Nukkvõllide taastamisvõimalustest Eestis
#1

Tere!
Äkki leidub siin targemaid mehi ,kes oskaksid soovitada,kas tasuks taastada lasta nukkvõlle mootorrattal.Tegeist jaapanlasega (Suzuki GSX750F) ja nii sisse- kui ka väljalaske nukkvõllid on omadega õhtal (sõrmega tuntavad tugevad kulumisrandid).Kella järgi on läbisõitu 68 tuhat.Ise pakuksin sinna 200 tuh juurde.
Kas nukkvõllidele peale keevitamine,pärastine lihvimine tasub ennast ära ?Kas keevitus /nukad jäävad pidama ? OSkab keegi ehk nõu anda mingisugust,uue nuka hind jääb 5000 kr tükk.


Igasugune abi ja nõuanded teretulnud.





Raigo
Vasta
#2

Oleneb, mida sul vaja on. Kui tahad endale teha ja veel palju sõita, siis võta originaal, see taastamine maksab ka 1-2 tuhat (Liguri juures vähemalt pidid sellised hinnad olema, mujal ei tea) ja ei usu, et ta pooltki nii palju vastu peab, kui originaal. Nuka puhul on oluline mingi tööstuslik pinna karastus või muu sarnane asi, mis tehases tehtuna annab originaalile korraliku vastupidavuse. Lihvitud nukale sellist protsessi minuteada ei tehta.

Kui on vaja müügiks teha, siis on muidugi iseasi. Samuti kui soovid sinna mingit äkilisemat profiili.

Ma tsiklite spetsiifikast ei tea muidugi midagi, aga usun et see konkreetne asi on autodega sarnane.
Vasta
#3

Just olengi kuulnud "naiste käest saunas" ,et nad ei pea kuigi kaua vastu ja kuna antud mootor elab ikkagi suht kõrgetel pööretel (hakkab elama alles 8000 pöörde peal.

On keegi lasknud teha ? Kuidas pealekeevituse kvaliteediga rahule võib jääda ?Praegusel nukal on kerged kühmud sees nagu õhk oleks vahele jäänud metallile,ehk on ta juba eelnevalt ka keevitatud.
Vasta
#4

Võta ühendust Ladaklubist sellise liikmega, nagu Tuhajuhe. Tema on nukke teinud ja oskab sinu küsimustele adekvaatselt vastata.
Muidu loed ainult oletusi.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/member.ph...r=tuhajuhe
Vasta
#5

Jah, tõenäoliselt ongi ainsad, kellel nukkade originaalkorda taastamisega kogemusi on, Eesti külasepad.

Huvitav küll, miks.
Vasta
#6

Külasepad sellepärast, et neil pole ainugi metallide töötlemisest ning muust teooriast. Ja et tänu nendele "seppadele" ongi meil nii palju tuksi keeratud tehnikat liikvel...
Minu seisukoht on, et osta uued asjad ja lõpeb see jama ära. Ja kindlasti püüa välja selgitada, kas nad ikka on loomulikul teel kulunud, muidu lased uued ka kohe hukka. S.t. kas kanalid in puhtad, kas õlirõhk on, kas õlipump töötab, jne...
Vasta
#7

Stihl, ei maksa üldistada. Kui sina tunned ühte nii lolli külaseppa, ega siis kõik sellised pole. Pahatihti on "külasepad" targemad, kui kõrgesti haritud insenöörid. Suhtle nende "külaseppadega" ja sa näed, et eksisid. Ära ole üleolev.
Vasta
#8

Tervist!
Võtsin siin erinevate inimestega kontakti ja hetkel põhjal võiks otsustada ,et Neid nukkasid on raske taastada (et kraadid ja pinnad oleksid võimalikult ideaalsed,kuna nii pöörete peal elav mootor)
Hetkel uurin varunukkasid ja ka alternatiivi mootorite osas.


Tänud vastajatele.
Vasta
#9

Uurides vana teemat soome foorumist, siis sealpool lompi saab pinnatöötlust (nukkasid vist nitreeritakse) sellises ettevõttes: http://http://www.bodycote.fi/fi/Frameset_Yritys.htm ning ka sellises kohas http://www.sten.fi/. Soomlased on seal oma lihvitud nukkasid lasknud nitreerida ja pole kurtnud. Viimasel peaks olema ka eestis esindus http://www.sten.ee/. Hinnakirjad on ka väljas. Ise ei ole nende teenuseid kasutanud.

E23
Vasta
#10

Jõulutervitus.

Steni meetod tähendab kogu detaili läbikuumutamist ja hiljem erineva kiirusega jahutamise, kuumutamise protsessi. Selle kõige järel on vaja kogu detail mõõtudesse tagasi töödelda sest ta läheb igatpidi kõveraks.
See aga tähendab et peale tuleb keevitada ka laagriosadele mitte ainult nukkidele.

Külaseppade meetod aga nägi ette ainult nuki kuumutamist. Kuna keevitati (võllil paistis veevannist ainult nukk välja) nn kõvasulamelektroodiga siis see koht oli juba keevituse järgselt kõvem kui ülejäänud nukkvõll. Kõige keerulisem selle tegevuse juures on hiljem nukile õige kuju andmine.

Ise olen sellistega mitmel autol sõitnud. Ei kurda.

Aga nukkvõlli taastamise või vahetamise põhjuseks ei ole tavaliselt kriimud nukil. Igal mootoril on spets mille järgi antakse minimaalne ja maksimaalne nuki kõrgus. Uuri see järele ja siis otsusta kas ostad või lihvid. Suzukiga tegeleb näiteks Ramo-Raudsepp on lahke mees, kui ta ei tea siis uurib kiirelt vajaliku mõõdu sulle välja.




Uurides vana teemat soome foorumist, siis sealpool lompi saab pinnatöötlust (nukkasid vist nitreeritakse) sellises ettevõttes: http://http://www.bodycote.fi/fi/Frameset_Yritys.htm ning ka sellises kohas http://www.sten.fi/. Soomlased on seal oma lihvitud nukkasid lasknud nitreerida ja pole kurtnud. Viimasel peaks olema ka eestis esindus http://www.sten.ee/. Hinnakirjad on ka väljas. Ise ei ole nende teenuseid kasutanud.



--------------------------------------------------------------------------------
Vasta
#11

Küsimus seoses ühe mootoriprojektiga, millele kaasajal enam varuosi eriti ei pakuta ning aftermarket osad pigem idiootselt kallite valdkonda kuuluvad.

Siin-seal on pakutud nukkvõllide taastamise teenust. Eeldan, et see ilmselt käib pealekeevitamise ning hilisema uuesti lihvimise teel, aga loogika ütleb, et ilma termilise töötluseta on tegu pigem kondoomilappimisega ning selle kestvus ilmselt on suhteliselt marginaalne. Idee oleks siiski mootorisse seal hetkel oleva "harjavarre" asemele midagi vähegi nukkvõlli meenutavat pista, küll aga ei hakka hammas peale aftermarket tükkidele (400+ EURi) veel vähem aga ka näiteks Comp Camsi custom billet nukkadele. Otsiks mingit veidi mõistlikuma raha eest kätte tulevat lahendust.

Siit küsimus - kas keegi oskab soovitada mõnda tegijat, kes suudaks olemasoleva nuka ümber lihvida nii, et sel hooaja jooksul mõnel üritusel tarvitatavale hobiautole mõistlik kulumiskindlus säilib (tehasekõvadust taga ei aja), nii, et ette on antud nuka parameetrid (klappide avamise kraadid, ülekate jne.)? Soovitavalt võiks jääda töö eest küsitav summa ka sellistesse piiridesse, et keskmise eesti kuupalgaga ei peaks hiljem ülejäänud kuu kiirnuudlitest toituma Smile
Vasta
#12

Nujah aga miks sa ei küsi suvaliselt taastajalt, et jätaks keevitamise vahele? Neil peaks ju tõusude ja nurkade andmed olema, muidu ei saa sellist tööd teha.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

Kiire netiotsing ei paljastanud otseselt ühtki tegijat, vähemalt sellist, kelle kohta keegi oleks ka reaalsele kogemusele tuginevat arvamust avaldanud. Isegi siit foorumist ei leidnud ma enne seda teemat miskipärast üles, kui mode oli teemad liitnud.

Üks asi on ka jutt ning teine asi reaalsed teod - oma Chevy mootoriga ma nägin ikka päris korralikult nööki, kuna tarisin tükid heas usus tegijate juurde, kes ennast hetkel reklaamivad raadios hüüdlausega "Autoremont ei ole loto, appi tõttab ******".

Vihje mingi Võru taadi kohta, kes teeb, sain, aga temale pidavat näidiseks korraliku asja viima, mille järgi teha. Uurin eelpool teemast läbi käinud hr. Tuha käest järgi, millised on tema võimalused, ehk saab arutledes leida ka lahenduse.
Vasta
#14

Uhh, kuulsin kunagi juttu sellest,et siksi võllile keevitati julmalt peale,samalajal oli võll asetatud veevanni nii,et nokad veest väljas. Seda oli siis vaja selleks teha,et võll kuumenedes kõveraks ei läheks. Peale keevitust oli võllil nokad käia peal parajaks lastud. Selle võlliga olla hulga aastaid sõidetud. Ma arvan,et kui sama nalja ka praegu teha,ei juhtuks ju hullemat,kui juba praegust juhtunud on.....
Vasta
#15

See veevannis keevitamine toimib ainult mehaanilise klapivahe reguleerimise puhul.
Hüdrotõukuritega piisab juba 3-4 sajandikust kõverusest et klapid lahti jääks.
Mehaaniliste lahendustega nukkvõlle olen teinud ja üsna primitiivsed seadmed on lihvimiseks olemas.
Terasvõllidega on asi lihtsam, sinna sulatab sobiva kõvadusega täitematerjali peale, kuid malmvõllidega on raskusi.
Ühest küljest on malm hea, kuna ei lähe kõveraks aga teisest küljest jälle ei saa kõvemaid asju peale sulatada.
Seega olen proovinud tavalist keevitustraati ja see püsib üsna hästi võllil peal olles kulumiskindluse poolest halvem kui uus võll aga abiks ikka.
Kui võllil on kulunud vaid paar kaela või on mõnel silindril jäänud nukile kulumata serv saab selle järgi kopeerpingis kopeeri lihvida ja pärast kopeeri järgi täpselt samasuguse teha.
Kui aga kuju pole säilinud tuleb asjale valida mingi ligilähedane kopeernukk vastavalt mootorist soovitavale iseloomule ja ajapikku on neid kogunenud juba 30 ringis.
Ühesõnaga külamehed ongi tegelemas keerulisemate detailidega ja eriliste lahendustega.
Vasta
#16

Eestis mehi on, ainult tuleb leida see õige.
Ise lasin kunagi krooni ajal taastada bike vända ja auto saaledest keerati uued saaled välja, kuna originaalid maksid sinna 18000 kr. kanti aga kogu mootori rem. läks 3000 kr.Peale seda sõitsin mina veel selle bikega 40000+ km ja alles nägin krimi saates, et ratas sõidab ikka veel Big Grin
Pinna töötluseks nimetati kunagi liugpinna tsementeerimist.
Arvan tänapäeval aitab E-bay.de või mikkimaa E-bay.com
Tuleb läheneda loominguliselt. Big Grin
Vasta
#17

Pigem siis juba jebai.de, aga sinna juba korduvalt kiiganud, täielik tühjus või pakutakse kasutatud teadmata olukorras harjavarsi Big Grin

Kent Cams pakub antud mootorile nukkasid küll, aga hinnad algavad 299 naelast. Sama ka svenssonitel seis - ümberarvestatult tuleks ca 400-450 EUR. Võrreldes vanade jänkide ehitamisega on vana eurooplase pidamine ikka üllatavalt kulukas, just vaatasin, et SBC-le saaks üsna mõistliku nuka juba seal suurusjärku 150-170 raha koos maksude ja transaga. Kui veidi juurde maksta, saab ca 200 raha eest juba komplekti koos 16 tõukuriga.

Ja mootor evib tõesti hüdrotõukureid, kuigi vajadusel mehhaanilistele ümber ehitamine pole antud tüübi juures keerulisem, kui õigete pulkade tellimine. Ei saa pihta küll eriti, miks peaks hüdrotõukur pinnale kapriissem olema, kui mehaaniline? Flat tappet nuka puhul ju enivei sobitub nukk loomuliku kulumise teel tõukuri pinnaga ning hüdrotõukur peaks suutma minu loogika järgi mõistuse piires klapigeomeetria korral veidi pareminigi pinda järgida kui jäik.
Vasta
#18

Hüdrotõukur ilmselt loeb "sirge" osa ebatäpsuse nukaks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne