K: peened triibud tumedale (mustale) pinnale
#1

Tegelen vanaaegsete jalgrataste restaureerimisega ja senini on mul suurimaks probleemiks olnud peente triipude tegemine - kuni 1950te aastateni ja osalt ka edaspidi olid rattaraamid/-veljed/-porilauad kaunistatud reeglina 1-1,5 mm laiuste keerukate triipudega. Olen mõnel isendil neid taastanud, kuid ei ole arvukate isekatsetatud tehnoloogiatega (tushshi joonsulg, teip, peen pintsel) ühegagi rahule jäänud, st see pole ikka see.

Teibiga on suurimaks probleemiks ebaühtlane laius (triibud on ju väga kitsad), pintsliga joone täpsus ja \"vonklemine\". Joonsulega on jälle paras mängimine ja väga raske värvi õige konsistentsi leidmine + seesama vonklemine.

Kas ei ole kusagil saadaval mingit markerilaadset pliiatsit, millega saaks kaasajal \"triipu tõmmata\"? Heledale pinnale musta triibu tegemiseks saab nt kasutada tavalist veekindlat markerit, kuid raskused trekivad juhul, kui on vaja teha heledat triipu tumedale pinnale. Sel korral, nagu teada, ei piisa ju ainult värvainest - pealekantavast ollusest peab enamik olema valget värvi täiteaine (mis katab edukalt musta aluspinna), millele on vaid veidi lisatud vastavat värvainet. Kas äkki on sellist markerilaadset veekindlat pliiatsit olemas, mis teeb mustale pinnale heleda joone?

Muide - ka kõik muud tehnoloogiasoovitused selles osas on teretulnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Lase lõigata vastavate mõõtudega kleepsud, värvi algul raam heledaks siis kanna kleepsud peale ja värvi tumedaks. Hiljem jääb ainult kleepsude eemaldamise vaev ja lakkimine...

P.S. mul oleks hädasti üht stiilset meestekat vaja, ega sul mõnda ideed pole?
Vasta
#3

hundu Kirjutas:P.S. mul oleks hädasti üht stiilset meestekat vaja, ega sul mõnda ideed pole?

1. Kas originaali (vanaaegset) või ei oma see tähtsust?

2. Mis ajastust?

3. Kui kiire sellega on?

4. Millised oleksid eritingimused?

5. Palju oled raha/tööd valmis selle alla matma?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Eks ennesõjaaegses tehases tehti jalgratta triibud ilmselt ikka peene pintsliga. Rigadel olid šabloonid, kuhu peale kuldvärvi pihustati.
Eestis oli olnud mees, kes pintsliga maalis tsikli paagi peale \"TEMPO\", oli selle maalimise ajal veel pisut vines olnud aga kirjad tulnud kõik perfektsed. Nende tehase triibutõmbajate fenomen seisnebki selles, et nad tõmbavad tuhat triipu päevas ja loomulikult tulevad need siis sirged. Puudub ärevus ja käsi ka ei värise enam.
Loogiliselt võttes peaks saama teha nö \"joonlaua\", kuhu vahele raam kinnitada ja mida mööda pintslit liigutada. See \"joonlaud\" peaks toetama ainult pintsli vart, mitte karvu. Triibupintsel ise peaks olema ka pika kaardus karvaga, mis nagu uss joonele järgi libiseks. Lühikese karva sisse ei mahu ju piisavalt värvi, et triip ühe jutiga lõpuni tõmmata.
Paraku oli kogu jutt (palatalisatsioon puudub) järgi proovimata teooria.
Jalgratastel olid tihti ka vesipildid. Ei tea, kas keegi neid veel suudaks meisterdada?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

1. ei oma tähtsust, ainult kompl. võiks olla.
2. väga vana ka nagu ei tahaks (u.60-70aastad), peaasi, et ilus oleks.
3. suur kiire on möödas.
4.rahaga on nii nagu on (kord on ja kord pole) s.t. mul pole aimugi mis sellised asjad maksavad. Ja tööga saan enamasti ise hakkama.

Tänud kiire vastuse eest!
Indrek
Vasta
#6

Olen kasutanud triibu tõmbamiseks sellist korrektorit ,mis ei ole mitte pliiats ,vaid väike värvipudelike , Pentel Correction Multi-Purpose Pen nimeline, toimib väga hästi.Natuke on vaja harjutada ,et käsi ei väriseks.Puuduseks see ,et joon on u 1,5 mm lai ja kitsamat ega laiemat ei ole võimalik teha.Kuivab hästi ja maha üldiselt ei tule.
Teine võimalus on jällegi korrektoriga , see on teist tüüpi, selline ,mis jätab vajalikku kohta valge lindi laiusega u 3mm.Lint on spets rulliku peal ,rullikuid saab vahetada,värvus valge.Puudused: alati ei kata piisavalt ; on olnud juhuseid ,et triip tuleb lahti hiljem.
On ka võimali kasutada autode ilustamiseks ettenähtud teipe, kuid need kipuvad ka lahti tulema ja igale poole ei sobi ,kuna on üsna paksud ja serv jääb näha ,milletõttu on kuidagi võlts väljanägemine.
Vasta
#7

Mul on silme ees üks lõik kuskilt dok.fimist, kus valmistati jalgrattaid. Need triibud velgedele maaliti küll käsitsi aga velg tiirles ise mingi treipingi taolise masina küljes...
Äkki on abiks
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne