sellisele korras siduri leidmine ilmselt ei ole lihtne)
- V-50 sidur
Esialgse arvestuse järgi tundub et see kooslus võiks sobida.
- Uued laagrid ja SK tihendid
- Uus kolb & co
- Uus veotähik
- Lapiku kruvikaga keeratavate kruvide asemele kuuskantkruvid

Mootori koostamisele minevast legost on hetkel veel puudu kolvimajanduse pulgad (seoses teise väntvõlli kasutuselevõtuga - sõrm, puks, kolb). Lahtine on küsimus et millega mootoripooled tihedaks saada - olemas on nii originaaltihendid kui ka Würth 250 mootorisilikoon (vast kõlbab).

Käigukastiosa sai prooviks kokku lapatud, käib kergelt ja tundub et on täiesti korras. Silinder on kulunud, tahaks kas uuega asendust või puurimist saada. Karpa (K60B) vajas teist nõela ja tihendeid, remondikomplektist oli abi. Stabika/kommutaatoriploki tervis on esialgu veel teadmata. Eks näis.

Juhul kui mootorist on asja siis järgmise sammuna võtab raami ette. On teine suts kõver, pidureid ei paista olevat, trosse jagub täpselt käiguvahetuseks ja gaasitamiseks. Korralikku värvi vajab teine ka. Esiamortidel on paha olla, tahavad vanaduspuhkusele minna. Lenksu külge oleks vaja esipiduri hooba. Oh jah, tuledest on olemas vaid tagumine mida pole eriti kuhugi kinnitadagi sest raamist on alles vaid metallosad Toungue

Vat seoke ront on.
Vasta
#2

Ei saa mainimata jätta kuivõrd eksootiline pulk 7x1x80mm generaatori kruvi/polt ikka on. Üks võimalus oleks selline 7x1 keermelõikuriga valmis teha aga et minul seda pole ja osta ka ei kavatse (on saadaval, maksab üle 100EEK MKT-s!) siis sai väntvõlli genekaotsal vint maha lastud, asendajaks sellele tuli 8x1 keere mis on küll ka harvemini kasutatav kuid vähemasti sellele on 80mm polt saadaval (BalticBolt-ist).
Kõrvalefektina sai paraku kiiluaugu põhi kergelt kannatada kuid sellest midagi fataalselt ei tohiks sündida. Kiilu peab lihtsalt natuke uute elutingimustega kohandama :-)
Vasta
#3

M 7x1 keermelõikurid on täiesti saadaval Balti Jaama turul, umbes 5-10 krooni tükk.
Vasta
#4

<stretch\'ile>
Ok, uurib M7x1 lõikurit kui sinnakanti juhtub. Pole pea pool aastat isegi Balti jaama ligidusse asja olnud :-) Selline viga ei saa mitte parandamata jääda.

> Sai jaama turul kolatud ja 15EEK eest M7 keermelõikur muretsetud :-)

Huvitav on see värk tööriistade hindadega, otsisin 12mm hõõritsat kolvisõrme puksi õigesse mõõtu urgitsemiseks. Selliste pulkade eest küsitakse eelmainitud MKT-s umbes 170EEK ringis, otsimise peale leidsin palju mõistlikuma koha kus 25EEK eest sain osta täiesti tutika. Oli mis ta oli aga puksi sõi õigesse mõõtu küll, äpardus oli aga käpardist tegija (mina) poolne kes ei suutnud hõõritsat täpselt õigel kursil hoida Toungue
<\\stretch\'ile>

Mootor:
S-62 nahas V-50 on nüüdseks praktiliselt täiesti kokku pandud. Viimaseid probleeme mootori juures on V-50 siduri kaane alla mahutamisega. V-50 siduri ja väntvõlli kooslus ulatub 5mm kaugemale kui originaaljuppidega. Lahendus - 5mm alumiiniumplaat millest relaka ja tikksaega üritab vormida sobiva vahetüki :-) Kickstarteri vänt paraku siis võlli otsa enam hästi ei mahu. Ühesõnaga, fataalne takistus asendus \'iluveaga\'.

Mootori süüteandurit tuli kohendada, mingil põhjusel oli ära murdunud/murtud mähise otsa peale keeratud trafoplekist liistakas. Sümptom: kehv/olematu süüde. See pisike jupp metalli peaks idee järele toimima magnetvälja juhina ja on järsult muutuva signaali tekitamiseks ilmsesti hädavajalik.

Remondikomplektiga ülekäidud karpa ei vajanudki regulli. Toimis peale kokkupanekut koheselt nii nagu vaja. Hmm, tase. Võibolla peale korraliku õhufiltri paigaldamist siiski tuleb natuke järele aidata.

Kõik mis momendi võib mootori kohta ütelda : toimib, häält teeb ja töötab ühtlaselt. Vibrab palju, väntvõlli seisundit arvestades aga ütleks \'hea et niigi läits\'. Peale sidurikoja DIY täiendust saab näha kuipalju tast vedajat on.
Vasta
#5

Zark Kirjutas:...otsimise peale leidsin palju mõistlikuma koha kus 25EEK eest sain osta täiesti tutika.
Ehk avaldad aadressi?
Vasta
#6

stretch Kirjutas:
Zark Kirjutas:...otsimise peale leidsin palju mõistlikuma koha kus 25EEK eest sain osta täiesti tutika.
Ehk avaldad aadressi?
Asub see koht Võrus, poe nimeks E-Varula. Oma Stella mootori jaoks ostsin sealt ka SK tihendeid (simmerid), stopperrõngaid, laagreid jm selliseid pudinaid. Ma ei tea kuidas see konkreetne hõõrits seal just sellise hinnaga müügis juhtus olema sest muu kraam on enam-vähem samas hinnas nagu seda mujalgi müüakse (V-50\'le sobivatest juppidest - 203 laager 25EEK, stopperrõngad nii 10-15EEK, SK tihendid umbes samas hinnas). Mopeedi-spetsiifiliste juppidega nad seal ei tegele, nende suundumuseks on põllumajandustehnika.

Kontaktaadress neil:
Räpina mnt 15, 65606 Võru, tel. 786 0271

Aadressile täpsustuseks: asub Magaziini poe taguse hoovi pealses vanas laohoones ja on ka tee pealt nähtav kui tead kuhu vaadata :-) Poe ukse peal on küll teised kirjad kui E-Varula aga kui sisse astudes suur stopperrõngaste vitriin ja metallipoe-spetsiifiline lõhn vastu tuleb - oledki õiges kohas.
Vasta
#7

Et mootoriga kõpitsemine on üsna lõpusirgel siis on raam järgmine. Esimene asi on pidurid korda saada. Piduriklotsid on kulunud ja kaks klotsidevahelist vedru+klotsiotsa kaussi tarvis lisaks välja kaevata. Rollerite pisikeste rataste peale veab mõtet...

Peaks otsima kas kusagil leidub V-50 sidurikoja kaant. See päästaks vahetükiga jantimisest.
Miskist korraliku välimusega õhufiltrit samuti vaja...
Vasta
#8

Veic arengut:
Sidurikoja vahetükk fungab täiega. Kokkupanekul läheb küll 2 tihendit varasema ühe asemel ja natuke passitamist vajab. Siduritrossil pole momendil mingit reguleerimise võimalust aga võiks olla...

Pidureid ikka veel netu. Gaasirulli (miskine aretus muu tsikli pealt) elektrivärgid taastada. Õhufilter on paras aretis mis küll põhimõtteliselt toimib aga reaalselt - mitte eriti.

Nujah, kõigest hoolimata nii 20km jagu testsõite sai tehtud. Tulemus - liigub kuid \'agadega\'. Jõudu on vähevõitu ja kuumaks läheb hirmsasti, see jama on ilmsesti tingitud vana silindri vigadest. Segu peaks olema muidu suht õige kui küünla järgi otsustada. Üle 5km jutti lasta ei saa, läheb niivõrd palavaks et jõud kaob.
Ilmselt põlve otsas aretatud õhufiltri ja karpa koostöö peaaegu täieliku puudmise tõttu on segukruvist null kasu (õnneks oli sobiv valik düüse käepärast) ja mootor sureb sujuvalt välja kui üritada tühikäiku vähegi madalamate tuuride peale keerata...
Vasta
#9

Nädalavahetusel panin uue silindri hakkama, õhufilter ei ole enam nii \'põlve otsas aretatud\' kui varem.

Õhufilter koosneb hetkel pikast jupist bensukindlast kummivoolikust, spets läbiviiguga suurest seibist (selle küljes on tihend ja filtri kinnitamiseks pikk polt) ja originaal-filter elemendist. Toru käib klambritega karpa ja läbiviigu külge, filter poldi ja liblikaga seibi otsa. Tulemus näeb üsna isevärki välja :-)
Selline kooslus osutus aga hõredaks (segu igast asendist liiga lahja) ja filtri sisemus sai svammist \'täppistuuningut\' veel lisaks. Karpa ujuk on sätitud nii üles kui vähegi kannatab ja 70 düüs on sees. Kuidagi kahtlane värk aga nii vähemasti toimib. Ilmselt selle düüsi pärast ei lase tuure päris lõpuni üles minna, peaks katsetama ka tavalise nr. 62-ga või siis veel filtriga mängima.

Uus silinder on ikka uus :-) Enam ei puhu karpast segu tagasi niipalju. Õhufiltri sättimine parandas märgatavalt madalate tuuride peal käitumist, varem kadus jõud ruttu ära.

Teha on jäänud tuled ja tagapidur hoob, siduri- ja käiguvahetuse trossi peaks uue panema. Plastikud... need vist jäävadki panemata/tegemata, kui just suurt plekitöö isu ei teki.
Vasta
#10

Sain oma valdusse digika ja kõige muu hulgas tegin ka Stellast väikese seeria pilte. Laisa inimesena ei viitsinud pilte sortida :-) Kogu kompott nädalavahetuse tegemistest on üleval sellisel aadressil nagu http://www.pld.ttu.ee/java/Immitsad/Zark_1/
Vasta
#11

Tagumine rehv käib mõnusalt vastu kettiRolleyes
Aga muidu, jõudu ehitamisel!
Vasta
#12

Jah, vasakul pool on ketipingutuse julla panemata. Algul püsis tagaratas sirge ka ilma selleta aga nüüd kui mootor hakkab sisse töötama ja rohkem jõudu üles näitab siis kisub üsna kiiresti ära. Peab selle pulga ikka külge ära panema, muidu saab enneagselt rehvist lahti või murrab midagi katki...

Oma praeguses seisus kipub see Stella natuke nokka kergitama (lihtsalt järsema gaasiandmise peale), seda tänu suuresti tänu asjaolule et raskuskese on suht tagarattal nagunii :-) Mind (80kg) veab muidu hästi.

Raami peaks ära värvima, korralikult ja korraliku värviga. Peab välja mõtlema kuidas kõige efektiivsemalt selle vana värvi maha saaks (ideid? Traathari/keemia/liivaprits?). Uue kattena näen vaimusilmas helesinist metallikut (umbes nagu Zid-il on juba).

Sadula põhjapleki esiots on keevituse/paikamise järjekorras (seepärast see sadula nahk veic imelikult peal ongi). Sadula polstri vahetasin juba välja toekama vastu, see oli tuntavalt abiks liigutus sõidumugavuse osas. Ma ei saa aru mispärast Stella/Delta sadulad (niipalju kui mul nendega sõitmist on üldse olnud) küll sellise vedela sisuga on tehtud et tagumiku kondid peavad vastu põhja käima (A).
Vasta
#13

Zark Kirjutas:Raami peaks ära värvima, korralikult ja korraliku värviga. Peab välja mõtlema kuidas kõige efektiivsemalt selle vana värvi maha saaks (ideid? Traathari/keemia/liivaprits?). Uue kattena näen vaimusilmas helesinist metallikut (umbes nagu Zid-il on juba).

Soovitan liivapritsiga.Lasin enda Iz-i raami ka sellega, kõige lihtsamini tuleb maha.

Edu!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne