Projekt: JUMZ 6KL 1990
#41

Minu kogemus vanade juhtmestikega on see,et neid mingist hetkest enam kasutada ei saa. Eriti kui juhtmete peale on aasta kümmneid hüdroõli või mootoriõli pritsinud või isolatsoonid vanadusest kivikõvaks muutunud.  Uute juhtmestike saadavus oleneb kaubandusvõrgu varustajast ja sellest, mida parasjagu saada on. Mida vanem traktor seda tõenäolisem on, et pole mitte midagi müügil. 

Igasugused juhtmestikud, kus on juba isolatsooniga juhtmeid lapitud või jätkatud tuleks alati kriitiliselt üle vaadata. 

Soovitaks testriga see osa juhtmestikust üle vaadata, mis tundub visuaalselt juba kahtlane.
Vasta
#42

(28-12-2024, 16:42 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  ...Uute juhtmestike saadavus oleneb kaubandusvõrgu varustajast ja sellest, mida parasjagu saada on. Mida vanem traktor seda tõenäolisem on, et pole mitte midagi müügil. 
...

Kuidas kogenumad kommenteerivad: kas need uued juhtmestikud üldse kõlbavad kuhugi?

Kuivõrd mul isikliukult puudub nendega positiivne kogemus siis: kas kusagilt saab selliseid, mille otsasid pole vaja üle kinnitada, juhtmete värvid klapivad skeemiga ja rüüžid kannatavad painutamist ka nullkraadisel temperatuuril? Olen mõnel tuttaval abiks käinud särtsu taga ajamas ja kõiki on olnud vaja üle teha, et saada särts plaanitud viisil kulgema.

Julgen esineda ebapopulaarse seisukohaga, et möödunud sajandi eelviimase veerandi juhtmestikud on väga hea alusmaterjal võrreldes täna müüdavaga ning neid tasub korrektsete võtetega kohendades edasi tarvitada. Hulluks tundub asi minevat kuskilt meie iseseisvumise järelt. Nullindate juhtmestikud mädanevad küll isuga ka soola saamataSad  2007. aasta "eurobellarussi" juhtmestikus olid paljud otsad pelgalt isolatsiooni otsas kinni. Metall oli vahelt ära ikaldunud - pudenes tudeerimisel hallikaks tolmuks ja juhe isolatsiooni sees oli must ja jootmisega tükk tegu.

Mis puudutab teemaksoleva jumpstüki valgustuse skeemi ja kaitsmeid, siis jah, gabariitide ja põhitulede kaitsmetele peabki vool tulema alles peale lülitit. Vaata skeemi: kaitsmete karbi sisenevas pooles on kõik pesad sama toite all. Väljuvad on eraldi otsad. Russil sama.

Soovitan varuda kannatust ja "piiksuga" multimeeter kvaliteetsete pikkade ja paidnuvate juhtmetega. Teeb juhtmete läbihelistamise lihtsamaks ja kiiremaks. Samuti must ja punane meetrist pikem krokodillotstega painduvast juhtmest pikenduste komplekt. Värv ei pea olema loogiline, aga kuidagi harjumuspärasem on otsida plussi punase ja miinust musta kaabli seestSmile Ning veel: kõik ühendused lase juhtmeid kontrollides otsides lahti. Muidu ajad fantoome taga...
Vasta
#43

Tänan väga hea skeemi eest. Asi korras. Juhe oli valesti, mis jäi märkamata ning muu oli juba lihtne.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#44

Vana aasta sai see traktor ka lõpuks tule kolvile. Peale õhutamist käivitus väga lihtsalt.
Aga selgus ikkagi, et see radikas on ka pisut külmakahjustusi saanud. Seega peale väikest testtiiru sai tagasi töökotta liigutatud ja radikas maha võetud. Elasin siiani teadmisega, et mul on üks korralik radikas riiulis, aga võta näpust, seegi on selline, et esimese hooga teda paigaldama ei asunud.
Leidsin FB vshendusel teise radika, järgmine hommik sain selle juba kätte. See krt nagu masuuditünni kukkunud. Väljas ja ka seest meeletult õline. Väljast sai puhtaks ära, panin pisut vett sisse, et vaadata kuidas vesi liigub. No krt pm ei liigugi, õlist muda täis. Sai radikas algosadeks võetud ja puhastama asutud. Täna õhtuks olen niikaugel et ca 15 kanalit on veel umbes…. Jätsin leotusega vanni ligunema….
Ei teagi, mis moodi üks radikas nii mudaseks on saanud….

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#45

Jagan sulle lohutuseks ühe kogemuse:

Ma puhastasin, mitte väga ammu ühte MTZ 50 radiaatorit. Sinna oli õli sattunud lekkivast roolivõimust, ning see oli koos mulla ja tolmuga korralikult kinni paakunud.
Tuli leotada erinevates vedelikes mitu nädalat.Siis nühkida väikese pudeliharjaga kõik ribivahed läbi, survepesuriga sai veel viimane pesu tehtud. Peale paigaldamist selgus ,et 2 kohta olid juba lekkega. Lekkivad kohad kinni joodetud ja asusid ülemiste ribide vahel. Aga peale seda puhastamise jama, jootmise tööd ja kulutatud raha puhastus vahenditele. Tekkis küll tunne,et lihtsam on osta järelturu radiaator kui püüda täiesti laibaks lastud asja taaselustad.

JUMZ puhul on õli lekkimise võimalus radiaatori peale eelkõige õliradiaatorist. See seletaks ära, õlikorba radiaatoril. Mind imestab kuidas sellised väliselt umbes radiaatorid saavad tööda, ilma,et mootor üle kuumenema ei hakkaks? Õli+muld vähendavad radiaatori jahutuse võimet.
Vasta
#46

(01-01-2025, 22:56 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Jagan sulle lohutuseks ühe kogemuse:

Ma puhastasin, mitte väga ammu ühte MTZ 50 radiaatorit. Sinna oli õli sattunud lekkivast roolivõimust, ning see oli koos mulla ja tolmuga korralikult kinni paakunud.
Tuli leotada erinevates vedelikes mitu nädalat.Siis nühkida väikese pudeliharjaga kõik ribivahed läbi, survepesuriga sai veel viimane pesu tehtud. Peale paigaldamist selgus ,et 2 kohta olid juba lekkega. Lekkivad kohad kinni joodetud ja asusid ülemiste ribide vahel. Aga peale seda puhastamise jama, jootmise tööd ja kulutatud raha puhastus vahenditele. Tekkis küll tunne,et lihtsam on osta järelturu radiaator kui püüda täiesti laibaks lastud asja taaselustad.

JUMZ puhul on õli lekkimise võimalus radiaatori peale eelkõige õliradiaatorist. See seletaks ära, õlikorba radiaatoril. Mind imestab kuidas sellised väliselt umbes radiaatorid saavad tööda, ilma,et mootor üle kuumenema ei hakkaks? Õli+muld vähendavad radiaatori jahutuse võimet.

See, kuidas radikas väljast õliseks saab, on täiesti arusaadav. Antud eksemplar on aga seest veel õli ja mudasem, kui väljast. Lausa nii hull, et reaalselt läbivad on vaid 6 kanalit. Peale ülemise vanni mahavõtmist oli selline vaatepilt. Millega seda sisu läbi pesta, et ta puhtaks saaks? Hetkel peale mehhaanilise töö leotasin sellise asjaga , mida riiulist kohe võtta oli, AC-41. Toimib suht hästi, eriti väljast on vabsee puhas, aga kuidas augud läbi torkida? Hetkel tegin seda rauasae leheteraga lihtsalt torkides, aga mõned avad on nii kinni, et ei saa sisse rohkem kui 5cm. ja seda õlimöga sealt samuti hästi kätte ei saa. Suruõhk ka abistas, aga ikkagi ta hea veel pole, jätsin ööseks ka ligunema veel.
Mingil põhjusel foorum mul pilti lisada ei luba....St pole enam seda kohtagi, kust seda teha...


Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#47

(02-01-2025, 17:42 PM)saarrand Kirjutas:  .....
Mingil põhjusel foorum mul pilti lisada ei luba....St pole enam seda kohtagi, kust seda teha...


Tere ja head uut aastat!
No pole vaja kohe voorumit süüdistada, kohti ikka on! Aga see on nagu seentegagi, kohti peab lihtsalt teadma!

   
Vasta
#48

Lisaks screenshoti, aga ei saa lisada....Et mul puudub lisa manus nupp, mis varasemalt on olemas olnud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#49

   

(02-01-2025, 18:13 PM)saarrand Kirjutas:  Lisaks screenshoti, aga ei saa lisada....Et mul puudub lisa manus nupp, mis varasemalt on olemas olnud.

Selle tühja ristküliku sisse tuleb teha hiirega klikk, siis avaneb sinu arvutist näiteks desktop või muu koht, kus on postitatav pilt. JNE juba oskad ise?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#50

Võiamlik,et sellesse radiaatorisse mis sa said on porist kraavi vett kallatud või on mootoriga midagi tõsisemat juhtunud. Spekuleerida võiks ju veel aga fakti see ei muuda, et ilma suure tööta sellest asja ei saa.
Vasta
#51

Sellise "muda" võib tekitada ka jahutusvedeliku reaktsioon mingi x elemendiga.

Olen näinud hoonete jahutussüsteemide torusid 2...3 tolli läbimõõdus täiesti muda täis kasvanud.
Läksid radikad vahetusse läksid torud vahetusse. 
Läbipesu ei andnud tulemust.
Või oli see nii et peale läbipesu ilmnesid veel lisaks augud millede lappimine oli mõttetu ja uute tekkimise oht oli suur vms.

Räägiti erinevatest materjalidest teras vask roostevaba plast ja siis ka staatilisest elektrist.
Samuti erinevate vedelike segamisest.
Ja selle kompoti tulemusest kogu see jama kokku andis muda ja augud.
Vasta
#52

Nii, nüüd pildi lisamine jälle selge Smile Panen pildid sellest radiaatori olukorrast.
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#53

See pole isegi "vanaema kaevuvesi" vaid lausa pori?  Sad Rõve...

Seoses JUMZ radiaatoriga kaks sooja soovitust,juhul kui sellest kärjest saab asja veel.

Kõik liitepinnad puhasta korralikult ära igasugu õli ja tihendi jääkidest.Brake cleaner on väga ok vahend liitepindadelt mustuse kättesaamise jaoks.

Tänapäeva kummi tihendid võivad venida ja kui sa paned uued poldid, mutrid ja vedruseibid, siis tuleb neid mingi aeg uuesti pingutada. Muidu hakkab sul tihendi vahelt välja tilkuma jahutusvedelikku. Räägin siin enda kogemustest.
Vasta
#54

Viimatikirjutatu põhjal, kas oleks abi, kui tihend mõlemalt poolt kergelt ka radiaatori hermeetikuga üle tõmmata?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#55

Mina hermeetikuid ei kasutanud. Põhjus lihtne: sa ei tea, mis materjalist kummitihend on ja kuidas see reageerib hermeetikuga. Seega ma pigem ei eksperimenteeriks.
Tehasest on nad ka kuivalt pandud ja sama tuleks teha ka peale remonti.
Vasta
#56

Sai siis ikkagi leitud üks tutikas radiaatori südamik ja sellega radikas uuesti kokku pandud. Traktori peale sai ka ära pandud, aga jahutusvedeliku puudumise tõttu jäi seekord käivitamata. Ei hakanud enam veega katsetama.
   

Kapott peale ja tulede juhtmed külge, siis võiks jälle liikuda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#57

(13-01-2025, 13:23 PM)saarrand Kirjutas:  Sai siis ikkagi leitud üks tutikas radiaatori südamik ja sellega radikas uuesti kokku pandud. Traktori peale sai ka ära pandud, aga jahutusvedeliku puudumise tõttu jäi seekord käivitamata. Ei hakanud enam veega katsetama.


Kapott peale ja tulede juhtmed külge, siis võiks jälle liikuda.

Veega mittekatsetamine oli siiski ikka suureks puuduseks. Peale jahutusvedelikuga täitmist, õigemini peale esimest 10 liitrit vaatan, et krt tilgub kahtlaselt. Alumine vann katki. Ok, radikas maha jootsin kinni, radikas peale, jahutus sisse. Alt ei leki, aga ülemine vann lekib nii paremalt poolt nurgast kui vasakult poolt nurgast. Justkui oleks lõhki külmunud. Lammutasin siis riiulis olnud ühe katkise kärjega radika laiali ja panin uued vannid, need justkui jäid pidama. Mootori plokil olev kraan hakkas aga lekkima...Kraan keermega M16, sellist aga kodus polnud ja tarvis poodi minna. Selgus, et poes aga ka sellist asja pole, abistas sõber treipink ja koonuskeermelõikur.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#58

Tundub, et see traktor sai liikuma. Vähemalt esimesed prooviringid tehtud ja millegiüle kurta ei ole. Ekspluateerimiseni!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#59

Võiksid liikuvaid pilte ka panna. Oleks huvitav teistelgi vaadata.
Vasta
#60

(27-01-2025, 11:41 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Võiksid liikuvaid pilte ka panna. Oleks huvitav teistelgi vaad
Püüan selle vea ka parandada! Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne