Postitused: 1,268
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Garaažiehituse teema aktiivsusest selgub, et ilmselt on pea igal automotolasel oma garage olemas, kuhu on kõik eluks vajalik sisse ehitatud. Mul päris nii hästi ei ole ehk kõikvõimalike nikerdamiste kohaks on nõukaaegse garaažikooperatiivi boks. Üheks puuduseks (lisaks kõigele muule) on sisuliselt olematu elektriühendus. Mul tekkis siiski hull mõte, et oleks hea omale keevitus sisse seada eesmärgiga mõni abinõu aeg-ajalt kokku punktida, aga kuidas seda teha?
Esimene ja kõige loogilisem variant on võtta sobiliku võimsusega genekas, aga see tekitab jadamisi hädasid: lärm tüütab ära, heitgaaside ärajuhtimine, mürasummutuskasti kasutamisel geneka jahutus jne.
Teise mõttena tekkis idee kasutada energiaallikana veokaakusid, mida saaks paari päeva jooksul laadida ning mis oleks võimelised vajaliku vurtsu korraga välja andma. Kuidas aga Nx12 voldist saada 230 või suisa 400 volti? Kas nt sobiliku võimsusega päikesepaneelide inverter kannatab ära sellist pulseerivat koormust?
Lisamõttena veel selline küsimus, et kuidas maandus kogu sellesse üritusse suhtub? Elementaarohutuse tagamiseks peaks läbi põranda ilmselt endale eraldi maanduspunkti tekitama ükskõik millise aretise puhul.
On kellelgi mingeid sarnase funktsiooniga aretisi tehtud?
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
(20-08-2021, 10:02 AM)41Degree Kirjutas: Mul päris nii hästi ei ole ehk kõikvõimalike nikerdamiste kohaks on nõukaaegse garaažikooperatiivi boks.
Üheks puuduseks (lisaks kõigele muule) on sisuliselt olematu elektriühendus.
Kui olematu see "sisuliselt olematu" elektriühendus on? Näiteks 220V IGBT Mig inverter töötab ka 50m pikendusjuhtme otsas. Võlusõna on IGBT. Olematu elektriühenduse puhul on elektrilise soojapuhuriga palju suurem tõenäosus mingi intsident korraldada, kui keevitusega.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Tasuks seda foorumit sirvida süviti.
Kunagi oli teemaks olematu elektriühenduse korral keevituse kasutamine.
Tõin näite oma vene keevitusest ja selgus, et tänu pikale liinile ja alapingele ta nii normaalselt töötabki.
Oli palju huvitavat lugemist.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 6,913
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Kahe järjestikühenduses autoaku pealt saab juba elektroodi põlema, seega inverteri ja keevituse võib ostmata jätta. Proovi kõigepealt see variant ära!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 754
Teemad: 26
Liitus: Sep 2018
Maine:
38
Olematul elektriühendusel garaashikoperatiivi boksis on kindlad põhjused.
Juba nimetus ütleb, et tegu on garaashikoperatiiviga ja asja eesmärk on garasheerida liiklusvahendeid.
Mitte neid remontida, värvida, keevitada jne...
Keevituse kui tuletööga kaasneb peale tuletöö lõppu 4 tunnine ohutuskontrolli periood.
Asjalikes garaashikoperatiivides oli remondiks eraldi üldkasutatav ruum vastava elektrivõimsuse, seadmete, valgustuse ja
ventilatsiooniga /või mitu ruumi/ ja konkreetselt valvati selle üle, et boksis ei toimuks remonti.
Ja et remont oleks enam-vähem võimatu siis oli boksis 1faas paari amprise kaitsmega ainult valgustuse jaoks.
Ennem kui hakkad generaatorit ja keevitust soetama tasuks siiski eelnevalt tutvuda koperatiivi/ühistu põhikirja ja kodukorraga.
Et teaksid mis on lubatud ja mis keelatud. Ja mis saab siis, kui tule räästasse torkad.
Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Postitused: 2,658
Teemad: 265
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Ma keevitamisest mitte midagi ei tea. Aga umbes 10 aastat tagasi Venemaal nägin ühte imelikku aparaati, mis oli nagu natuke gaasikeevitus. Voolu sai auto akult. Destilleeritud vett valati umbes liiter sisse ja siis kuidagi tekkis seal mingi gaas, mis põles põletis ja võimaldas keevitada. Nimetus oli kuidagi seotud pürolüüsiga või elektrolüüsiga. Äkki keegi teab sellest midagi?
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Kui 10a olemas siis vast mõni lahjem trafo traatkeevitus, oleks nagu meeles et 10a on juba täisvõimsuse peal osadel.
Postitused: 134
Teemad: 5
Liitus: Feb 2008
Maine:
0
21-08-2021, 13:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-08-2021, 13:23 PM ja muutjaks oli
A.V.S.K.)
Mul hetkel üürigaraazis (ka koperatiiv, mitu boxi kõrvuti), kui ma nüüd ei eksi on seal 16A veneaegne automaatkork. 220V, tööstusvoolu pole. Maandus on hobuse unenägu.
Kui elektroodiga liiga kaua keevitada korraga, et "õmbled" pikemalt, ka isegi traadiga, siis plaksti lööb automaadi välja.
Juhtmed on vanad, vene ajast alumiiniumist "niidid".
Keevitada saab, aga mitte pikalt. Vahepeal peab automaat "jahtuma".
Muud muret pole. Tule lööb vist veits tuhmimaks, aga ei midagi hullu. Vaevumärgatav.
Summuteid keevitanud, abitööriistu, autokere.
Pole mingit probleemi, kedagi ei huvita, mida ma seal teen.
Ja ma olen koolitusel osalenud ja omal pea otsas, et vältida kõikvõimalikke ohte enne keevitust ja selle ajal.
Ja veendun alati, et peale keevitust kõik OK.
Ei lähe garaazist kohe ära jne.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
21-08-2021, 19:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-08-2021, 19:04 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
See, et aparaadi peale on kirjutatud 16A voolutarve, ei tähenda, et teda 10A kaitsme taga kasutada ei saa. See tähendab seda, et keevitusest ei saa rohkem voolu kätte, kui 10A võimaldab. Korralikust, kvaliteetsest kümnest amprist saab keevitusvoolu välja umbes 120 A +/- aparaadi eripärad. Kodukasutuses rohkem pole tarviski. Kvaliteetne elekter tähendab seda, et pinge kooruse tõustes (eriti)ei lange. Minu enda eluski on tulnud ette aeg, kus rendigaraažis oli väike kaitse. Ei mäleta, kui palju. Igatahes oli tarvis iga kord, kui keevitama hakkasid, kõik tuled laes ära kustutada. Pimedal ajal on teinekord naljakas küll, kui tuli taskulambi valgel keevitada.
Keevitusi valmistatakse ka akutoitel. Kas ka eestis neid keegi müüb, pole aimugi. Siin idapoolse naabermaa kodanikud tutvuvad
ühega, Siin teevad
reaalset tööd.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 4,449
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Kui meenutada, et akuga on akuklemme taastatud, siis ma arvan, et mingil määral peaks saama otse aku pealt elektroodiga isegi säristada. Kas selleks on vaja kaks akut järjestikku, ei tea. Keegi võiks proovida mingite vanade akudega. No kas saab midagi teha kaugel metsas kui muid võimalusi pole. Või on tõesti vajalikud need inverterid ja muu elektroonika vahele.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
(22-08-2021, 10:21 AM)41Degree Kirjutas: (21-08-2021, 19:03 PM)Wiki432 Kirjutas: See, et aparaadi peale on kirjutatud 16A voolutarve, ei tähenda, et teda 10A kaitsme taga kasutada ei saa. See tähendab seda, et keevitusest ei saa rohkem voolu kätte, kui 10A võimaldab.
Paraku see siiski päris nii ei ole - tarbija on see, mis dikteerib voolutugevust, kaitse on valvur, mis sekkub vooluahela katkestamidega siis, kui küsitakse rohkem kui ohutu on. Võimsamat asja saab lahjema kaitsme taha ühendada küll, aga seda mõnes lahjemas režiimis.
Mida mina siis ütlesin? Just nii ongi, piirad väljundvoolu nupust mingi 110-115A peale ja 10A kaitse asjasse ei sekku. Kasutada ju saab.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.