Postitused: 691
Teemad: 58
Liitus: Nov 2003
Maine:
1
Jäi veel mainimatta see et kusagil 90-mnendate alguses tõi mul isa soomest autosid (kõik ladad ainult üks fiat uno) ja alati olin ma kaasas kui ta neid remontis või värvis vanaemapool ja sellepärast ongu mu lemmikautoks vaz 2101 kollase kunstnahkse sisuga mis oli kunagi mu isal...
Postitused: 2,453
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
31
Oi ja mina 3-12 aastaselt ju joonistasin igasuguseid puruks sõidetud-avariilisi autosi. Enim panin sinna ika veneautosi mossesi zaze vaze jne. kokku peaks olema säilinud ca. 100+ korraliku hästi tehtud joonistust, ikaruuse ka muidugi seal.
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
Kuna minul pole erilist joonistamise annet, kuigi ema näitas paar päeva tagasi pilte mille ma olin jooistanud kui olin 2-aastane. Need ei meenutad üldse autot, kui välja arvata rattad aga nimed olin juurde kirjutanud(kirjutatud) häälduse järgi. Esimene mälestus vanast autost: Kui elasime veel Pelgulinnas, siis maja omaniku pojal oli M400/401, millel ta suutis 105km tunnikiirusega mootori lõhki ajada. Mootori lõhkiajamine tähendab seda et keps tuleb mootorist välja. Mõnda aega oli see auto seisnud garaazis(isa rääkis). Kuna garaazil oli üks uks aga ruumi oli põhimõtteliselt kahele autole siis paigutas Mosse sinna kus ust ei olnud. Isa ja too mees võtsid vaheldumis otstest kinni ja tõstid juppi kaupa edasi. Mina mäletan seda autot sellest ajast kui ta seisis juba õues ja oli hävimas. Siiski ostis keegi vanakese ära.
Postitused: 822
Teemad: 57
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
Ma kipun oma huvi vana VW bussi süüks ajama. Kui ma täielik pätakas olin käis meil üks hallikas-valge VW külas ja kui see meie hoovis seisis ronisin selle sisse ja välja jne. ning tagajärjeks haiglane tõmme nende busside poole. Esimene oma auto oligi selline 70nendate VW buss. Ja teinegi, ning isegi kolmas.
Nüüd on millegi pärast pikem vahe sisse tulnud kuid vahest ikkagi unistan. Meeldib ka pildistada tehnikat rohkem kui inimesi.
Just a man!
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Esimesed viis eluaastat elasin Risti tänaval, Silikaadi juures (praegune Järve Selver). Alguses käisin Rulli tänava lasteaias,
hiljem olime koos onutütrega vanaema juures. Isal oli Silikaadi
tehase territooriumil garaaz, kus ta Gaz 24 ehitas. Selleks, et garaazini jôuda, tuli minna läbi tehase hoovi, kus seisid ZIL 130,
GAZ 51..53, DT75, T74 segumasinad jne. Hiljem tekitas huvi, kuidas vanasti erinevaid probleeme lahendati (a\'la kuidas saadi puugaasi, kuidas saadi stabiilne 12v pinge jne).
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
07-08-2005, 18:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-08-2005, 18:42 PM ja muutjaks oli
PETSS.)
See mite päris teemasse.Aga weneaegsest 10 pakki munapakist sai ehitada 620 ja 556. Siis veel 260 polnud.Tolle 556 tegemine oli lihtsam ,kuna oli vaid joonistada uksed ja aknad ning puane triip.Sai hakkama.5 muna pakkist sai teha hädapärast PAZ bussi.Kuna DDRI lasteajakirjas FRÖSI oli just ilmund paberist punase 260 mudel ,tegin ka omale tollest munakastist läbipaistvate akende,lahtikäivate uste ja liikuvate ratastega PAZ i mudeli.
Postitused: 3,108
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
60
Aasta oli siis kaheksakümmend viis (või kuus) kui sai issi valvsa pilgu all kohalikul karjamaal esimesi krossiharjutusi tehtud. Sääreväristaja etapp jäi nooruses vahele, sunniti kohe kahekäiguste selga.
Ja ei läinud mööda eriti kaua aega kui Sadala mopeediklubi koosseisus kõiksugu põnevatel võistlustel käidi. Nii eestis kui lätis. Mäletan siiani kuidas v-50* mootorid 90-100km tunnikiiruse juures undasid, kui ringraja võistlustel pikematel sirgetel käigud otsa said. Sidurikorve lendas pilbasteks mitmeid kuigi olid teised tugevdatud. Ilma hammasvööta käigukastidest oli terve kollektsioon jne jne. Kolhoosi treial ning keevitaja olid meie \"parimad\" sõbrad.
Ja siis sai ümber vana hea kolhoosiaeg ning mopiklubi pandi kinni. Sellest ajast olen tegelenud motoasjandusega omal käel. üritan omale nostalgitsemiseks korda teha üht deltat ning kahte Gaujat, et nooruses vahelejäänud sääreväristaja etapp kuhjaga tasa teha. Ei taha unustada ka oma vana head IZ56-t ning praegust töölooma dnepraali - kuramuse kõvad pillid on. uuemaid \"välismaa\" masinaid ei taha hetkel küll soetada. Ja Norton Commando ning WWII HD on liiga kallid....
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
11-08-2005, 12:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-08-2005, 12:41 PM ja muutjaks oli
kopraonu.)
Minu vanaraua huvi sai alguse üsna varakult, siis kui
veel Nõukogudeaeg oli. Igal kevadel ja sügisel sai vaadatud
kuidas tarktorid (T-150 vahest ka mõni muu mark) põldu kündsid ja sügisel kombainid (Niva) vilja korsitasid.
Mul oli tohutu huvi neid masinalt lähemalt uurida. Olin siis 6-7 aastane.
Minu esimeseks mootoriga sõidukiks oli Riga-7, mis on mul veel siiani alles. Sain selle oma 11. sünnipäevaks vanaisalt.
Vahepeal kuidagi huvi soikus. Avatavasti selle tõttu, et
polnud võimalusi sellega jätkata? Nii kestis see kuni 2003 aasta kevadeni, kui leidsin aia äärest vanema Minski? raami. Tõin raami väljast kuuri alla ja mul tekkis mõte, et võiks selle taastada.Minski? taastamine aga osutus liiga kulukaks, kuid siis sain enda käsutusse vanaisa K-58 (Kavrovetsi) ja Murovei. Nii hakkasid mul vaikselt mõned sõidukid \"kogunema\".
Moto-tehnika huvi püsib satabiilselt ja seda tõenäoliselt ka
tulevikus.
Postitused: 207
Teemad: 11
Liitus: Aug 2005
Maine:
2
Arvan, et kõik sai alguse ühest D5 võrri mootorist, mida ma hakkasin uurima umbes sellest ajast kui ma läksin 1-2 klassi. Kuna mul ei olnud mitte kellegi käest küsida, et kuidas asi töötab ja kuidas parandada, siis võttis seisvast mootorist võrri tegemine nii 5-6 aastat, aga käima ma selle mootori sain! Paar aastat sain selle võrriga sõita, kuni ühe novembrikuu õhtuni mil mul oli kindlast tarvis üht äsja \"reguleeritud\" asja proovida... Niikui olin masinaga Tallinna keskturu juurde jäävast paneelmaja keldrist välja saanud, valgus mu ümber 6-7 tüübist koosnev venekeelne kamp, kellest üks küsis nõudlikul toonil: dai katatsa! No ma polnud siis ka kade... Alguses ootas seltskond oma sõpra tagasi, kuid nähes, et ta tagasi ei tule, hakkasid nad laial minema. ma veel ootasin pisut ja läksin siis kah tuppa..
Hiljem on olnud kõik mu autod alates 1990-date algusest vanad ja moest väljas. 1994 sain 1976 aasta Audi 80, reg nr. 388FAK, siis tuli endine von Krahli teatri VW hipibuss 997AEA, siis oli vahepeal muhk 652AKI... tea mis neist ka saanud on?
Paar aastat tagasi sain väga ilusa ja originaal korras 72.a. vaz2101, mis eelmine aasta ära varastati ja puruks peksti.. pätid saadi kätte ja kohuski juba olnud. Ca 20 auto varguse eest saab EV-s tingimisi karistada. Jõudumööda püüan masinat putitada, kuigi saan aru, et finantsiliselt on see mõtetu. Nojah ja sel suvel oli vaja üks seebikarp sapakas osta..
Selline on lühidalt minu haiguslugu...
Postitused: 354
Teemad: 23
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
30-09-2005, 18:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2005, 18:53 PM ja muutjaks oli
arvi100.)
Ahh millest algas.Isal oli mitmeid sõiduriistu,90cc Sach,500cc
FN,350cc IŽ 2tk ja 1936 Opel Olympia.Pidevalt vaja isa sabas
kõõluda ja õhtuks olin sama tavotine kui isa.
Ai ja see oli suursündmus kui õemees Pannonia`ga sõidutas.
Siis tuli esimene Gauja ja pärast teinegi.Lemmikkohad olid
kolhooside vanarauaplatsid,alati oli seal huvitav.Eredaim leid oli
Mosin`a toru.
Vene kroonus oleks selle raua huvi pärast äärepealt 10 päeva
hauptvahti saanud.Tingimatta oli vaja vaadata kuidas Mig-25`e
kokpit välja näeb.Aga zampolit Jegorov nägi,kus kukkus lõugama
ja kaebas väeosa komandörile ära.Kuna ma olin heas kirjas
siis karistust ei järgnenud.
Ja veel oskasin oma Zil-157`e nii tümasse ajada(no vaja ju
proovida kui sügavast mülkast läbi ronib) et Kraz 255 mind
suure hädaga sealt välja tiris.
Praegu isa jälgedes treial ja nii ta läeb...
1985 Lada 1300 SL
paadikapten
Registreerimata
Eks ikka jalgratastest... Alguses oli Saljut, mis hakkas ühtäkki julmalt lagunema, siis tuli muudki kraami-kokkupandav Tunturi, samuti 6 käiguline Tunturi ja igasugu vene rattad, mida sai siis korrastatud. No ikka selleks, et sõita.
Ja nüüd plaanin veel jalgrattaid hankida, et näpud liialt sügelema ei hakkaks