Autode ümberehitused ja registreerimine
#1

Pikalt vaevab mind see teema, kuna endalgi plaanis nö. custom/hot-rod ehitada.
Autoleht on väga erinevatest autodest pajatanud, mis liiklevad tänaval. Kui hakata aga sisu uurima, siis ei ole kõk päris korras, kuigi ajakirjandus nii väidab.
Näiteks Leivategija tehtud Tšaikat ARK päringuga ei leita.
Päring ARK 55ZFE numbrile 13013 annab vastuse: regnr: 55ZFE Soovitud autot ei leitud.
[Pilt: tshaika.jpg]

600hj lada, mis ilutseb nr-ga 736ACH tuleb vastuseks: regnr: 736ACH; VAZ 21011; mootor: 1450ccm(57kw); vl: 1973; värv: PUNANE; ARK reg.kpv: 11.09.1992; piirang: ei ole piiranguid
[Pilt: 600hjSiks.jpg]
ST. et Meil tänavatel liiguvad illegaalid, mis on ümberehitatud kuid ARK poolt ei ole aktsepteeritud.

Ärge arvake, et ma paha ja kuri inimene olen ja selleks tuhnin nende andmete taga, mis kõigile kätte saadavad on. Soov on teada kuidas meil siis asjad käivad?
1. kas ehitan auto ümber, ostan TÜV ja sõidan lihtsalt ning kui vahele jään siis maksan 3000.- trahvi omavolilise ümberehituse eest.
2. Registreerin ja ehitan vastavalt ARK nõuetele ning olen seadusekuulekas kodanik.

Nimelt endal plaanis teine muhk vähe käbedama mootoriga ehitada ja mingid mõttedki olemas. Plaan järgmine nädal minna ARK-sse neile aktsepti saama. Mõtlesin, et saan tugineda nendele masinatele, mis ümberehitatud ja ajakirjanduses kõvasti pasundatud aga võta näpust...
Vasta
#2

Häda on selles, et tegelikult puuduvad ümberehituse jaoks reeglid. Ei ole tegelikult paika pandud, kust algab ja lõppeb ümberehitus, kõik põhineb kõhutundel ja "heal praktikal" Smile Tehnoosakonna poolehoiu saavutamine on esmatähtis, hambad ristis punnitades ei jõua kuhugi.

Minu kogemused ARKi tehnoosakonnaga on siiani väga positiivsed olnud. Ma ei ole küll nendega paari viimase aasta jooksul asjatanud, aga esimese taktikana kasutaksin siiski oma plaanide viisakat ja detailset ära seletamist, näidates üles võimekust ja piisavat tehnilist taipu selle projekti edukaks lõpule viimiseks. Erinevalt keskmisest ARKi letiteenindajast on seal üsna kirkad kriidid koos.

Edu!
Vasta
#3

mul oli ka plaan et panen muhu villise raamile ja läksin ARK´i küsima et mis ma peaksin tegema ja sealt oli vastus selline " me ei lase seda asja läbi " ja kõik et kuidas nii et millised paberid siis jäävad jne.
mul tekkis siis selline mõte et kui nad ikkagi pipardavad siis teha ikkagi oma projekt lõpuni minna soome ära registreerida ja siis kaevata ARK kohtusse ja nõuda se raha tagasi mis soome läks sest kui nad ei registreeri korras masinat siis on se ju nende süü, sest se tahktika et me ei lase seda nigunii läbi ei tohiks nagu enam kehtida, kuid sellest on juba mõni aasta möödas ja ehk on asi edasi arenenud
ja veel kokkupuuteid tehnoosakonnaga, mul sõber tegi ise käru ja sõitis siis sellega ise ARKi registreerima aga jäi natuke hiljaks ja ei jõudnud enam sellel päeval vormistada ja siis üks jors kutsus sellile hoopis politsei välja selle käru pärast, se on üks tore sell kes käib kodudes autosid üle vaatama kui ei saa autoga ARKi kohale sõita, järgmine kord sõitis sõber siis jälle käruga ARKi ja sai oma paberid aetud, ma tean kül et ei tohi nimodi sõita kui kärul pabereid pole aga kas se on ARKijorsi asi politsei välja kutsuda, või oli ta lihtsalt " korralik " linnakodanik
Vasta
#4

Just see teema mille pärast pidin ükskord ARK-iga kaklema minema.

Tundub et siin banaanivabariigis peabki kõik ümberehitused ja muud sellised huvitavad projektid illegaalselt läbi viima. Mingid reeglid küll seda teemat puudutavad aga tundub et need on kokku pandud millalgi väga 90 aastate alguses. Minu meelest oleks aeg neisse muudatusi sisse viia. Praegu ju tegelikult ei annagi midagi normaalset ehitada ilma et see seadusega vastuolus ei oleks.
Isiklik kogemus puudutab samuti ühe auto kere ja teise auto tehnikapoole ühildamist. Sai päris pikalt kirjavahetuses oldud tehnoosakonnaga aga mingite tulemusteni ei jõudnud. Ikka jahuvad oma 10, 20 ja 30 %, tehasenõuded ja muud bla-blablad. keegi ei viitsigi ennast vist probleemidega vaevata seal. Võib-olla oleks pidanud ise kohale minema ja otse rääkima aga ei olnud selleks nagu võimalust.

Autoleht pajatab jah kogu aeg igasugu tuuningust ja eriti "hea" artikkel oli mingi kuu aega tagasi, kus oli kirja pandud mida ja kuidas võib "tuunida". Bulls´´t! Sorry, aga need asjad mis seal kirjutatud olid, on nagunii igale vähegi autohuvilisele teada ja kellegile kasu see artikkel küll ei toonud.

Kõige parem pärl oli selgitus selle kohta miks ei või kasutada tänavaliikluses turvapuuri, korvistet ja 6 punkt turvavööd. -"võimaliku avarii korral on raskem kannatanuid autost välja saada".
Üldislt vist ikka nii et kui kogu see mainitud turvavarustus on õieti paigaldatud ja kasutusel siis seal autos eriti kannatanuid ei ole, kes vajaks autost väljalõikamist. Mingi 7,5 sekundi veerandmiili puuriga vist nagunii keegi tänaval veerema ei hakka.

Kui vaadata põhjanaabrite poole või üle suure lombi, siis seal ju nõuded ümberehituseks palju leebemad. Meie targad võiks kasvõi soomlased ja nende seadused eeskujuks võtta.
Tegelt peaks selleks aga vist mingisuguse autoklubide vms ühisettepaneku tegema.

Sai vist liiga närviline ja kuri tekst aga ma lihtsalt ei saa.
Peace!

Valts

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5

Leivategija tehtud Tšaikat näeb kohe Kanal2 saates "Reporter." Vaadake kellel võimalik.
Vasta
#6

Üldiselt on see, et mingeid vennikesi plaanidega stiilis "panen muhu kere villise raamile pop-neetidega kinni" läbi ei lasta, väga hea! Ja mis puudutab turvapuuri, siis see ON tänaval ohtlik. Mingi kerge kõks linnavahel võib su kiivrita pea vastu külgtoru puruks lüüa nagu kõrvitsa.

Justnimelt igasugu kulibinluse leviku tõttu need reeglid sellised ongi. Autot ümber ehitades tuleb teha see minimaalselt sama hea kvaliteediga kui tehasest tulnu! Parem, kui tehasenorme ületatakse. Piltlikult öeldes ei ole tänavatele vaja mitte autosid, mille kohta saaks öelda "isetehtud", vaid selliseid, mille kohta käib uhke termin "käsitööna tehtud ainueksemplar".

Kogu see Soome viimise jutt on jura, lugege palun Soome vastavat seadusandlust. Olgugi et sealsed nõuded on detailsemad, ei võeta kirjaoskamatuid inimesi plaanidega "ah, mõtlesin paneks kere x raamile y ja viskaks mootori z vahele, änksa ju" ka seal jutule.

Mis puudutab 7,5 sekundi autot, siis selle jaoks väljastatakse pärast EAL (BHRA) poolset ülevaatust tehniline kaart, mille alusel registreeritakse auto võidusõiduautona. ARKi ülevaatust sellele vist ei tehtagi, igatahes on EAL nõuetele vastav auto automaatselt ka ARK nõuetele vastav. Ehita see 7,5 sekundi auto valmis, kui see loom Eesti Meistrivõistlustel rajale saab, siis saab ta ka registrisse.

Nymmikule endiselt edu, tühikargajatele nael kummi!
Vasta
#7

ot ülalmainit tshaika kohta- reporteris olid autol külges numbrid 13 GAZ, mille peale sms-päring ütleb järgmist:
regnr: 13GAZ; GAZ 13; mootor: 5530ccm(143kw); vl: 1961; värv: PUNANE; ARK reg.kpv: 17.06.2002; piirang: võõrandamise keeld
Vasta
#8

Jesper, sa said minust vist veidi valesti aru.
Esiteks ei olnud plaanis sugugi mitte projekt stiilis "muhk+villis" vaid hoopis tõsisem ja pikemaajalisem töö mis oleks kindlasti korralikult  ja kõiki nõudeid silmas pidades tehtud, vastavate spetsialistide poolt. Nüüd läks see aga veidi teist teed.

Soome seadustega pole tõesti täpselt punktipealt kursis aga nagu seal tehtud autode järgi näha ja ka siinpool lahte kuulda, ON seal võimalik korralikult tehtud masinaid seaduslikult registrisse saada. Ma tõesti ei kujuta ette kuidas meie vastavad organid suhtuksid näiteks ühte klassikalisse rod-i!

Puurist niipalju, et sommid ju käivad siin võistlemas ka oma tänavalegaalsete masinatega millel puurid ja korvid sees, neil ju pead veel otsas. 7,5 seki auto oli lihtsalt näiteks toodud, sellisega ei sõideta vist kusagil maailma otsas tänaval. Kui konkreetsemalt rääkida, siis tõesti, esimene kiirendusautodele mõeldud ARK-i number on juba vist väljastatud, kuigi auto ise veel päris valmis pole.

Seega Jesper, olen sinu väidetega täiesti nõus. Mõtlen vaid et peaks midagi tegema, et Eestis kah saaks hakata seaduslikult customeid ja rod-e ehitama. Seda teemat on ka mujal lahatud ja alati on jõutud järeldusele et ümberehitust puudutavat seadusandlust peaks uuendama.

Terv,
Valts@seistmepoolesekundi autot ei hakka kunagi ehitama

Edit: "Mpoweri" postitust nägin alles nüüd ja sellepärast ei saanudki enne päris hästi aru mida see Jesper mu peale niipalju karjub.irw

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#9

kle Jesper mida ma pidin siis tegema, ma tahtsingi teada et mida ma pean tegema ja kuidas asju ajada et selline asi ametlikult valmis saada, tahaks teada paljud inimesed teavad iseeneset mõisetavalt kuidas peab autot ümjber ehitama nii et se oleks turvaline ja ametlik, nagu ma aru saan sa tead seda kõike???
ma tean et on palju neid kes küsivad foorumis et tahaks autole turbot peale panna on se raske ja küsimusest on juba aru saada et se küsimuseks vaid jääb aga mõni on ju miski valmis ka saanud aga enamus ei lähe ARKi küsimagi kuna teavad vastust, on see siis parem
Vasta
#10

ot jällegi, Mpoweri suunal seekord- ARK on ellu kutsutud selleks, et jälgida teatavate seaduste täitmist. Tema ei tee seadusi ega õpeta kedagi autosid ehitama. See viimane oskus tuleb sul ikka muid kanaleid mööda omandada. Ehk on seadused ka selle aja peale vähe konkreetsemateks muutunud :)
Vasta
#11

ok siis ma ei räägi mis mul praegu plaanis on ja millega ma suvel ebaseaduslikult sõitma hakkan
ja oskused on mul juba olemas ja praegu ka võimalused
Vasta
#12

Jah, vabandust valts, ma läksin natuke leili, vastasin kõigele korraga ja ei pannud täpseid viiteid juurde.

Minu mõte on see, et kõik, kes on midagigi normaalset valmis ehitanud (Leivategija toodang, Rex, mõlemad Cobrad, Estfieldid, kaasa arvatud üsna hullumeelne V8-Estfield) on need ka registrisse saanud. Võib-olla mitte kõige otsemaid teid mööda, aga siiski. Lada pole ametlikult sellisena registris ja mina isiklikult seda sinna ei laseks ka, kuna siis on sekundiga ARKi ukse taga järjekord teismelisi, kes on sarnase püssi käepärasest kraamist kokku visanud ja täie õigusega registrisse võtmist nõuab.

Mpower, kõik auto ehitamiseks vajalikud nõuded on kirjas selles dokumendis: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=907638 . Viide sinna on ARKi lehel olemas. Probleem minu hinnangul puudub.

Mina läksin omal ajal oma Lotus Seveni replica ehituse plaaniga ARKi tehnoosakonda, võtsin kaasa raami joonised ja kirjelduse sellest, mis juppe ma kasutada kavatsen ning võeti kenasti jutule, seletati mis asjad peavad kindlasti superkvaliteediga olema ja mis asju niiväga ei vaadata, patsutati õlale ja sooviti edu. Ja seda hoolimata sellest, et ma sel hetkel (4 ja pool aastat tagasi) vaevu eristasin karburaatorit diferentsiaalist. Hiljem, ehitamise käigus, helistasin ma otse töökojast mitmeid kordi tehnoosakonda, kirjeldasin neile mingit mu ees olevat pooleli olevat juppi (näiteks roolivarrast) ja küsisin, mis moodi seda tegema peaks et nõuetele vastaks. Alati anti kenasti nõu, ei mingit probleemi. Kahjuks olin ma ise vuss, ei saanud asja valmis, aga ARKi taha see asi nüüd küll ei jäänud. Mpower ja mitmed teised viskavad jälle püssi enne põõsasse, kui üldse midagigi teinud on, kuna "nagunii ei saa arvele". Kui ehitamisega isegi algust ei tehta, siis ei saa jah arvele Smile

See ei ole ka vabandus, et "polnud võimalust kohale minna". Ka Vilsandilt Tallinna sõit on võrreldes ehitamise endaga mikroskoopilise keerukusega tegevus. Kui ei viitsi, siis pole mõtet selles teisi süüdistada.

Ja nagu ma kuskil juba maininud olen, pole ma märganud et kellelgi on kuskil mingi elu kõva rod või custom viimse kruvini valmis ja garaazhis kasutult seismas, kuna ARK ei anna numbreid. Ehk enne tuleks ikka korra vette ronida, kui kurtma hakata, et liiga külm ja märg on.
Vasta
#13

Nonii mul ARK EI EI EI vastused käes.
Kirjutasin neile avalduse ümberehituse teostamise kohta ja mida kuidas soovin teha, millele lisasin eskiisid.

1.lahend
ZAZ965 paigaldada VAZ tüüpi mootor keskmootoriks ning seoses sellega tagasilda muuta. Antud lahendus on juba teedel kasutaja parmhoti valduses ja registrisse kantud 1991.a.

Tsitaat:ARK:Vahetusmootori erinevus võib töömahu osas olla - 20%. Seega 1600 ccm mootor  ei sobi.
Mootor ei tohi inimestega ühes ruumis olla ja seega tuleks mõelda
vaheseinale või statsionaarsele mootori kattele (nagu ma oleks debiilik ja jätaks mootori lahtiselt tuppa).
Piduri-ja roolisüsteem peab olema sõiduki valmistaja juhendi kohased,
ümberehitamine pole lubatud.
1991.a. registreeritud sõidukit ei saa eeskujuks võtta, sest tehnonõuded on selle aja jooksul palju muutunud.

2.lahend asetada ZAZ965 kere lääne põhjale. Samuti on Leivategija ehitanud kõik oma autod. Arkile esitasin viimase GAZ13 nr gaz13; sapikas polo põhjal 001MBM, Tulika GAZ12 jne tema kätetööd.

Tsitaat:ARK VASTUS:
Tegemist ei ole omavalmistatud sõidukiga(nõutav omavalmistatud kere).
Ümberehituse korras pole lubatud ZAZ-ile paigaldata Fiati rooli-ja
pidurisüsteemi.

Enamus ajakirjades ja näitustel eksponeeritud ümberehitatud
sõidukitest on ARK-s arvel tavaliste seeriaviisiliselt toodetud sõidukitena
ja nende kasutamine liikluses on ebaseaduslik.

Nende sõidukite osas ei ole registreeritud ümberehitusi va
001MBM. See on registreeritud 1997 a. omavalmistatud sõidukina. Siis ei
olnud veel ei tüübikinnitamise eeskirja aga ka tehnonõudeid.

3.lahend ehitada ise kandevkere ja selle anda Muhu plekkidega välimus. Sel juhul ei ole mootori ja piduri- roolisüsteemile takistusi. See kas valminud sõiduk on liiga sarnane seeriatootmises olnule otsustab keegi subjektiivselt ning sellest sõltub arvele saamine.

3. lahend on siis ainus viis legaalselt saada hotrod masin. Või siis sõita illegaalina teedel, sest politsei su kapoti alla ei uuri. ÜV nojah seda teavad kõik kuidas teha Smile
Vasta
#14

nymmik Kirjutas:3. lahend on siis ainus viis legaalselt saada hotrod masin. Või siis sõita illegaalina teedel, sest politsei su kapoti alla ei uuri. ÜV nojah seda teavad kõik kuidas teha Smile

Selle TÜV-ga on ka nii, et praegu "teavad kõik kuidas teha", aga arvata on, et see seis ei kesta igavesti. Kunagi jääb selline tegevus kellelegi ette, siis järgnevad sanktsioonid.
Meenutagem kasvõi möödunudaastast "politseipuhastust".
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne