Fordi mootor 2.9?
#1

Mis pöörete juures on piiraja? Kui kuskil 6000 juures, siis kuidas saada pöördeid kuni 8000?
Vasta
#2

Milline 2,9 sul on? 12 klapiga tavalise Cologne maksimum on 5800, 24V Cosworth-Cologne piir on 6250.

8 tuhande regioonini ulatuva võimsuskõvera jaoks pead tõenäoliselt vahetama kepsud, kolvid, nuka või nukad ning portima kaaned, lisaks veel kogu pöörleva kupatuse tasakaalustama.
Vasta
#3

Mul on 12 klapine. Kõige hullem on see, et tal need tõukurvardad, igasugused jubinad hakkavad hilinema.
Vasta
#4

Pane alustuseks Cossie mootor asemele, neid on terve ilm täis. 210bhp pole just sealt kõige nõrgemast otsast - Scorpio ei ole nagunii mingi eriline rallipill, madalate pöörete moment teeb elu palju lõbusamaks kui kõrgete pöörete võimsus.
Vasta
#5

Ahaaa! Aga mul ei ole tegu Scorpioga vaid autoks on alla tonni kaaluv vauxhall chevette hatchback ja see 3 liitrine mootor veab seda masinat ikka jõhkralt edasi. 3 käiguga lippab auto samamoodi nagu 1 käiguga. 8000 rpm on sellepärast vaja, et siis massinal tippkiirus 308+/- midagi. Tean, et selle autoga ei saavuta kunagi sellist kiirust sest ta ei püsi tee peal. Aga ma saan uhkusega öelda, et: "näed jookseb 300 välja". Muidugi uhkus ajab upakileToungue

Mis need cossu mootorid muidu maksavad ka?
Vasta
#6

Nii mõtleme nüüd selle peale, et see Fordi 2.9 mootor on tehtud malmist mis kaalub vägapalju ja rikub sul kaalujaotuse ära ja paneb auto kaaluma. Võta kas siis midagi kergemat ja paremat kasvõi bmw-lt mille hinna, kw ja kaalu suhe on väga hea. Kui R6 või V8/12 ei mahu siis vaata muude tagaveoliste tugevamaid/kvaliteetsemaid mootoreid.

PS! oman ise Ford Sierrat 2.3 V6 ja ütlen, et see mootor on väga töökindel ja ei lase seda raketigagi puru, aga kütet võtab see eest väga palju selle väikse edasimineku kohta, ning on ajast aja arust panna.Smile
Vasta
#7

Mai sain mootori koos käimakasti ja muude vajalike juppidega üli odavalt 1500.- . Sellepärast ta seal vahel praegu peesitabki Smile. Mootor on tõesti raske aga endine 1.3 mootor oli ka üleni malmist ja ka tohutult raske. Õnneks istus mootor niimoodi vahele, et ei pidanud midagi ümber lõikama. Nüüd veel vaja Manta sild ka osta ja külge panna. See veits tugevam.
Vasta
#8

A mis sa selle 2,9ga üldse jamad, pane kohe Big-Block, mingi 11 liitrine, aja pöörded 10 tuhandeni ja topi see kõik sapika keresse, siis sõidab 400ga nagu Bugatti Veyron.

Üldiselt ma püüan siin Tehnilise all mitte sarkastiline olla, aga no ma ei saa aru inimestest, kes arvavad et kõik on nii lihtne et vaatan lakke, mõtlen vajalikud parameetrid välja ja siis küsin foorumist, kuidas seda saavutada. 8000rpm mootori ehitamine ei ole triviaalne. 300km/h sõitva auto ehitamine ei ole triviaalne. 300km/h sõitva auto juhtimine kiirusel üle 30km/h ei ole triviaalne. 300km/h auto juhtimine kiirusel 300km/h...

Mingist piirist edasi unistades jõuad sa punkti, kus sul lihtsalt ei ole pinda enam jalge all, st sinu soovitava combo kohta lihtsalt puudub oskusteave. Ma ei usu, et Eestis mõni 8000rpm keerlev Cologne üldse olemas on... Rääkimata selle "projekti" muudest aspektidest.
Vasta
#9

Ei ei. Kui mulle öeldakse, et ära mölla sellise jamaga siis saan aru. Lihtsalt huvitas, oleksin saanud ka selle koha pealt targemaks, kuidas mootoril pöördeid tõsta. Si_ta selle 300-ga. Enam pöördeid ei ürita tõsta, luban Smile.
Vasta
#10

Noh, mingi iva kw107 jutus ju ikka on ka...
Mäletan, omal ajal, kui veel oma 3-liitrise Alfaga mööda kiirendusvõistlusi sai käidud, siis mingil hetkel jäi samuti asi selle taha seisma, et standardis jooksis ta vaid max 5500 pööret ning kippus üha rohkem uuematele ja ringitehtutele jalgu jääma....
Käiguvahetus tuli liig ruttu kätte ja juba oligi sekund teisest võistlejast maas.
Selleks, aga, et ta rohkem tuuri saada, oleks tulnud ringi vahetada aju (mis piiras pöördeid elektrooniliselt), klapivedrud, klapid jne...jne, mis tollal hakkas tõsiselt rahakoti peale...

Siinkohal tahaks, aga, küsida, miks me Sinust, kw107, midagi sellel teemal kuulnud ei ole....?
Sõber mul, kes neljaliitriste klassi sõidab Omega 4000 Caravaniga, ja teatavasti eelmisel hooajal võidumees oli selles klassis,  ei ole kunagi rääkinud, et mõni chevette oleks talle tagatulesid näidanud...?
Milles asi, kui nii kõva tegija?
Vasta
#11

Ei ole ma midagi kõva tegija. Mind lihtsalt huvitab tehnika. Ma ehitan oma masinat lihtsalt hobiks. Vähemalt on kodus midagi teha. Aga kiirendus võistlustel osalemiseks puudub mul ausalt öeldes julgust. Tegelt on soovi minna küll aga alustan oma linna liikurite "tapmisega" kõigepealt ehk siis Viljandi kiirendusvõistluselt. Muidugi puuduvad mul vastavad finantsid. Hetkel otsin autole vaja minevaid juppe ja siis katsun dokumendid korda ajada.
Vasta
#12

Karta ei ole kiirendusvõistlustel küll mitte midagi....Big GrinBig GrinBig Grin
Sest hullemat, kui viimaseks jäämine, reeglina ei saa juhtuda....Ja need, kes parastavad, ise ei julge ammugi sõita.

Aga dokumendid tuleb loomulikult korda ajada. Mingi kord peab ikka olema.
Edu.
Vasta
#13

Aitäh! Üritan kõigepealt Viljandi rullud masendusse ajada, siis vaatab edasi.
Vasta
#14

Eks jääme siis rekordite langemist ootama Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne