Oleks nagu ühe vana linttraktori (marki ei mäleta) ninaga. Tea, kas aparaat mingi segaaretis või tehasetoodang? Kui siis mis aastatel ja kus sellist toodeti, ise pole nagu varem näinud.
Kui aega oleks natuke vanu Tehnika ja Tootmise nimelisi ajakirju 60 aastatest uurida võiks anda päris täpse vastuse Mälu järgi arvates on tegemist ühe kunagi Paide EPTs väikeseeriana toodetud teehõõvli mudeliga
Üks mu vanem töökaaslane aitas mind
veidi kui talle selle greideri pilti näitasin.
Mark peaks olema E-10 varem V -10 konstruktor Volbergi järgi .Mootoriks ilmselt traktori T-54 diisel .Gaz AA mootor oli peal V-6 Masnaid tehti küll Paides aga mitte EPT .
Esimene mõte oli ,et tegu on teehöövliga D-598A ,mis on Brjanski tehase toodang. Ühte sellist pildistasin Viljandimaal Sürgaveres (valmistamisaasta 1969). Kui need pildid valmis saan ,siis saab täpsemalt võrrelda. Igaljuhul Vana poolt pildistatud höövlil on linttraktori T-74 kapott ,tollel Sürgavere omal aga DT-54 oma. Paides toodetud V-10 oli samuti DT-54 mootoriga. GAZ-AA mootoriga oli V-1 ,millega teehöövlite tootmine Paides 1947. aastal algas ,ja võimalik ,et ka mõned hilisemad mudelid (V-3? V-6?). Viimane Paides toodetud höövel oli T-74 mootoriga D-512 ,mida toodeti 1966. aastani. Üldse ,kas kellegil on fotosid või muid materjale vanadest teehöövlitest või muudest teetöömasinatest?
(Seda postitust muudeti viimati: 27-12-2005, 17:24 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Üks Viljandimaal tegutsev põllumajandusühistu hoiab tänapäevani käigus 1969. aastal Brjanski teedemasinate tehases valminud teehöövlit D-598A. Hiljuti tehti masinale korralik remont ,mistõttu höövel näeb nüüd väga hea välja:
See 1965. aastal Paides valminud teehöövel D-512 aga teeb tööd Viljandimaal Kõo vallas. Nagu sildilt lugeda võib ,allus endine Paide Teedemasinate Tehas siis juba Tallinna Ekskavaatoritehasele. Teehöövlite tootmine lõpetati seal 1966. aastal:
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2005, 12:09 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Ehkki lääne päritolu teehöövleid ,nii uute kui pruugitutena ,tuleb kogu aeg juurde ,näeb mitmel pool liikumas veel ka Nõuk. Liidu tehastes valmistatud masinaid. Kõige rohkem kohtab ehk DZ-143 ja DZ-180 tüüpi höövleid ;välimuses ei teegi minu silm neil kahel margil vahet.
Piltidel olev DZ-180 hööveldas Suure-Jaani kruusakattega tänavaid möödund aasta 17. oktoobril:
(Seda postitust muudeti viimati: 05-10-2005, 00:08 AM ja muutjaks oli Sillu.)
DZ-31-1 (varasem tähis D-557) tüüpi teehöövleid hakkab juba väheks jääma ,kuna 80.-te aastate keskpaigast alates hakkasid neid järkjärgult asendama DZ-143 höövlid.
Piltidel olev väga korralik isend oli veel vähemalt möödund aasta suvel ühe Lagedil asuva ehitusfirma teenistuses:
Mootoriks on siis nii DZ-31-1 kui ka DZ-143 ja DZ-180 kuuesilindriline Altai tehase diisel.
Kahel esimesel pildil on DZ-122 (võimalik, et isegi sama isend); kolmel viimasel aga DZ-99.
Oma seda eelmist postitust tehes ma vaatasin ka, et need kaks esimest väga sarnased on, aga mul pole võimalik seda kuidagi täpsemalt tuvastada, sest esimese pildi kvaliteet on nii vilets, et numbrimärki ei loe välja.