Praegustest numbrimärkidest Eestis, osa 2

(30-08-2022, 21:32 PM)iisak Kirjutas:  Ilma EST tähiseta numbrit ei saa hoiule jätta või loovutada, peab letis ette näitama ja pretensioonide korral uued sobivad duplikaadid tellima. Ainus teoreetiline võimalus on hoiule jätmist taodelda elektrooniliselt ja numbritest pildid saates. Aga see eeldab, et enne on õnnestub teine komplekt numbreid lisaks saada ja legaalne selline ebaõigete andmete esitamine kindlasti ei ole. Praktikas ise sellist varianti katsetanud ei ole.
Lisaks kajastub duplikaatide tellimine transpordiameti süsteemis ja ilma EST kirjata võib suvaline patrull maha võtta ja/või ÜV korduva (jah endiselt saab paljudes kohtades ilma küsimusteta läbi, aga kauaks?) anda. 
Ühesõnaga ilma EST kirjata numbreid on hakatud jõulisemalt välja juurima.

Tänud, seda tahtsingi teada. Ise pidin suure kurbusega 2018 ühed vanakooli numbrid uute vastu vahetama, teisiti polnud (ja nähtavasti pole siiani) võimalik neid teisele autole omistada.
Otseselt hoiustamisteenusega mul kokkupuudet pole olnud, ainult seesama ühelt autolt teisele kantimise juhus, kui protseduuri vormistamise ajaks tuli numbrid hoiule (leti peale) anda. Küll aga olen päris palju kasutanud ühte vana bemmiraibet, mis vahepeal päris edevaid numbreid kandis just hoiustamisaja piiratusest lähtuvalt. Numbrite omanikul polnud tollal Eestis ühtegi autot.

Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
Vasta

Tänud teile!
Vasta

(30-08-2022, 22:20 PM)zazik Kirjutas:  Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.
EST tähiseta registreerimismärgi kasutamine on seaduspärane ainult siis, kui sõiduk on registreeritud Eestis enne 01.07.2004. Neil sõidukitel võib kasutada eurotähiseta registreerimismärki legaalselt. Hiljem registreeritud sõidukid või hiljem sellele sõidukile väljastatud registreerimismärk peavad vastama aga väljastamise ajal kehtinud nõuetele. Seega tuleb liikluses sellist sõidukit nähes teha väike kontroll Transpordiameti eteeninduse kaudu, kust on näha sõiduki registreerimistoimingute ajalugu. Omanikuvahetus ei ole oluline - vaadata tuleb esmast registreerimist Eestis ning konkreetse registreerimismärgi väljastamise kuupäeva. D

Alus
MKM 21.06.2011 määrus nr 49 -  Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded, avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/103062022011

Määruse § 7.1 lg 2 - Enne 1. juulit 2004. a liiklusregistris registreeritud sõidukile väljastatud registreerimismärki ei pea ümber vahetama käesoleva määruse nõuetele vastava registreerimismärgi vastu.
Vasta

Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Vasta

(28-04-2024, 23:36 PM)zazik Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Seda ma tean jah. Aga need mida mina nägin olid juba päris uued numbrid. N:  111 OGN, 888 IRI, 007VII .  Ma ise pakun, et keegi on omale eritellimuse teinud.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(29-04-2024, 00:10 AM)miniest Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:36 PM)zazik Kirjutas:  
(28-04-2024, 23:26 PM)miniest Kirjutas:  Kuigi siin lehel pole neid märgitud, siis olen liikvel näinud mitmeid autosid millel tähekombinatsioonis on täishäälik sees. Pilte pole saanud teha, kuna ise samal ajal roolis.

Täishäälikutega numbrimärkide väljastamine lõppes ju umbes kümme aastat tagasi. Varasemalt registreeritud autod ongi ju täishäälikutega. Lisaks on võimalik vana auto numbrimärk uuele üle kanda.
Seda ma tean jah. Aga need mida mina nägin olid juba päris uued numbrid. N:  111 OGN, 888 IRI, 007VII .  Ma ise pakun, et keegi on omale eritellimuse teinud.

Need kombinatsioonid on ilmselgelt eritellimused.
Vasta

Fb- I leid:

   

Seda vaadates tekkis küsimus - kas tähemärkide arv numbrimärgil on määratletud või võib panna nii palju kui mahub - kaheksa I- d, kuid vaid nt neli või viis W- d?

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne