Mootorite sissetöötamine
#1
Question 

Lugesin ühte ingliskeelset foorumit, kus sattusin lugema kaasaegsete mootorite sissetöötamisest. Kokkuvõttes: tuleb tootjatehase soovitustest rohkem \"tuuri\" anda.

Samuti soovitatakse kasutada sissetöötamisel täissünteetilise õli asemel hoopis mineraalõli jne.

Mida uskuda, see on siis juba igaühe enda otsustada.
peamine argument oli, et kaasaegsed mootorid (superbike´d, autod) on üsna täpse töötlusega ja pole tegemist nn. \"vanakooli kareda hoonimisega\".

Panen ka lingi:

How To Break In Your Engine For
More Power & Less Wear !

What\'s The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard !

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Vasta
#2

Et sissetöötamisel mineraalõli kasutada, on vana tõde, kuid et tuuri anda??! Rolleyes

Päris head hindid seal lehel Smile
Vasta
#3

Päris ebakindel tunne oleks mõnel kallil uhiuuel autol tehaseõli välja ja siis peale mineraalõli sissevalamist minna kuskile tuuri andma. (Garantii oleks ilmselt tühistatud ka, kui selline tegevus välja tuleks mõne rikke avaldumisel garantiiajal).

Tõetera tundub selles teoorias olema, kui mõistlikult ringi käia.

Kogu temaatika otsa sattusin LS-2 mootorite kohta infi otsides. Pontiac GTO foorumis on üsna palju arutelu teemadel \"miks minu auto ei liigu? \" Samas mõned liiguvad vägagi hästi. Tavaliselt LS-2 mootorid pidavat hakkama hästi jooksma nii peale 5000 miili läbimist. Ka see asi siis.

Eks tegu võib olla ka suhteliselt uue, kuigi osalt LS-1 mootorile baseeruva mootori \"lapsehaigustega\", teisalt aga ka ehk sissetöötamise ja muu arvel.

Igaks juhuks siis ka see link.

http://www.gtoforum.com/showthread.php?t=4303

Üks märkus oli ka see, et ei tasu mootorit täispõõretel lasta \"punasesse\" /tahho/ , et see (kompuuter) fikseerib liigsuured põõrded ja hiljem võib tusane diiler asja järgi vaadata - remonditöökoda võib hakata jonnima garantiiremondi läbiviimise kohta kui mootoririke põhjuseks.
Vasta
#4

mõmmmmmmmm.... Kui keegi tahab, et ma tema mootori sisse sõidaks selle tehnoloogia järgi, siis olen kohe nõus. Oma mootoriga igaks juhuks ei teeks nii- võibolla olengi loomupoolest liiga umbusklik, aga umbusklik olla on tervislikum kui kergeusklik Big Grin
Vasta
#5

Leht näeb välja nagu spämm, aga sellist tehnikat tõepoolest kasutatakse. Oluline on tähele panna, et jutt käib moodsate juppide ja nippidega koostatud mootoritest - moly rõngad, peenelt hoonitud või lausa Nikasil silindriseinad, gas portidega kolvid.

Tavaliste juppide puhul on ilmselt tavaline tehnika asjakohasem.

Täiendus: uutel autodel peaks minuteada esmane sissesõit juba tehases tehtud olema, seal ei ole enam midagi näppida. Pigem on see probleem ikka siis päevakorral, kui oled oma väikeste valgete käekestega mootori kokku pannud.
Vasta
#6

Loen ja mõtlen kas mina olen loll või milles asi? Kuidas saab värskelt kokkulaotud mootorile hea olla pöördes sõitmine ja mineraalõli kasutamine? Sissetöötamata pidurite kohta võiks siis ju sama öelda, aga miks siis nendega nii ei tehta? (Mootori pinnad ei ole ju jõudnud veel ühtlustuda omavahel ja seal hakkavad tekkima üpris suured pinged, mis võivad igast \"toredaid\" asju korda saata). Äkki paneme järgmise asjana mootori alguses ilma õlita käimaBig Grin (turbo planeerimise raamatus öeldi küll, et soendage õli enne esimest käima panekut kuskil 60C või rohkem ja siis laske ilma süüteta mootorit niikaua ringi kuni õlirõhk tekib ja siis laske asjal alles käima minna)

Mina seda juttu igastahes ei kuula.Toungue
Vasta
#7

Oh jessas, artikli ikka lugesid läbi? Või vaatasid ainult pealkirju? Seal on ilusti seletatud, miks täpselt pööritamine hea on.

Aga ok, teeme eriti laiskadele siis tsitaadi:
Tsitaat: The honed crosshatch pattern in the cylinder bore acts like a file to allow the rings to wear. The rings quickly wear down the \"peaks\" of this roughness, regardless of how hard the engine is run.

There\'s a very small window of opportunity to get the rings to seal really well ... the first 20 miles !!

If the rings aren\'t forced against the walls soon enough, they\'ll use up the roughness before they fully seat. Once that happens there is no solution but to re hone the cylinders, install new rings and start over again.

Loomulikult ei peagi sina seda juttu kuulama. Sinu mootori kohta see ju ei käigi. Sul on tõenäoliselt jämedalt hoonitud silindrid ja tavalised rõngad. Või tõesti kasutad moly rõngaid ja peenhoonisid silindrid?
Vasta
#8

Lugesin küll, kuid see näeb kole spämmi moodi välja. A ja sinukäest ma ju need raamatud sain, seal turbo planeerimis raamatus oli kuskil sellest juttu kah, ning ma usun seda natuke rohkem, kui mingit suvalist neti juttu. Selle võis kirjutada ka suvaline \"tehinkaterrorist\"Big Grin Kõige kindlam on küsida inimeste käest kes ehitavad selliseid mootoreid. Peace
Vasta
#9

No siin räägib üks inimene, kes ehitab selliseid mootoreid: http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=5...=3996#3996
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3...1907#31907

Neid on veel.

Eelõlitus on veidi teine asi, break-in algab ikka siis kui mootor käivitub. Pean häbiga tunnistama, et ma ei ole seda Corky Belli turboraamatut päris põhjalikult läbi lugenud ja ei leia hetkel sinu poolt viidatud kohta üles. Ütle äkki lehekülje number?
Vasta
#10

Eelõlituse asi oli Fordi raamatus, aga hetkel ei leidnud turbo raamatust seda sissetöötamise kohta kohe mitte üles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne