Capri taassünd...
#1

Nonii, mu lgp vanarauahuvilised, garaazhirotid ja töötoasemud...Cool
Otsustasin sis oma viimase aja projekti kah pisut tutvustada.

Leidsin ta aasta 2003 suvel puhtjuhuslikult Kuldse Börsist.
Sirvides kõigepealt, nagu alati, vanaautorubriiki, nägin kuulutust, et müüa Ford Capri 1969a ja muidugi tormasin kohe kohale.
Hinnaks küsiti alul 5000.-, siis 3500.- ja lõpuks 2000.- krooni, mis tänasel hetkel võib küll odav tunduda, kuid tollal niiväga polnudki....
Müüjal olid ilmselt näpud põhjas. Smile
Tormasin, selles mõttes, et oma varasemas elus on mul Ford Capri juba kord olnud - kahjuks kaotasin ta noorusrumaluse tõttu, sõites kihutades, ja siledate talverehvidega, vastassuunavööndisse ning purustasin ta täiesti.
Anyway, kuna Capri oli ka minu jaoks selleks ajaks muutunud "A car you always promised yourself", siis lõime käed, ja paari tunni pärast olin treileriga juba müüja juures tagasi. Teekond kodugaraazhi võis alata. Seal on ka kohe pärast ostu tehtud need allpool olevad fotod.

[Pilt: p51723481kc.jpg]

[Pilt: p51723500va.jpg]

Juhiiste on päris naljakas:

[Pilt: p51723523sp.jpg]

Ilmselt on istmepõhi täiesti sodiks istutud.
Juhikoht on aga väga sheff ja pure 60ndad, s.o. suht lihtne, uppunud "kellad" ja ei midagi üleliigset, rool kuulub ilmselt omaaegse tuuningu valdkonda:

[Pilt: p51723584qa.jpg]

Ülejäänud istmed paistavad olevat enam - vähem:

[Pilt: p51723596oq.jpg]

Küljejoon on üks põhjusi, miks see auto mulle meeldib:

[Pilt: p51723551hb.jpg]
[Pilt: p51723604qf.jpg]

Auto lähiajaloost on niipalju teada, et u. 10a tagasi (nüüd juba 13a.) on ta Soomest toodud ja kuna tol ajal kehtis EV-s veel tollimaks, siis ilmselt sel põhjusel (liig kallis, noh) jäigi asi ostjal vormistamata, ja masin seega ka registris pole.
Ehk, teisisõnu projekt on siiani paberiteta. Aga see mind täna ei heiduta...Smile

10a oli ta lihtsalt hoovis seisnud - treilavints sai igal juhul tõsise proovi, et teda sõna otseses mõttes, maa seest, kätte saada. Viimased 3a minu kuivas garaazhis olnud.

Kohe ei olnud teda võimalik tegema hakata, kuna pooleli oli parasjagu Alfa 75 taastamine ja plaanis veel ka üks vanemat sorti kroomstangedega Jaguar Eestisse tuua ja korda teha.
Tänaseks on mõlemad Caprit "segavad asjaolud" lõpetatud (nii Alfa, kui Jaguar on valmis, ja just nii valmis, kui üks vana itaallane ja inglane olla saavad...) ja mõte liigub vägisi selles suunas, et Capri uuesti käsile võtta...

Põhja alt on asi ikka täiesti "teesõel" :

[Pilt: esisild0ag.jpg]

Kapoti alt samuti, pidurivõim paistab "läbi paistvat":

[Pilt: pidvim5uv.jpg]

Auto ei ole puutumata jäänud ka omaaegsetest tuunijatest, ning jõuallikaks on vahele pandud Pinto, oli ta ju Kentiga võrreldes tõsine samm edasi. Vabalthingav õhufilter täiendab seltskonda:

[Pilt: p51723517xk.jpg]

Kuna kerenumbri järgi selgub, et originaalmootor peaks olema 1600 High Compression (ehk siis, teisisõnu Kent), siis ilmset Pintol tuleb ette võtta jalutuskäik kuhugi mujale...SmileSmileSmile

Projekti eesmärk ongi ta korda teha täpselt selliseks, nagu ta tehaseväravast välja veeredes oli, ning tänapäevasid lahendusi kavatsen kasutada minimaalselt - näiteks jalaga pumbatav klaasipesu saab selles autos autehnikasaavutuseks olema...Smile  ( hea muidugi, et tal üldse selline asi, nagu klaasipesu, ette nähtud on...)

Mootoriks saab olema originaalne 1600 Kent ( mida veel esialgu, tõsi küll, kahjuks mul ei olegi...Toungue ) ning käigukastiks neljakäiguline originaal manuaalkast. Sierralt viis käiku oleks küll ahvatlev, aga käigukangi asendit muuta ei taha, niiet jääb ära.
Pidurid, ma loodan, rahuldavad mind täiesti - ikkagi vaakumvõimendiga ja esisillas kettad - enamusel 60ndatel polnud tollal sedagi. Tagaots on tal ilmselt üsna kerge, niiet see pisike trummel, mis sääl praegu on, samuti jääb.

Kellade (enamusel Capridest oli lihtsalt ju kaks suurt kella - sellel on lisaks veel tahhomeeter, õlirõhu andur ja eraldiseisvad bensiininäidik + temp näidik) ja vaakumvõimendi põhjal otsustades, kipun arvama, et tegu on omaaegse päris hea varustusega autoga. Samas, muidugi ei ole välistatud, et kõik see stuff on hiljem peale tõstetud.
Otsingud omaaegsetes Fordi tehasereklaamides ja dokumentides igal juhul jätkuvad...

Kange himu on muidugi kasutada kõiki omaaegseid luksvarustuse elemente: vinüülkatus, kroomkatuseliistud, FM raadio jne. Arvan, et võimaluse piires need asjad kõik ka tulevad, kuidagi pean ka mina, kes ma alati ja kõikjal originaali propageerin, oma tjuuninguvajadusi rahuldama...Toungue

Projekti kalkulatsioonid hakkavad peaaegu valmis saama - ja olen otsustanud, et üle 50 tuhande eegu kulutada ei taha. ???
Miks?
Lihtsalt sellepärast, et minu töö maksab ka midagi, ja ümbruskonna (Euroopa) müügisaitidelt selgub, et ~6000.- euriga on võimalik soetada endale suht korralik ja vähesõitnud eksemplar.

AGA, nagu ütleb üks tuntud inglise hobirestaureerija Mark Evans: öelge rahvas, who has had more fun, kas see mees, kes ehitas sajatuhandese auto, või see, kes ostis selle....SmileSmileSmile

Või mis Teie arvate...?  SmileSmileSmile
Vasta
#2

6 kella ja nahkistmed viitavad tõesti sellele, et pole L või GL. Pigem ehk S või GXL Rolleyes
Minule aga torkas silma esivõre küljes olev vene masina küljest pärit üksik suunatuli. Kui auto pole registris olnud ning eestis kunagi sõitnud, kust ta sinna sai ja milleks ta seal on? Toungue
Vasta
#3

Samas, S-i või GXL-i vastu räägib jälle see fakt, et tagaistmel pole keskel käetuge. Üldse, see on ainuke Capri, millel ma olen näinud, et selline plank tagaiste on....enamusel ju selline mõnus kaheinimesediivan...
Krt, seda teab, ühesõnaga, mis ta olnud on...Smile

Aga see suunatuli ei ole vene oma, hoopis sommide aretis (firmaks nende endi suht tuntud Talmu). Ilmselt tekkis vajadus suunatule järgi siis, kui paigaldati need pisut teistsugused esituled. Originaal MK1-l on ju suund ja tuli koos...
Vasta
#4

Ma ei tea kas Mk1 ja Mk3 puhul need asjad kattuvad, kuid mu Mk3 on S, ja pole tal kah tagaistme käetuge. Passis 4 kohta, ning turvavöidki 4 Smile
Vasta
#5

jõudu minu poolt ka ja kõigepealt tänud xj-6 cd eest.

ilusti öeldud sul "üle 50 000 kulutada ei taha" aga peab!ja kuhu jäi siis mootor?
Vasta
#6

Mõned aastad tagasi müüs üks mu tuttav musta Capri I kellelegi
Tallinnasse . Olid mingid noored kutid kes lootsid sellest 'hirmsa püssi'
teha . Pole nagu ühtegi taolist 'püssi' näinud ,järelikult sinna ta jäigi .
Sellel olid juba siis tehtud boroloonist 5cm paksused uksepolstrid ja
kaitserauad puudusid .
Aga muidugi on antud auto Capri väga mõnus auto mida üldse teha !

v
Vasta
#7

janek555 Kirjutas:  ilusti öeldud sul "üle 50 000 kulutada ei taha" aga peab!ja kuhu jäi siis mootor?

Ei taha kulutada jah...Smile
Kalkullin seda autot teha niimoodi, et kere värvin ise (s.t. ainult materjalikulu), istmed õmblen ise...(vinüül + niit ei maksa ju midagi) ja muude töödega saan juba järeleproovitult hakkama...

Eks siis need, kes värvipüstolit rohkem käes on hoidnud, kui mina, tulevad näpuga näitama.....aga mis siis....
Eks ma annan oma parima.

Mootor on ju küljes, aga pole originaal 69nda aasta oma, niiet läeb vahetusse.

Vasta
#8

stihl Kirjutas:Projekti kalkulatsioonid hakkavad peaaegu valmis saama - ja olen otsustanud, et üle 50 tuhande eegu kulutada ei taha. ???

Rahakoti raudadele on suhteliselt lihtne või isegi paratamatu mingil hetkel tõkkepuu ette panna, aga milline tõotab tulla ajaline ehk tööde mahu eelarve? Kas alla 1000 töötunni saab hakkama?
Vasta
#9

stihl kirjutas:Mootoriks saab olema originaalne 1600 Kent ( mida veel esialgu, tõsi küll, kahjuks mul ei olegi...
see pärast küsisingi ,et kuhu jäi mootor,läksite ju seda ostma,kas ei olnud siis õige?
Vasta
#10

Mootori sain. Aga ma ei ole pildimaterjaliga veel niikaugele jõudnud...Smile

Töötunnid...? Raske öelda. Tuhandet küll ei kulutaks. Auto pole nii väärtuslik, et tal absoluutselt iga valts ja keevitus lahti võtta.
Samas, mootori, kasti, veermiku tahan ikka uueks teha....
Värvi ja sisu samuti.
Eks näis.
600 max. Olen optimist. Praegu veel....Smile
Vasta
#11

mis tähed sul seal pirka peal mootori koodiks antud on? Veel huvitab et mis tähed selle mootori ploki peal võivad olla
Vasta
#12

Mõlemad plaadid kerenumbritega on sellised:

[Pilt: picture0431oa.jpg]

Olen omadega jõudnud siiani, et kerenumber BBECJD77193 tähendab :

Drive = 2 = vasakpoolse rooliga
Eng. = U = 1600HC (High compression)
Trans = 5 = 4 käiguline manuaalkast, põrandalülitusega
Axle = P = ??? (sellist silla tähist, nagu "P" Fordil polegi....)
Trim = samuti kahtlane, ei olegi midagi leidnud...???
Paint Code = B5 = ???, mingi roheline ilmselt
Body = D = DeLuxe (lisavarustuse tase)


BB = valmistajatehas = Halewood, England
E = nimetus = Capri
C = keretüüp = 2 door coupe
J = valmistusaasta = 1969
D = valmistuskuu = november
77193 = lihtsalt number

Mootoril, mis ma nüüd lõpuks olen suutnud hankida, on valunumber selline:
2737E6015B, mis tähendab seda, et see peaks olema kuni 1970 autodele paigaldatud Kent, mille üle mul on vääga hää meel...
Siinkohal tänud ka müüjale, kelle leidsin taunuste foorumist ja kel kodus kaks Cortinat samast ajastust...
Vasta
#13

stihl Kirjutas:...C = keretüüp = 2 door coupe...

huvitav on see, et ülemisel sildil on täht C aga alumisel D ?!...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#14

On jah miskipärast.
Ilmselt, kas:
1. Fordi kala
2. Mingi jubekavalnõks, mida me ei tea....Smile

On kellegi mõtteid?
Vasta
#15

Tänaõhtuse postituse alapealkiri on

Mootori defekteerimine.

Tänaseks sis ostetud kaks mootorit, mõlemad Kent`id ja üks 1600, teine 1300.

Kõigepealt sai muretsetud 1600 Kent ja täiesti juhuslikult sattus see pärinema täiesti õigest ajastust 1967-1970.
Müügikuulutuse leidsin fordtaunus.net`ist ja hinnnaks kujunes koos 32/36 ilma automaatse rikastuseta Weberi ja plekist väljalaskega 500.- eeku. Kõhelda ei olnud midagi - plokk paistis tõepoolest, ilma mõõtmistetagi 1600ne, pealegi plokk oli "veepumbast umbes tolli jagu kõrgem" - täpselt nii, nagu seda kindlaks tehakse... ja tundus olema täiesti terve. (s.o. lõhkikülmumata; sellisel alal pead ju kõigega arvestama....Smile)
Tean, et välismaal (Soomes, Ingilismaal jne) on 1600 Kent väga kõrgelt hinnatud mootor, millega sõidetakse nii rallit, sprinti, mäkketõusu ja misiganes.
Hinnatud on ta just sellepärast, et ta on kerge, väike, odavate varuosadega ja ülilihtsalt ja - odavalt forsseeritav. Mis kõik on viinud selleni, et kui ntx Soomest või Inglisest tahad sellist plokki leida, pead arvestama kindlasti rahasummaga alates ~10000.- eeguga....sest kuna rallipoiste poolt on nõudmine kõrge, on ka hind lakke läinud....
Meil on õnneks teisiti (nagu meil palju asjad teisiti on, eestlane on ju isepäine)
Plokk näeb välja selline:

[Pilt: picture0058of.jpg]

Plokikaan oli juba ammu maha võetud jaseetõttu n üks silindriauk ka tõsiselt rooste läinud. Aga see selleks...
Kõige tähtsam oli see, et juba ostmisel leidsin üles VEA, MIKS see mootor oli lahti võetud ja alati on ju hea teada asjade põhjusi....Toungue Nimelt, oli üks klapipesa omal ajal ära põlenud, siis see oli asendatud uuega, ilmselt oskamatult, ja hiljem oli see pesa oma kohalt välja kukkunud ja kogu silindri koos kolviga nässu keeranud...
Nukkvõll ei olnud ka just kõige uuem:

[Pilt: picture0137hv.jpg]

Põhjust ühe nuki kulumiseks ei tulnud samuti kaugelt otsida:

[Pilt: picture0238mb.jpg]

Nukkvõlli tõikuril oli taldrik maha kulunud ja kogumooz.
Vänt ise, seevastu, oli üliheas korras ja kuni sinnamaani sõitnud originaalsaalega (NB!. ~45a vana mootor!!! - tehke järgi, tänapäeva jõuallikad):

[Pilt: picture0170eu.jpg]

Jupid said kenasti kilekotistatud, pakitud ja katalogiseeritud:

[Pilt: picture0305ur.jpg]

ja

[Pilt: picture0339ga.jpg]

Väljalase (plekk) kuulus samuti kauba sisse, mis sellega edasi saab, mõtlen edaspidi. Välja näeb ta korralik.



Kuna selle vana Kenti plokikaas on vana tüüpi ja kaanesisese põlemiskambriga, siis olin sunnitud ostma ka veel ühe mootori, mis oleks aastaarvult uuem, välimuselt aga sama. Ülihästi sobis selleks käesolevast foorumist leitud müügikuulutus Bastardilt...
P.S. Bastard, kas Sa ikka teadsid, et see mootor, mille su vend mulle 300 eeguga müüs, omas pisut parandatud voolavusega plokikaant, pisut jämedamate taldrikutega GT klappe ja üsna hiljuti oli tehtud ka kap. remont, mille käigus olid vahetatud isegi klapipuksid (mis tegelt Kentil vahetamisele ei kuulugi; teha saab seda ainult väga hea pearemontija....)
Igal juhul tänud selle 1300 eest. Very much...Smile
1300 hooratas istub samuti täpselt mu 1600-se vända külge ja olles samal ajal ~4kg kergem....(ma juba kujutan ette, kuidas ta pöördesse hakkab minema...ToungueToungueToungue

Kogu ettevõtmisest tehtud järeldused:

Tellimusse läevad:

1. Kolvid +150. Tellin 1300-se Kenti kolvid, kuna läbim. on sama, aga kõrgus on neil pisut suurem, siis, et saavutada kõrgemat (10+ : 1) surveastet...hind on sama.
+150 mõõt sellepärast, et kubatuuri suuremaks saada, (kusagil 1700 peaks ta jääma)
2. Kepsu-, raamsaaled +025
3. Kõik tihendid.
4. Nukkvõll; kuna rahaga priisata pole, siis ilmselt valin siit (https://www.burtonpower.com/Default.aspx) midagi....
5. Muudetava nurgaga nukaratas + uus kett kindlasti.
6. Termostaat.
7. Tugevdatud klapivedrud (mis nad maksidki, midagi 20 eegu ümber/tk - pole vist mõtet väga koonerdada....?)
8. Ketipinguti tald.
9. Hooldusasjadest nagu küünlajuhtmed, küünlad, filtrid, plokipaisumispunnid jne. rääkimata.

Kui kolvid kohal, saab ploki puurimisse viia. Väntvõlli saab kohe lihvimisse tassida, pärast seda peaks ta ilmselt tasakaalustama ja kohustuslikult koos selle 1,3e hoorattaga....
Plokikaanega polegi vist midagi rohkem teha, v. a. lihvimine ja klappide solveldamine....
Kõik suured osad läbivad loomulikult ka liiva (sooda) pritsi ja kruntimise/värvimise.
Kõik pisikesed asjad (tikkpoldid, poldid, mutrid), mis sisaldavad rauda või terast, lähevad galvaniseerimisele.

Kulud tänaseks:
1600 Kent - 500.-
1300 Kent - 300.-
Kolm Escort MK1 ilukilpi Bastard`ilt - 100.-

Kõik.
Tean, tean, korralikku fotokat on endiselt vaja....Toungue Selle HP-ga, mis mul praegu on, võib ainult suvel päikese käes hea pildi saada...


Vasta
#16

Kuna mootoriosad endiselt veel tellimuses ja kere pole ka töötuppa jõudnud, siis vahelduseks tegelen mootori üksikosadega.

Nukkvõll.

Ehk, täpsemalt, nukkvõlli tellimisest. Kuna lääne foorumitest loetud tarkusele tuginedes asusin lehele https://www.burtonpower.com/Default.aspx (soojalt igal pool soovitati, kui tunduvalt odavamat tarnijat võrreldes teistega), aga siis selgus, et neil meestel läeb nii hästi, et Eestisse ei vaevu keegi midagi saatma. Vähemalt nende tellimissüsteemis sellist sihtkohta, nagu Estonia ei pakutud ja seetõttu ma burtonimehed prügikasti ka viskasin. Ilmselt tahtsid nad otsest suhtlemist, ettemaksu jms. tegelemist, milleks mul lihtsalt ei olnud tol päeval aega....

Pöördusin teise Inglise suurtuunija ja nukkade müüja Kent Cams`i poole...> hinnapäringule vastati kohe, paluti arve ära maksta ja lubati kaup ka kiiresti ära saata.
Ainuke, mis mind häiris, oli nende poolt küsitav transpordi hind ( £55.00 = 1265.- EEK), mille üle avaldasin rohkesõnalist rahulolematust.
Mille peale Kenti "bennyhill" vastas (kindlasti Tetley teed lürpides), et "kui ei soovi, ära telli".
Oma Royal Mail`i nad ka ei usalda, sest see pidi untraceable olema....affid.
Niisiis, hoolimata sellest, et haistsin pisukest korruptsioonihõngu Kent Cams`i ja transporifirma vahel (SmileSmileSmile), nõustusin lõpuks nende poolt pakutud tingimustega ja tellisin asjad (234 Kenti nukkvõll
Supersports Road, efektiivne 2000 - 7200 pööretel, 280°, klapitõus 10,74mm
+ 8 minu, vanemale plokile sobivat tõukurit) ära.
Toimetusaega ei oska hetkel öelda, saab näha, kas saadavad 48 tunniga.
Tellimuse lõpphinnaks kujunes £188.50. (Mis olevat "suure" allahindlusega tehtud....Rolleyes) Vähemalt loodan, et see nukajama sellega lõpeb, siit Eestist seda niikuinii korralikust peast kusagilt saada ei ole, ei originaali, ega ka kerget tjuuningut.




Termostaadi kaan.

Viimaseid oli kogunenud koguni kaks:

[Pilt: picture0601dq.jpg]

...ühel peal kiri FoMoCo, mida minuteada kasutati kuni 70nda aastani, teisel aga Fordi tavaline ovaalembleem, mis kasutusel siiani...Kuna minu saan on valmistet 1969, siis loomulikult meeldis mulle rohkem esimene jupp.
Ja nagu alati, et kõikide asjadega on alati mingi jama, siis lähemal vaatlusel selgus, et just sellel kaanel, mida rohkem vaja, on peal tõsised korrosioonijäljed, just sellel pinnal, mis voolikuga kokku puutub ja ideaalselt rõhku peaks pidama...
Pärast pisukest traatharja nägi asi välja niimoodi, s.o. üsna suurte aukudega:

[Pilt: picture1501bl.jpg]

Kuna alumiiniumi keevitus oleks antud juhul liiga kallis, siis otsisin välja oma alumiiniumi "tinutamise" komplekti ja kukkusin jootma nii ühel poolt:

[Pilt: picture1548fo.jpg]
[Pilt: picture1626gk.jpg]

kui ka teiselt poolt:

[Pilt: picture1688fw.jpg]
[Pilt: picture1704fw.jpg]

Valmistoorik nägi pärast jootmist välja selline:

[Pilt: picture1729kt.jpg]

...ja pärast lihvimist omakorda selline:

[Pilt: picture1730xn.jpg]

Nüüd, tundub, et asi hakkab ilmet võtma ja see detail on valmis, et soodapritsimisse minna....

Ega ma ise oma töökvaliteediga väga rahule ei jäänud, aga, lõppude lõpuks, jääb ju kõik see töödeldud osa vooliku alla (s.t. näha ei jää) ning kõige olulisem on ju ikkagi veepidavus.

Selleks korraks kõik.

Vasta
#17

Nonii, vahepeal jälle hulka vett merre voolanud ja ajapuuduses pole vahepeal garaazhi, oma lemmikhobi, juurde jõudnudki....

Üksõhtu siiski natuke nokitsesin.

Mootorile tellitud varuosad on kõik kenasti kohale jõudnud ja nurka on neid kogunenud juba kenake hunnik:

[Pilt: imgp03038up.jpg]

Nagu pildilt näha, on kohal:

- kolvid 4tk (480.-/tk)
- ülemine tih. sari (4.-(jah, loe neli krooni!!!! ToungueToungueToungue))
- alumine tih. sari (190.-)
- kepsu- ja raamsaaled +025 ( kokku 310.-)
- pikilõtkuseibid (41.-)
- nukkvõll Kent Cams 234 Fastroad koos tõukuritega ( 4335.-) (NB! toimetusaeg UK-st oli muideks 24h ??? - aga nad (TNT) küsisid ikka nutsu ka selle eest...)
- karbussi rem. komplekt ( 243.-)
- nukkvõlli kett ( 87.-)
- termostaat (80.-)
- tugevdatud (e. topelt)  klapivedrud (26.-/tk)
- sisse- ja väljalaskeklapid 1600GT-le (kokku 412.-)
- ülemine ja alumine radika lõdvik (kokku 220.-)

Väntvõll on lihvitud, plokk on remontkolbide järgi puuritud ja hoonitud, kokku läks maksma 1500.- (Tõukur OÜ)
Viimase firma kohta kommentaariks niipalju, et kui ploki töösse andsin, toppisin kaasa ka kõik neli kolbi, sest mina oma naiivsuses kujutasin ette, et nad teevad kolbidele numbrid peale ja hoonivad iga augu täpselt vastava kolvi järgi...Aga eimidagi: kolme kolbi polnud nad isegi pakist välja võtnud...
Ju ma siis ise loll, aga vähemalt vanasti tehti niimoodi. Vblla tõesti on tänapäevased töötlused paremad, niiet kõik kolvid tulevad tehasest ühe mõõduga...
Teine, minuarust "kala", mis nad tegid oli see, et kui ma palusin vända kõige tagumise pinna (selle, kus tagasimmer vastu käib) ka ära lihvida, siis toriseti, et "mul pole kusagilt kinni hakata"...?
Krt, 10a juba teete, selle ajaga võiks ikka leida midagi, kust kinni hakata....Smile
Aga noh, on nagu on. Eks ma olen ise ka paras autop..e..., mõtlesin....

Mootoriosad on kõik peale nuka ja lõdvikute pärit kontorist autoosad.ee, kes suure tellimuse puhul vastutulelikult ka suht soodsa hinna meisterdas.
Nendega jätkub töö kindlasti ka edaspidi.




Pesin ja sorteerisin välja kõik poldid - mutrid - metallosad, mis lähevad galvaniseerimisele:

[Pilt: imgp03162mr.jpg]

Selgus, et polegi neid asju nii palju, kui alul arvasin. Sellel on ikka omad eelised ka, kui nii pisikest mootorit (1600) teha, mõtlesin....

Kuna taastada on vaja ka karburaator, siis asusin seda algosadeks võtma. Juppe sai selle pisikese kahelõõrilise kohta niipalju:

[Pilt: imgp03310iy.jpg]

Lõpuks ometi (inglise autodega tegeledes olen ju harjunud, et kõikide asjadega on kogu aeg mingi jama) tekkisid ka esimesed projekti tagasilöögid: karburaatori ujukit välja võttes suutsin ära lõhkuda karbussi ülemise koja:

[Pilt: imgp03279ey.jpg]

...ning tellitud tihendikomplektis sisalduv kõige suurem papptihend ei sobi mitte kuidagi:

[Pilt: imgp03301vj.jpg]

Nüüd jääb üle kaks võimalust:
- kas otsida uus (kellegi vana) karburaator, või
- osta uus tihend...

Huvitav, kumba Weberi venelased järgi tegid, kas selle suurema, mille tihend mul olemas on, või selle väiksema, mille originaalkarpa mul olemas on....?????? - tekkis vahepeal kuratlik mõte...
Kuratlik sellepärast, et elu aeg olen ma ise kõiki neid siunanud, kes oma lääne masinale vene juppe külge kruvivad....Cool

Aga eks igal oinal on oma mihklipäev, eks ole...?


Vasta
#18

tundub et ford kasutas sama karpat ka V4 mootoril ja neid osi mul on,vända tasakaalustamine kõrgel tasemel tallinnas ka olemas.ainuke mure selles,et ei taha eriti linna tulla,ma nagu karu lumega urust välja ei tule(kui just päikse alla ei kutsuta).
igatahes otsin selle karpa ülemise osa üles ja katsun järgmine nädal ikka linna tulla,kui sa tasakaalustamist kiiremini ei leia.
Vasta
#19

Selle pisema (mille tihendit mul ei ole) eelis on see, et tal on käsitsi toores. Ja seetõttu on ta õige asi. 69a autol ju ei saanud veel aut. toorest olla...?

Eks selle õige (väiksema) tihendi ka kusagilt leiab (suure hädaga lõikab papist ise), niiet jube tänulik oleks selle ülemise osa eest.

P.S. Loomulikult viska ka alumine osa kotti, kui leiad; minu omal on alumine pind nii kõver, niiet peaks kõwaste lihvima, enne, kui asjast asja saab...

Aga KUS see tasakaalustamine toimub?
TTÜ mehh. teaduskonnas käisin, need teevad ka, aga ma ei usu, et see nüüd väga kõrgel tasemel oleks....
Vblla eksin, muidugi.
Vasta
#20

Vahepeal veel pisut mootorijuttu:

Just sain liivapritsist kätte värvi alla minevad osad:

[Pilt: imgp06829wa.jpg]

Töö teostas Adamantos OÜ (Männiku tee 106, Tallinn) ja küsis kokku 100.- eeki..????
Ilmselt liivapritsimisega tänapäeval rikkaks ei saa, hinnad on nii alla aetud, et tööd tehakse praktiliselt tasuta...
Lisaks ülevalpool pildil olevale kolale mahtus hinna sisse ka veel plokikaane väliskülgede puhastus...
Mulle, kui kliendile, on selline hinnasõda aga väga meeltmööda...Wink

Mootoriplokki ennast, mida samuti plaan korralikult üle värvida, ma liivapritsi siiski viia ei julenud: pärast on ikkagi kõik õlikanalid ja uurded liivapuru täis ja puhasta siis, nagu segane.

Ja kui ei puhasta, siis saad omale viie minutiga, pärast käimapanemist, seestpoolt kõrgläikega aga täiesti kulunud mootori...Cool
Ilmselt tuleb oodata oma kompressori taas korda tegemist, et siis soodaga puhastada, see vähemalt lahustub vees ära.
Oma kompressori (korralik asi muidu, 5,5HP) mootor on juba mitmendat nädalat Saaremaal mähkimises ja loodan, et vähemalt saab hea.



Nüüd jääb ainult veel enne kokkupanemist lahendada dilemma: kas teha nii, nagu omal ajal tehti, või teha nii, nagu endale meeldiks ja ilus jääks....

Ehk siis lahtiseletatuna:

1.Kruntida ja värvida värvida mootori üksikosad eraldi üle ja siis kruvida kokku. Värvimata jäävad sellisel juhul poldid, seibid ja ka servade vahelt pisut välja paistvad tihendid...
See tee meeldiks mulle endale rohkem: vblla kasutaks ploki, plokikaane ja klapikaane puhul isegi erinevaid värvitoone (punane - must ntx) ja kogu kapotialune jääks silmale ilusam vaadata....aga poleks 100% originaal...

2. Panna mootor esmalt kokku ja siis värvida kogu kupatus üle, eeldatavasti mustaks, kuna must ta ju kunagi originaalis oli...
Kruntvärvi loomulikult ei kasutaks (sest Ford 69ndal kindlasti ei kasutanud) ja survepesuga peaks edaspidi väga ettevaatlik olema: alumiinium- ja tsingitud osade pealt lendab ilma kruntimata värv kindlasti õige pea minema...

Mis Teie arvate või mismoodi talitaksite, lgp kaasfoorumlased?

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne