12-10-2005, 16:19 PM
Mootor: IZ Jupiter4
Kuna on käsil eelmainitud mootori remont(uued laagrid, simmerid, käigukahvlid jne) ning väike v6imuset6stmise kuur, siis tekkis idee väntvõllide raamlaagrite paremaks 6litamiseks. Idee tekkis lääne krossikate põhjal, kus raamlaagrid osaliselt käigukastilt 6litust saavad. Jupiteril teadagi üksnes kütuses olevast õlist (kes mootorit lahti v6tnud, teab, et väntvõllide karterite kaantel on puuritud avad, mis suubuvad raamlaagriteni).
Kuigi Jupiteri mootoril on 4 raamlaagrit, saab ainult siduripoolne laager käigukastilt 6litust.
Minu idee seiseb selles, et vahetada kahe keskmise laagri asukohad(s.t. vasaku vända parem laager ja parema vända vasak laager) nende kõrval paiknevate simmerite asukohaga. Selle liigutusega hakkaksid need laagrid saama 6litust hooratta karteris paiknevalt 6lilt, mis algselt samu simmereid pidi määrima. Hooratas tekitaks oma liikumisega seega n.ö. \"paiskõlituse\".
Teisis6nu laagrid asetuvad simmerite kohale ning vastupidi. Kogu töö eeldab muidugi simmerite stopper-r6ngastele uute soonte treimist(pole probleem) väntvõlli kambrite kaantes.
Seega oleksid intensiivsemalt määritud juba 3 laagrit 4-st. Vähenema peaksid laagrite n6estumine(tahma kogunemine), mingil määral ka veeretakistus; Suurenema peaks eelkõige laagrite kestvus.
Mida arvate? On äkki seda varem kasutatud? Või olen ma t6esti nii geniaalne insener?(vaevalt küll)
Kuna on käsil eelmainitud mootori remont(uued laagrid, simmerid, käigukahvlid jne) ning väike v6imuset6stmise kuur, siis tekkis idee väntvõllide raamlaagrite paremaks 6litamiseks. Idee tekkis lääne krossikate põhjal, kus raamlaagrid osaliselt käigukastilt 6litust saavad. Jupiteril teadagi üksnes kütuses olevast õlist (kes mootorit lahti v6tnud, teab, et väntvõllide karterite kaantel on puuritud avad, mis suubuvad raamlaagriteni).
Kuigi Jupiteri mootoril on 4 raamlaagrit, saab ainult siduripoolne laager käigukastilt 6litust.
Minu idee seiseb selles, et vahetada kahe keskmise laagri asukohad(s.t. vasaku vända parem laager ja parema vända vasak laager) nende kõrval paiknevate simmerite asukohaga. Selle liigutusega hakkaksid need laagrid saama 6litust hooratta karteris paiknevalt 6lilt, mis algselt samu simmereid pidi määrima. Hooratas tekitaks oma liikumisega seega n.ö. \"paiskõlituse\".
Teisis6nu laagrid asetuvad simmerite kohale ning vastupidi. Kogu töö eeldab muidugi simmerite stopper-r6ngastele uute soonte treimist(pole probleem) väntvõlli kambrite kaantes.
Seega oleksid intensiivsemalt määritud juba 3 laagrit 4-st. Vähenema peaksid laagrite n6estumine(tahma kogunemine), mingil määral ka veeretakistus; Suurenema peaks eelkõige laagrite kestvus.
Mida arvate? On äkki seda varem kasutatud? Või olen ma t6esti nii geniaalne insener?(vaevalt küll)