16-07-2025, 08:41 AM
Huvitavad asjad hakkasid juhtuma kui jõudis esiteks kätte mootori ringi ajamine pärast kepsu ja kolvi paigaldamist. Kuna tundus, et vana mootori kolb ja hülss olid paremas seisus, siis sai paigaldatud need, hülsi tihend ikka ka uus. Mootor aga ei teinud täispööret, sest kolvi alumine ots läks vastu väntvõlli, lisaks tõusis ülemine ots hülsist läbi. Kas neil mootoritel on erinev kolvikäik?! Kiire otsustuse tulemusena sai pandud sama mootori kolb ja keps, nüüd korras. Teine huvitavus tekkis magneeto paigaldamisel. Tuli välja, et varumootor on ka selles osas veidi teine versioon ja magneeto veopoole „liblikas“ oli originaalmootoril laiem kui tagavaral, seega oli vaja vahetada liblika vastus. Originaalmootoril oli mootoris oleval võllil üks variant kinnitamiseks, st. kaks poldiava, vahetusmootoril kaks varianti, ehk neli poldiava, 90° erinevusega. Paigaldasin esialgu sama moodi kui vanal mootoril, orientiiriks vasturaskuse asukoht. Käivitamisel aga tundus, et süüde on valel hetkel ja kontrollimisel selguski, et 90° valesti. Sai ümber tõstetud ja hakkas paremini lubama, kuid käima ei jäänud. Proovisin mingil hetkel käivitamise ajal ümberlülitust diislile kui olin aru saanud, et kütus jõuab juba ilusti pihustisse. Siis ilmnes selline viga, et bensiinijääkidega detoneerides lõi plokikaane tihendi vahelt läbi. Sellest ei saa hästi aru, sest plokikaane mutrid said pingutatud umbes meetrise võtmega nii kõvasti kui jõudsin ja tihend on uus. Pildilt saab aimu ka, et läbi on lasknud enam-vähem 180° ulatuses. Praeguseks on nii, et mõistus otsas. Esiteks, miks bensiiniga käima ei saanud (proovisin kahte erinevat karburaatorit, midagi ei muutunud), teiseks, miks plokikaane vahelt põlemisgaasid lekivad.
Do'nt panic