23-06-2024, 10:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-06-2024, 12:51 PM ja muutjaks oli kass.)
Kena Võidupüha hommikut!
Jah, see prantsuse tsiklitööstuse pärl ei nõudnud sõiduks juhiloa olemasolu, arusaadav, ilmselt sellise aparaadi sõiduks valinutele poleks sellist dokumenti ka väljastatud (ma küll ei tea, vb ei olnud arstliku komisjoni nõuded tollal nii karmid ka...)
Aga ka Eesti Wabariigis oli eraldi mootorsõidukite kategooria - väikemootorrattad, millede mootori töömaht ei tohtinud ületada 100 ccm, sellest tulenevalt valmistasidki mitmed tootjaid 98 ccm mootoreid. 1930 - ndatel Saksamaal oli selleks maagiliseks piiriks 200 ccm mootorid, alla mille oli soodustus MOOTORRATTAMAKSU ( ja-ja, juba tollal oli mootorrattaid nii palju, et nad reostasid keskkonda viiel erineval moel, hübriid- ja elektritsikleid aga peaaegu ei olnudki ja neid ka ei ostetud eriti! ) ning juhilubade olemasolu nõuetele.
Aga tundub, et kõik (peale Sanderi?) said juba aru selle Peugeoti fenomeni olemusest ja läheks nüüd jälle tagasi "juurte juurde" nagu ühes teises teemas ka täna viidati.
Panin teema algusesse mõned kadunud pildid "Saar - Villiers 125 Spordist", mis on pärit EAG galeriist ja panen ka siia veel korraks pildi sellest võidusõidu, ütleme aparaadist, mis oma tehniliste ja kunstiliste lahenduste kenijaalsuses lööb iga suvalise prantsuse MOTO (mootorratas prantsuse keeles, ksf! Aavule) üle, Peugeot P53 kaasa arvatud!
Vaatasin korra terasemalt seda sportratta fotot ja märkasin ühte detaili, millele eelnevalt ei olnud tähelepanu pööranud - kollane tops all vasakus nurgas! Isegi spordikauge inimesena saan aru, et tegu on dopingukontrolli topsiga ja see pisiasi muidugi rikub minu teooriat, et tegu ei ole "Saar - Villiers 125 Sport" võidusõidumasinaga, kuigi tegelikult ka mitte, see võib ikkagi jääda lihtsalt "Villiers 125 Spordiks", ilma Saareta!
Jah, see prantsuse tsiklitööstuse pärl ei nõudnud sõiduks juhiloa olemasolu, arusaadav, ilmselt sellise aparaadi sõiduks valinutele poleks sellist dokumenti ka väljastatud (ma küll ei tea, vb ei olnud arstliku komisjoni nõuded tollal nii karmid ka...)
Aga ka Eesti Wabariigis oli eraldi mootorsõidukite kategooria - väikemootorrattad, millede mootori töömaht ei tohtinud ületada 100 ccm, sellest tulenevalt valmistasidki mitmed tootjaid 98 ccm mootoreid. 1930 - ndatel Saksamaal oli selleks maagiliseks piiriks 200 ccm mootorid, alla mille oli soodustus MOOTORRATTAMAKSU ( ja-ja, juba tollal oli mootorrattaid nii palju, et nad reostasid keskkonda viiel erineval moel, hübriid- ja elektritsikleid aga peaaegu ei olnudki ja neid ka ei ostetud eriti! ) ning juhilubade olemasolu nõuetele.
Aga tundub, et kõik (peale Sanderi?) said juba aru selle Peugeoti fenomeni olemusest ja läheks nüüd jälle tagasi "juurte juurde" nagu ühes teises teemas ka täna viidati.
Panin teema algusesse mõned kadunud pildid "Saar - Villiers 125 Spordist", mis on pärit EAG galeriist ja panen ka siia veel korraks pildi sellest võidusõidu, ütleme aparaadist, mis oma tehniliste ja kunstiliste lahenduste kenijaalsuses lööb iga suvalise prantsuse MOTO (mootorratas prantsuse keeles, ksf! Aavule) üle, Peugeot P53 kaasa arvatud!
Vaatasin korra terasemalt seda sportratta fotot ja märkasin ühte detaili, millele eelnevalt ei olnud tähelepanu pööranud - kollane tops all vasakus nurgas! Isegi spordikauge inimesena saan aru, et tegu on dopingukontrolli topsiga ja see pisiasi muidugi rikub minu teooriat, et tegu ei ole "Saar - Villiers 125 Sport" võidusõidumasinaga, kuigi tegelikult ka mitte, see võib ikkagi jääda lihtsalt "Villiers 125 Spordiks", ilma Saareta!