09-08-2021, 00:20 AM
Hallloooo!
Nagu kõik lugejad teavad, siis täitub tänavu 120 aastat NSU tsiklite toomise algusest. (Nagu ka vähetuntud india firma Indian mootorrataste soperdamise algusest).
Samas vb kõik lugejad ei tea, et TÜRAMU juures tegutseb ka Türi NSU klubi, mis on oma südame asjaks võtnud NSU tsiklite ajaloo uurimise ja talletamise, eriti Eesti kontekstis.
Selles teemas hakkab TÜRAMU nooremteadur Ka lahkama 2 TÜRAMU suletud fondis olevat NSU mudelit (kuni esimese solvanuni või moderaatori professionaalse sekkumiseni).
Esimese museaali lugu algas aastakümneid tagasi, kui grupp türi vanatehnika arheolooge siirdus välitöödele ühte Järvamaa ääremaa unustatud piirkonda, et välja kaevata üks kuni kaks Fordson traktorit. Paraku traktorid jäid sel kenal 1. mai paiksepaistelisel päeval leidmata, aga teema tagasihoidlik autor võttis objektilt kaasa muu leidvara hulgas ka ühe vundmendil asetsenud silindri koos pea ja kolviga. See museaal jäi aastateks unarusse, kuni ühel hetkel ksf! Gruppen üllitas siia foorumisse ühe identifitseerimise teema
https://forum.automoto.ee/showthread.php...t=nsu+201z
Kes tahab, loeb üle (kui ei mäleta, nt ksf! Marko)
Hakates asja uurima, siis selgus, et leitud artefakt oli osa NSU 251 Z mudeli mootorrattast. Ja toodeti seda NSU mudelit ainult 255 tk impordiks. Teatavasti oli tollal Saksamaal maagiline 200 ccm mootorimahu piir, alla mille oli tsiklist vabastatud maksust ja juhiloa nõudest. Iseenesest mudel 251 Z midagi erilist endast ei kujutanud, samal ajal (1930 - 33) toodeti mudeleid 175 Z ja 201 Z, mõlemaid üle 4000 tk. Erinevus oli ainult mootoris, kõik muu oli ühine, samas muutus veidi aastate jooksul.
Ühel kenal päeval hulk aastaid hiljem üllitas varalahkunud ksf! Näkisepp identifitseerimise teema NSU 251 Z karteri ja väntvõlli kohta (hetkel ma seda teemat ei leia, aga asi on minu käes, tänu velkord Peetrile!)
Lisaks on veel üks silinder ja väljalaske paun ksf! Urmast kollektsioonis, seda pauna oleks minu hädasti vaja, aga tundes veidi ksf! Urmast-d, siis tean, et seda endale saada ei ole kerge, pigem raske!
Seega, võime teha väikese kokkuvõtte, 251Z detaile on tulnud Eestist vähemalt 3-st kohast ja ma arvan, et need ei ole ühe mootori detailid, kuigi pole välistatud, et leitud karter on olnud komplektis ksf! Urmast silindriga (Harjumaa värk).
Kirjutada võiks veel pikalt, aga teades, et enamikule foorumi lugejatele on enama, kui 1000 tähemärgi lugemine pigem ülejõu käiv tegevus, siis siin ja praegu lõpetan, lisaks hakkavad ka ravimleotised mõjuma ja ega ma ka ise pikemalt ei jaksaks trükkida.
Igaks juhuks hoiatan, et kui elu ja tervist (ja ravimeid) on, siis plaanis mõlgub veel üks teema Eestis sõitnud NSU tsiklitest.... registreerige end meie kanalile!
Nagu kõik lugejad teavad, siis täitub tänavu 120 aastat NSU tsiklite toomise algusest. (Nagu ka vähetuntud india firma Indian mootorrataste soperdamise algusest).
Samas vb kõik lugejad ei tea, et TÜRAMU juures tegutseb ka Türi NSU klubi, mis on oma südame asjaks võtnud NSU tsiklite ajaloo uurimise ja talletamise, eriti Eesti kontekstis.
Selles teemas hakkab TÜRAMU nooremteadur Ka lahkama 2 TÜRAMU suletud fondis olevat NSU mudelit (kuni esimese solvanuni või moderaatori professionaalse sekkumiseni).
Esimese museaali lugu algas aastakümneid tagasi, kui grupp türi vanatehnika arheolooge siirdus välitöödele ühte Järvamaa ääremaa unustatud piirkonda, et välja kaevata üks kuni kaks Fordson traktorit. Paraku traktorid jäid sel kenal 1. mai paiksepaistelisel päeval leidmata, aga teema tagasihoidlik autor võttis objektilt kaasa muu leidvara hulgas ka ühe vundmendil asetsenud silindri koos pea ja kolviga. See museaal jäi aastateks unarusse, kuni ühel hetkel ksf! Gruppen üllitas siia foorumisse ühe identifitseerimise teema
https://forum.automoto.ee/showthread.php...t=nsu+201z
Kes tahab, loeb üle (kui ei mäleta, nt ksf! Marko)
Hakates asja uurima, siis selgus, et leitud artefakt oli osa NSU 251 Z mudeli mootorrattast. Ja toodeti seda NSU mudelit ainult 255 tk impordiks. Teatavasti oli tollal Saksamaal maagiline 200 ccm mootorimahu piir, alla mille oli tsiklist vabastatud maksust ja juhiloa nõudest. Iseenesest mudel 251 Z midagi erilist endast ei kujutanud, samal ajal (1930 - 33) toodeti mudeleid 175 Z ja 201 Z, mõlemaid üle 4000 tk. Erinevus oli ainult mootoris, kõik muu oli ühine, samas muutus veidi aastate jooksul.
Ühel kenal päeval hulk aastaid hiljem üllitas varalahkunud ksf! Näkisepp identifitseerimise teema NSU 251 Z karteri ja väntvõlli kohta (hetkel ma seda teemat ei leia, aga asi on minu käes, tänu velkord Peetrile!)
Lisaks on veel üks silinder ja väljalaske paun ksf! Urmast kollektsioonis, seda pauna oleks minu hädasti vaja, aga tundes veidi ksf! Urmast-d, siis tean, et seda endale saada ei ole kerge, pigem raske!
Seega, võime teha väikese kokkuvõtte, 251Z detaile on tulnud Eestist vähemalt 3-st kohast ja ma arvan, et need ei ole ühe mootori detailid, kuigi pole välistatud, et leitud karter on olnud komplektis ksf! Urmast silindriga (Harjumaa värk).
Kirjutada võiks veel pikalt, aga teades, et enamikule foorumi lugejatele on enama, kui 1000 tähemärgi lugemine pigem ülejõu käiv tegevus, siis siin ja praegu lõpetan, lisaks hakkavad ka ravimleotised mõjuma ja ega ma ka ise pikemalt ei jaksaks trükkida.
Igaks juhuks hoiatan, et kui elu ja tervist (ja ravimeid) on, siis plaanis mõlgub veel üks teema Eestis sõitnud NSU tsiklitest.... registreerige end meie kanalile!