Elektrilise auto ost Norras ja toomine Eestisse
#1

Alustaks seekord teemaga, mis ilmselt 99.9% foorumlasi ei huvita.

Et kuidas siis osta Norrast autot ja mis edasi, kuidas selle koju saab, kui palju pabereid määrima peab jne?
Kui kellelgi on kasulikke vihjeid või halbu kogemusi, mida pole kahju jagada, oleks üks suur kõrb. Alginfoks veel niipalju, et kohalikku keelt ei oska, isegi see vähene rootsi, mis kunagi oli, oleks nagu peast pühitud. Inglisega on lood paremad, vähemalt midagi aru saab. Aga plaan oleks lihtsustatult järgmine.

Teeb finn.no-sse konto.

Passib häid pakkumisi, proovib müüjaga kontakteeruda.

Kui näkkab, lendaks esimesel võimalusel kohale.

Äratoomiseks ajaks mõne transpordifirmaga eelnevalt liini, kui keegi veel seal käib.

Siis prooviks viisaka näo pähe teha ja auto ära osta. Antud kohal ei tea, kas eelistada ostu eraisikult, kes ilmselt vajalikust paberimajandusest(riigist välja müümine) teab veel vähem kui mina, või siis kallimat varianti firma näol, kes ehk on asjast rohkem kuulnud. Nii, ja ühest küljest oleks vaja selle autoga ilmselt kohapeal mingil määral sõita, vähemalt sedapalju, et kuskilt estakaadi pealt veokale saab. Teisest küljest tahaks auto kuidagi registrist ikkagi maha võtta, et pärast vähem janti oleks(kas on, ei tea). Lõbus moment seisneb veel selles, et ihaluseobjekti näol on tegu väikese sõiduulatuse ja tagasihoidliku laadimisvõimekusega elektriautoga, millega mööda maanteed kojusaamiseks on vaja kalender osta. Seega väga pikalt selle osaga ei tahaks jantida, et tühja akuga kuskile teepeale jääb.

Kui joppab, paneks auto veokale ja lendaks koju tagasi.

On auto üle piiri tulnud, ajab tolliga asjad korda.

Registrisse!

Variant nr.2 eelnevast oleks doonorauto ostmine, ilma meie registrisse kandmata.


Tundub nagu ei midagi, aga kindlasti leiab mõni hea ksf ses hobuse unenäos midagi kohendamist vajavat.
Vasta
#2

Küsisin ühe Eesti-norra ettevõtja käest täpselt sama asja. Edev tsähkokone on Norras ikkagi ca 15-20k odavam kui samaväärne Eestis NT: Tesla bläd, Audi etrol jne.
Eestisse regades lisanub autole tolli ja muud lollimaksud, pmst sama mis US ja A-st auto toomine.
V ältida pidavat nii saama, et võtat auto Norras enda nimele ja sõidad Norra numbritega ringi, kui kaks aastat on nn väljamaalse(mina, sina, muu ksf) nimel olnud, siis saad ümberasuja vara vms soodustuse abil ilma maksudeta Eestisse regada.

AGA!!! See on terassil õlut libistades jutt!!! Tõde on kuskil mujal.

Edit: Norras laed akud täis ja sõidad lähimasse Rootsi linna, kust mõni Eesti autotreila selle kojutoob.
Vasta
#3

Pole mingi rõdujutt, umbes sellise loogikaga ta lähebki. Vahin isegi ühte Polestar2'te samade mõtetega ja pommin siin kohapealseid Norrakaid. Transa siia on nii nagu öeldi või sõidad ise läbi Soome siia tagasi nädalakese.
Hinnavahe on ju ikkagi 20 000 euri, kui saaks ilma käibeta ta siia.
Vasta
#4

Polestari puhul ma nii head vahet küll kuskilt ei leia. Max 10 tuhhi võiks ale tulla, kui Norra numbrite peale õnnestuks jääda. Aga ka see jääb juba pigem haardeulatusest välja, kuigi vaadanud olen neid küll nii ühte, kui teistpidi. Ühtegi tuttavat sarvilist pole kuskilt võtta ka, kes asjast rohkem jagaks, nii et see variant jääb pigem katsetamata.

Ise sihin alguseks electrilist Focust, esimese põlve oma, kõige odavamat ja lihtsalt prooviks. Norra registris hoidmine on arvatavasti kallis ja ebamugav lõbu, kindlustused ja teemaks ja üv ja mis seal veel võiks oodata. Seega on vast lihtsam ausalt vähesed maksud riigile ära maksta ja rahulikult magada.
Rootsi tripp tundub 80km sõiduulatusega autoga ka vähe ulme, parem vist mitte. Seega peab ikka Norras veoka peale saama.

Imelik veel, et finn.no-s pole avariiliste autode sektsiooni, või ei oska lihtsalt otsida. Kuskilt nad neid ikka leiavad ja kuidagi siia ka toovad. Huvitav olekski vähe viltusema mordaga valikule pilk peale visata. Või lähevad seal juba väikese pauguga otse lammarisse?
Vasta
#5

Eestisse veab Norrast kaupa norline.ee , väga asjalik ja tore firma, soovitan.
Vasta
#6

Facebookis Elektriautod Eestis grupis on aegajalt seda teemat arutatud. Viimati mõni päev tagasi üks kirjutas oma kogemusest Zoe'ga: https://www.facebook.com/groups/elektria...876319665/
Soovitan kasutada selle grupi otsingut ja/või otse ühendust võtta sealsete asjaosalistega. Ilmselt saab palju küsimusi selgeks mõneminutise telefonikõnega.
Vasta
#7

(21-08-2023, 23:58 PM)alfredo Kirjutas:  Polestari puhul ma nii head vahet küll kuskilt ei leia. Max 10 tuhhi võiks ale tulla, kui Norra numbrite peale õnnestuks jääda. Aga ka see jääb juba pigem haardeulatusest välja, kuigi vaadanud olen neid küll nii ühte, kui teistpidi. Ühtegi tuttavat sarvilist pole kuskilt võtta ka, kes asjast rohkem jagaks, nii et see variant jääb pigem katsetamata.
 37k tutikas vs sama tegelane 55k meil on peaaegu siiski 20k erinevus aga kui väga närida, siis tõesti, ainult 18000.
Norras on alla 500 000 NOK maksvad elektrikad käibemaksuvabad, käibemaks seal on 25%. Juurde tuleb ainult kaalumaks. Kurss on muutunud viimase paari kuuga, sealt ka siis see "juurdehindlus" tulnud. Igatahes kokkuhoid on päris karm, kuid importmaksud söövad selle vahe päris väikeseks ehk siis see "saunajutt" on ainukene skeemitamine, kuidas oleks võimalik odavalt siia saada. Tutikal autol on 5 aastat ülevaatust ka Norras ehk ei pea sinna kohalike numbritega ilmumagi enne, kui siin ümber kirjutama hakkad. Kahjuks aga see tähendab, et on vaja väg head tutvuste pagasit, et sellise skeemitamisega tegeleda ja jääb pigem üksikindiviidide lõbuks, kui massostmise alla kuuluvaks või miskiks JOKK äriskeemiks. Viimati oli autole tollimaks 10% ja siis kujunenud summast veel 20% otsa ehk siis ütleme jämedalt 37k + 2k kaalumaks + 3,9k toll + 8,58k käive = ~52k
Ilma kohalikega koostöös skeemitamata võidaks 3k, sealt maha veel siia transport ja enda ajakulu ja oledki nullis, kui mitte miinuses. Parandage, kui ma nüüd kuskil eksisin.
Vasta
#8

olli, aenutasin fb kontot, lugesin nupukese läbi, aga suurt targemaks ei saanudki.
Ainuke õppetund seisneb järjekordses tõdemuses, et "lolle" on peale minu veelgi, aga üksikasjalikult ei viitsi/oska protsessi keegi lahti seletada. Rääkimata, et Zoe eest 15 tuhhi tundub räige ülemaksmisena, ükskõik mis nurga alt vaadata.

Vahepeal jällegi avastasin, et alumiste naabrite juures on paar mind huvitavat eksemplari pakkumises ja küsitav number jääb suurusjärku teoreetilise Norrast toomisega. Praktikas võib eu-sse sissetoodud masin veel kallimaks osutuda, kui toll oma makse arvestama hakkab, lähtudes kuskilt internetist vaadatud vastava automargi keskmisest hinnast(mis väga tihti päriseluga kokku ei lähe), mitte müügipaberites olevast. Nii võibki kergelt juhtuda, sest isegi kui tõestuseks kuulutusest fotojäädvustus teha, aga peale tingimist saad asja odavamalt kätte, on kahvel. Osade kuulutuste juures on ju sõnaselgelt kirjas, et paku oma hinda vms. Eks peab teemat vähe seedima veel. Rääkimata siis sellest, et ega leedukaski raha peale sülitama hakka, kui vähelikviidsest kaubast loodetud tulu asemel vähem saab.
Vasta
#9

deus, 37 tundub soodne tõesti. Iseasi, et mina selliseid pakkumisi kuskilt ei leia.

On see kaalumaks Eestisse sisenemisel makstav või mingi norra teema? Pole ausalt töeldes sellisest asjast kuulnudki - jälle targem. Käibeka teemat teadsin, küll selle vahega et kõik elektrikad müüakse seal ilma käibekata.
Vasta
#10

Norra teema, neil peab selle kohe ostes ära maksma. Maks on 12,5 NOK iga kilogrammi kohta, mis on üle 500kg ehk siis Polestar 2 näite puhul on mass 2600 kilo - 500 = 2100 ja see siis korda 12,5 = 26250 NOK = ~3000 eur. Täiendan seda maksuosa ka natukene, et mitte lõppsummalt ei lähe käive vaid sellest, mis üle 500 000 läheb ehk kui auto maksab 600 000, siis käivet tuleb maksta 600k-500k=100k ehk 25000 NOK.
Kogu jutt kehtib poest uue ostmise kohta! Eraisikult eraisikule ostu puhul, kasutatud autode puhul jne jään vastuse võlgu, ei tea.
Vasta
#11

(22-08-2023, 15:10 PM)deus Kirjutas:  ... 26250 NOK = ~3000 eur.

Kursi määramisel om nüit peris jäme viga sehen.
Vasta
#12

Eesti (ehk EU) tolli rehnutis on veel üks komponent ehk transport.
Kauba hind (see mis maksid norras koos kõigi tilu-liludega mis kajastuvad arvel, kui seda kaalumaksu arvel ei kajastu siis selle paberiga tollis vehkima ei pea), + transport (kui omal jalal tuled siis improviseerid ise), siis sellele summale +10% tollimaks (henrik väitis et jaapanis toodetud autodel on mingid erisused ja on madalam protsent) ja siis maasikas tordil +20% (mis siis tänu kollastele rottidele saab varsti 22% olema
Vasta
#13

(22-08-2023, 17:24 PM)Janka Kirjutas:  
(22-08-2023, 15:10 PM)deus Kirjutas:  ... 26250 NOK = ~3000 eur.

Kursi määramisel om nüit peris jäme viga sehen.

Jah, viimasel ajal on noku kurss päris viisakalt alla käinud, mis ostuhuvilise meele peaks jällegi rõõmsamaks tegema.
Vasta
#14

Ma ei tea, vbl mingil põhjusel loll idee, aga Taanis on samamoodi elektriautod moes ja kogu tolli-käibekamajandus jääb ära: https://www.dba.dk/biler/biler/braendsto...sort=price .

Kohe muidugi kargas välja ka selline rakett, millega võib sirgjoones Projektide alla eputama kimada: https://www.dba.dk/ellert-miniel-36-v-ba...102723878/
Vasta
#15

jesper, Taanis on suht sarnane pilt üldise euroturuga, lihtsalt valik väiksem.
Vasta
#16

Ah jah, mul oli valesti meelde jäänud - see teine elektritiiger Norra järel oli Island hoopis...
Vasta
#17

(22-08-2023, 17:24 PM)Janka Kirjutas:  
(22-08-2023, 15:10 PM)deus Kirjutas:  ... 26250 NOK = ~3000 eur.

Kursi määramisel om nüit peris jäme viga sehen.
Tõsijutt. Võta 700 mu lõppsummast maha, üldpilt ei muutu sellest kuhugi poole, katad selle 700 enda aja kulutamisega ära tunnitasuna.
Vasta
#18

Lähed Norra.
Ostad auto. Üldiselt, et riigist välja saada, peab olema teh. ülevaatus, mis kehtib vanematel autodel kaks aastat. Avariilisi sellepärast väga müügis ei olegi, teh. ülevaatus muutub kehtetuks. Reg. numbrit kaasa ei saa. Kui kohe reka peale paned, pole häda. Kui sõita tahad, lähed kohalikku https://www.vegvesen.no/ ja võtad transiitnumbri. A,la 30 + € päev. Sisaldab kõike makse sh. kindlustust. Selles jään nüüd jänni, kas sealt saab ka piiril esitatavad tollipaberid, vist need saab ikka tollist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne