Palju maksab töökorras kuumpea mootor
#1

ja kui haruldane see üldse on?

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#2

Ma ei julge öelda, kas Eestis neid keegi kaardistanud on? Hiiumaal on küll üht töötamas kuuldud.
kevadel olin Norrtäljes, Rootsis, seal on tehniline muuseum endises kuumpeamootorite tehases ning kevadel oli neil mingi väljamüük. Ei mäleta täpselt, aga minu meelest jäid hinnad kuhugi 10 ja 20 000 SEK vahele.
Muuseumi koduleheküljelt http://www.pythagorasmuseum.se/ leiab rootsikeelset infot ka mõningaid pilte mootoritest. Kevadisel roslageni messil oli ka üks töötav mootor väljas.

Rootsis on ka kuumpeamootorite ühing http://www.tandkulan.com/index.html, ka seal on pilte, jooniseid tööpõhimõttest, masinate register jne.

Rootsi oli üldse maa, kus kuumpäid kasutati palju, nii et ostusoovi korral tasub sealt otsida Smile
Vasta
#3

Suvel käisin Sillaotsa talumuuseumis. Seal oli neid kuumpeamootoreid mitu. Igal aastal panevad nad neid käima ka.
Lisaks (talu)tehnikale on seal muudki huvitavat, näiteks komplektne 1930-ndate röntgeni masin..
Vasta
#4

Mul oli ka kunagi üks kuumpeamootor. Kahjuks tugevalt kokku roostetanud ja veesärgi serv lõhki külmunud.

Kuna sellest minu hinnangul elulooma poleks nagunii saanud, kinkisin selle ühele Eesti tuntud vanatehnika- ja vanavarakollektsionäärile juba mitmeid aastaid tagasi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Üks kuumpea popsub Viljandimaal Kolga-jaanis,teine pole matsu teind.See teine osteti 250 kr eest.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#6

GAZ-67 Kirjutas:ja kui haruldane see üldse on?

Väike valik USA's müügiks pakutava suure valiku seast, ütleks, et need hinnad seal on ka reaalsed. Tegemist ei ole otseselt kuumpeadega, pigem statsionaaridega, millel on peal magneeto.
http://www.hitnmiss.com/englist.html

Enda USA 20-ndatest pärit statsionaarile õnnestus sellesügiseselt Restauraatorite päevalt hankida 2 Wico EK magneetot kõigest 1300.- krooniga (USA-st tellides 5-6k) Vedamine minu arust missugune. Plaan on enda mootor restaureerida ja töökorda seada ning anda eksponeerimiseks Eesti Vanatehnikamuuseumile. Kuna muuseumi asutamine venib, siis sellega koos ka minu projekt.

Ja haruldased on nad ka. Kui kellegi vanema inimesega jutuks tuleb, siis peaaegu kõik omavad kokkupuuteid minevikust, kuid nagu ühestsuust öeldakse, et rändas prügimäele või vanarauda.


Vasta
#7

Kuumpeadeks armastatakse pidada kõiki stats.mootoreid mis muidugi pole õige. Hind oleneb jällegi pakkumise-nõudluse vahekorrast ehk tuleb vist lähtuda pretsedentidest nagu usa kohtusüsteemis, et mis hinnaga keegi enne ostnud -müünud on. Muidugi ka mis mootor ikkagi on . Ka nõukogude ajal valmistati kuumpeamoootoreid, omal ühe riga linnas valmistatu jäänused, ka veepumpadel. Oleneb mis ajast, mis firma jne ilmselt. Praegu ka palju kaalub, suuremad kallimad, 2 eek/ kg. Samas ise sooviks osta mõnda väiksemat-nunnumat nagu ilmselt on Valdo poolt mainitud mootor. Suur võtab ruumi ja raske 3-ndale korrale tassida, samas taluõues jätab ka suur soliidse mulje. Hind kerkib muidugi ilusa välimusega ja orig. komplektsusega, ilusate õlitusaparaatide, siltide ja pronkskraanidega. Ise tean 2 töötavat, üks Valdo poolt mainit. eesti tuntud v.tehnika-vara kogujal, teine oma töökaaslasel, ajab tsaariaegset jahuveskit ringi. Kokkuvõtteks arvan, et meil maksab 1-10 tonni erahuvilise ostes, kellel raha rohkem, mingi missioon või välismaalemüümise auväärt soon siis ilusa asja eest ka rohkem muidugi. Küsiks siis ka ,et palju maksab töökorras mootorratas, vanaaegne ja kui haruldane on? Ei pea vastama!
Vasta
#8

Käisin täna seda mootorit kaemas aga mingit kirja ma selle pealt küll ei leidnud, tegemist oli sellise suure kärakaga millel kahelpool masiivsed täismetallist hoorattad, aparaat kaalub veic üle tonni.Mingi väike ovaalne paak on ka peal.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#9

Luther Kirjutas:Enda USA 20-ndatest pärit statsionaarile õnnestus sellesügiseselt Restauraatorite päevalt hankida 2 Wico EK magneetot kõigest 1300.- krooniga (USA-st tellides 5-6k) Vedamine minu arust missugune. Plaan on enda mootor restaureerida ja töökorda seada ning anda

Mul ka kaks säärast, firmalt WITTE. Väiksem (5 HP) 1926., suurem (12 HP) 1927. aastast. Konserveeritud, peaks olema teatud ressurssidega töökorda viidavad. Väiksem töötas viimati 1973. Silindri peegelpind särab mõlemal kui Moosese pale. Puudu ka muide takt-WICO-d, mis seal olnud on. Muu enamvähem olemas, suuremal isegi alusvankri malmrattad. Olemas ka kirjandus (koopiana), saadud ühelt USA fännilt.

Aastaid tagasi lihtsalt ära veetud (alternatiive saatus oleks arvatavasti olnud emeks)...

Suurem on ikka hiigelsuur... miski tonn-paar...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

valdo saaksid sa mõnest pilti teha ja siia üles panna mul jäi krt endal täna fotokas maha aga nii kui ma mootori enda valdusse saan saab pilti ka.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#11

nüüd ka pilt selelst mootorist www.pilt.ee/Gaz-67 kuumpea mootor

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#12

Kas tegu mitte nõukodude perioodi toodanguga?
Vasta
#13

Tõenäoliselt jah tegu siiski vene aparaadiga kuna hoolikamal vaatamisel tuvastasin selle detailidel vene tähti.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#14

Klassikaline kuumpea on ikkagi 2-taktiline. Pildil olev (kui ikka on kuumpea, ilmselt on kuna küünlavärki pole vist näha) peaks olema nõukogude aegne mootor, kasutati maaparandus jms. objektidel veel 80-ndatel, võib. ka hiljem näit. veepumpade käitamiseks. Pandi hirmsa punnitamisega käima ja niita seal popsus päevad läbi kuni kütus otsa sai või muidu seisma jäi. Usun ,et selle mootori väärtus praegu 2 kr/kg. Kuna oli nende ekspl. igavene nöök, siis "unustati " nad vahel kuhugi objektile töömeeste poolt lihtsalt maha. Mulle nagu ka harakatele meeldivad rohkem sellised asjad, millel on läikivaid osi küljas!
Vasta
#15

Ma "unustasin" ka selle sinna objektile maha, kus ma selle leidsin-ühesõnaga mõtetu vene kärakas ilma asjata sai siin kella löödud krt.Tuhnin edasi ehk leiab midagi huvitavamat.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#16

Pakun, et tegemist vene diiselmootoriga T-62 millel 13hj pöörlemissagedusel 1200p/min. Kaal 480 kg. Kasutati põhiliselt suurtel veepumpadel.

Minu tehtud teema sellest siin.
Päris lahe oleks sellist omada, et saaks vahest niisama õuepeal popsuma panna. Kahjuks saab Emexis sellise eest u 2K ja odavamalt vaevalt keegi ära annab.
Vasta
#17

GAZ-67 Kirjutas:nüüd ka pilt selelst mootorist www.pilt.ee/Gaz-67 kuumpea mootor

Täpselt samasugune pumpas möödunud suvel Viljandimaal Viiratsi järve tühjaks, töötas seal nädalaid. Tegu pesuehtse kuumpeaga, tegin ka tookord omanikuga juttu. Vene oma on ta jah.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne