Postitused: 141
Teemad: 29
Liitus: Feb 2005
Maine:
0
Tere jälle.
Plaan siis selline, et teeks oma Mosse 2141-le klaasplastist esitiivad, kuna vanad on omadega suht läbi.
Kas tasub ära?
Tegin ka pisut värvitöid tsiklil ja tuli päris hea välja, eriti selle kohta, et esimest korda pahteldasin-kruntisin. Pealmise värvi(NEXA metallik) kandis peale sellel alal pikka aega tegelenud mees kohalikus töökojas.
Soovitaks siis pealmist värvi lasta peale kanda kuskil spets värvikambris, sest mul on paar liivatera lakis... Aga jah, krundi ja pahtli võib ise peale kanda küll.
Lihvisin palju, sest esimese krundi kandsin peale pintsliga:S aga hoolikalt lihvisin, niiet sellest pole märkigi enam.. Kokku tuli 3 kihti krunti, 2. ja 3. lihvisin 600se vesipaberiga, enne värvimist veel 1000ga üle. Ja olen rahul. Värvi võtsin maha ketaslõikuri otsa käiva metallivaba sammalketta ja drelli otsa käiva traatkettaga. Selle traatkettaga on selline lugu, et kui selle traadid ühele poole viltu lähevad, siis tasub see teistpidi ringi käima ajada ja kestab terve igaviku ja võtab värvi juba akutrelli otsas(!) väga kiiresti maha, eriti hea raami torude ühenduste puhtaks tegemise. Suurte pindade jaoks on parim sammalketas, mis on IMHO selleks parem kui liivaprits. Varsti hakkan 2141e tegema, sest see värvitöö hakkas meeldima.
Paps leidis ühe väga hea raamatu ka kuskilt, kus on igasuguseid VÄGA KASULIKKE nippe värvimisel ja värvi eemaldamisel. Heiki Rütmani "Sõiduautode remont". Soovitan. Sain päris palju targemaks.
PS. Soovitage kust ja millist kompressorit muretseda, sest mul uut värvi ootavat tehnikat ikka jagub.
Postitused: 3,617
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
18-03-2006, 16:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-03-2006, 16:11 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
nonii - pole ju pilte näidanudki omal ajal tehtud "katsest" (käesoleva teema postitus nr.11). Vabandan. Aga parandame nüüd selle vea:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=22681
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=22682
nagu näete piltidelt, on keemilisel rooste tõrjumisel ikka mõte sees - ka siis, kui eelnevalt on rooste mahaaniliselt eemaldatud. Minu "katse" puhul oli üks viga: roostesurmast oleks pidanud pärast tolle kuivamist veel traatharjaga üle käima. Muidu jäävad metallile roostesurma+õhu mullid. Kus õhku, seal toimub aga teadupärast ka metalli korrodeerumine...
13piisab Kirjutas:sai siis prooviks võetud ühtlaselt roostetanud plekitükk, see "õigesse formaati" lõigutud ning kaheksaks sektsiooniks jagatud (erinevad mehhaanilised/keemilised puhastamised-katmised). Vastavalt töödeldud-kaetud sektsioonid:
1) prits+"roostesurm"+krunt
2) prits+"roostesurm"+krunt+värv
3) prits+krunt+värv
4) krunt+värv
5) krunt
6) "roostesurm"+krunt
7) "roostesurm"+krunt+värv
8) "roostesurm"
kõik ribad on eraldatud siis kas tavalise roostese plekiribaga või pritsitud plekiribaga.
materjalidena siis:
a) "prits"=liivaprits
b) "roostsurm" = mingi üliväikeses topsis "CRC" toode (potsikul küll kiri "kontsentraat", aga ma ei lahjendanud - roostet õgis uskumatult kenasti, kuigi mehhaanilise töötlemisega ei anna võrrelda)
c) "krunt" = "Sadolin Wash Filler" - (2k) happekrunt
d) "värv" = "Devorist" ostetud (2k) veoautovärv - "Berthosan" oli vist nimeks
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Kõigest muust on räägitud kuid kivikaitse kasutamisest ma pole eriti midagi kuulnud...
1)Kas kivikaitse läheb otse krundile, või on vaja lõppvärvi ka alla?
2)On ka vajalik ta pärast üle värvida, ja kui on siis kas tuleb veel korra krunt alla panna?
Molotov @ tahab autole kapoti alla, ning salongi põhja kivikaitset lasta et kunagi koledasti keevitatud asju varjata ning paremini kaitsta neid.
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Üks küsimus oleks veel... Nimelt kas karbivaha/karbiõli võib lasta enne värvimist, või võib ta tulevasele värvkatte nakkumisele kehvasti mõjuda ja jätta kõige viimaseks asjaks enne auto kokku panekut? Selline toode siis mida saab lasta karpidesse mastiksi püstoliga.
Molotov @ ei ole enne kasutanud ja ei tea milliseks ta jääb aja möödudes.
Postitused: 755
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Karpide õlitus ikka pärast värvitöid aga teha tuleks seda kindlasti.
Postitused: 45
Teemad: 13
Liitus: May 2006
Maine:
0
11-09-2006, 22:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2006, 22:57 PM ja muutjaks oli
gaz-24.)
soovitan peale värvimist sisse lasta ja kindlasti kuiva ilmaga! soovitatavalt autoga enne MITTE SÕITA, kuna niiskus ronib kohe vahele. eeldusel muidugi, et autot tehakse kuivas ruumis, mitte väljas.
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Auto õues tegemisele peale selle, kui ilusa suvise ilmaga värvi karestada ei tulegi ausalt öeldes, sest seda julgen nimetada juba õrnalt pornoks.
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Tekkis üks loll küsimus... nimelt kas 2k lõppvärvid kannatavad enda all 1k krunte (no vene punast ka ei pane päris), asi selles, et oleks vaja värvida hunnik juppe eri aegadel ning on väga raske 2k krunti segada täpsetes kogustes, et ei jääks üle, või ei tuleks puudust.
Postitused: 3,617
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
nagu ikka: võib kannatada, võib mitte. Kui detailid täielikult krundiga katad, on IMHO isegi võimalik, et saab asja. Kui krundid aga "laikudena" ning seejärel krundi ääri lihvid, on hulka tõenäolisem, et vedel kattevärv üleminekukohad "õitsema" paneb.
kui krundid esialgu vaid töödeldud laike, siis sega õige 2k krunti ainult nende jaoks, aga aluspind karesta ka mujalt. Ülejäägiga võib ju kusagilt servast kogu detaili kruntima asuda ning pole kohustust lõpuni kruntida. Sama loogika, mis pahteldamisega - jätta paar tõsisemat kohta "varuks" - et kui pahtlit liig palju tehtud sai, siis (juba tahenema kippuv kiire pahtli) ülejääk sinna
kui kruntides 2k krundisegust puudust tuleb, siis see mure on ju imelihtsalt lahendatav - uue laari kokkusegamine ei võta minutitki
teet,
ise siiski 1k värvi peale värvimisega vaid ühe masina jagu kogemust omab - aga hea, et 1k värvi ja 2k kattevärvi vahele ikka 2k krunt sai. Lihvitud vana värvi ääred kippusid ka (natuke nitrolahustiga vedeldatud) 2k krundi all paaris kohas "õitsema"
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 363
Teemad: 31
Liitus: Jan 2004
Maine:
0
Hetkel tegu siiski väikeste detailide värvimisega kapotiall ning kapotialuse enese värvimisega ja auto põhja salongis värvimisest jms.
Postitused: 898
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
01-11-2006, 12:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2006, 18:31 PM ja muutjaks oli
andres22.)
Küsin ka targemate arvamust.
Vanal japsil vahetatud tiivakaar. Haljad kohad said Buvanoliga üle käidud ja siis roostevastase kruntvärviga(spray) kogu vahetatud metallitükk kaetud. Mõtlesin, et sellisel kujul võib see natuke aega olla, kuid nüüd lugesin eestpoolt, et tuleb kindlasti kattevärv kohe peale lasta? Mõtlesin kattevärvi ka sprayna peale lasta, kuid kasu ei pidanud sellest eriti olema? Kas rulliga oleks parem värvida? Kompressorit ega värvipritsi ei oma, nii et muid variante eriti ei näe. Tahaks ikka ise ja võimalikult soodsalt sellega tegeleda.
Postitused: 234
Teemad: 16
Liitus: May 2006
Maine:
3
02-11-2006, 12:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-11-2006, 12:53 PM ja muutjaks oli
Sm. Volgahuviline.)
Kui sul õnnestub kuskilt värvitöökojast natuke kahekomponentset krunti küsida koos kinnitiga, siis ajutiselt ta ehk midagi aitab, kuigi muidugi mitte eriti kauaks. Palju teda sinna ei kulu - 50-100 g on maailm.
Selle ühe tiivakaare hind tuleb, kui töö-ja materjaliraha kokku arvestada, kuskil 1500 krooni kanti ja sellepärast pole küll hakata mõtet endale ekstra kompressorit ja püstolit ostma. Need asjad maksavad kokku rohkem kui 1500.-
Odavam tuleb see auto koos probleemse tiivakaarega viia kuskile väiksemasse värvitöökotta, rääkimata sellest, et seal on vaja veel muid asju ka teha, kui ainult lased surinal värvi peale.
Võtaks hea meelega selle töö ise ette ja teeks ära, kuid praegu on tööd nii palju, et mitte kuskile ei saa seda tiivakaart niiöelda kuskile vahele paigutada, teiste tehtavate autode sekka.
Postitused: 439
Teemad: 156
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
Andres!
Ise oled Levateki klubi liige,kas tõesti keegi ei taha Sind aidata selles küsimuses?
Mine bussiparki Heino Jaanuse juurde ja räägi oma probleem ära,saad kindlasti kasutada kompressorit ja värvipüstolit.
Ole tubli!
:I M Back