kroomosade poleerimine?
#1

Niisiis, kas keegi oskab soovitada kõige edulisemat ja mõtekamat moodust, kuidas kroomosasid poleerida? Jutt käib vana Jawa paagi kroomkatetest ja summutitest, millel mõningad roostetäpid peal ning läige võiks parem olla, kuigi idagi hullu küll ei ole. Kas tasub hakata riskima? Kui suur see õnnestumisprotsent võiks olla? Igaksjuhuks ei hakka huupi tegema, originaalosad siiskiSmile.

tänud ette.
Vasta
#2

häid poleerimis vahendeid pakkub selline firma nagu 3M
tallinnas müüb selline firma nagu
Polgent-G OÜ
Vasta
#3

Lihvimislindid (sellised lõputud
liivapaberid Smile ) abiks. Panna need kahe
rulli vahele käima (üht rulli tuleb miski
elektrimootor vedama panna, soovitavalt
peaks see olema kummist, vanade pesu-Rigade)
väänamisrullid abiks, mis on kuullagritele
aretet) ning nühka-nühka. Jämedamalt
peenemale.

Muide... asi võtab palju aega ja vaeva, kuna
kroominine toob välja kõik pisimadki
konarused.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

Sorry, mu eelmine kiri puudutas
siiski kroomieeltöö-lihvimist.

Tuhmunud kroomi läikimaajamine on ülipalju
lihtsam - autokeemiapoest miski
chrome-cleaner mödi osta (sisu on tavaliselt
selline kollakas-kreemikas), siis miski
kalts võtta, mödi peale panna ja kaltsuga
nühka-nühka. Kui kroomi peal on miskit sodi,
on see enne kroomipoleermödiga kallale
minekut atsetooni, värvieemaldaja vm abil
eemaldada (NB! Sodi mitte maha kraapida
võimaluse korral - rikub kroomipinna läiget).

Kui kroom on väikeste roostekahjustustega,
olen kasutanud esimese tegevusena siiski
liivapaberit - algul 800, siis 1200, siis
1500 ja lõpuks 2000. Kroomi nühib veidi
tuhmiks, aga 2000sega tehtud kroomi ajab
eelnimetet mödiga veel läikima.

Olen saanud läikima ka väga hullud pinnad,
sh ülevärvitud.


Parimat,

Valdo Praust


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Tänud õpetuste eest! Esialgu liivapaberiga veel peale ei torma igaksjuhuks. Proovin selle mögaga, eks siis pärast paistab, kas on vajadust. Kõige suurem peavalu on need 1x1mm roostetäpikesedSad
Vasta
#6

Nii ei hakka uut teemat tegema vaid küsiks siin. Kas on võimalik alumiiniumist detaile ilusaks läikivaks lihvida/poleerida? Praegu karterikaaned täiesti tuhmid. Muidugi ei looda kroomi läiget, kuid midagi on ehk võimalik saavutada?
Vasta
#7

Ise sain oma tsiklil üsnagi kulunud ja kriimulised alumiiniumist küljekaaned natuke ilusamaks suht käepäraste vahenditega.

Suuremad kriimud ja muu pasa lihvisin välja Boschi taldlihvijaga (mitte relakas vaid ekstra lihvimiseks mõeldud väikeste pööretega aparaat millele krapskinnitusega liivapaberit saab kinnitada. Sellist asja võib leida mõne tuttava puutöömehe käest) Väikeste pööretega, liivapaberi servaga lastes kulgeb see töö vägagi edukalt. Aga kui sellist masinat pole siis peaks ju jõhkrama liivakaga kah saama

Seejärel ostsin kohalikust autokaupade poest kõiki sorte liivapabereid ja siis algas tundidepikkune igav-igav nühkimine järjest väiksema liivaka peale minnes. Lõpuks kui pind tundus enam-vähem sile siis käisin kõik veel üle vist 2000 -dese paberiga ja eeltöö oligi tehtud.

Lõpuks tegin drelli otsa tavalisest vildist algelise poleerimisketta, sain kuskilt mingi vana tüki mille nimi peaks olema poleerimispasta ja siis selle pinda õliga vedeldades ja poleerimisketast sinna vastu nühkides tegin ketta (või õigemini nuia
:lol) sellega kokku. Ning siis mudkui kettaga mööda lihvitud pinda laskma drelliga.

Kuna alguses mingeid erilisi nõudmisi kvaliteedile ei olnud jäin tulemusega rahule. Aga praegu vaatan küll et peaks talvel asja uuesti ja seekord korralikumalt ette võtma. Muidugi on saada ka paremaid vahendeid kui \"poleerimiskivi\" ja isetehtud viltketas aga siis ei osanud lihtsalt midagi paremat tahta.

Sai küll jube pikk ja segane möla aga äkki said targemaks. Igatahes ilusamaks peaks alumiinimumist detaile niimoodi saama. Kui küsimusi on siis proovin aidata.
Vasta
#8

Minu ülimalt subjektiivne (ning kindlasti
paljude arvates ekslik) seisukoht on, et
algne detail on originaalis olnud veidi
mühklik ja mitte sugugi peegelsileda
pinnaga, siis ei ole õige seda ka \"üle
restaureerida\", st teha asi pisikeste
iluvigade parandamisega liialt ideaalseks.

Eriti puudutab see Vene tehnikat, kus
alumiiniumist küljekaaned ei olnud
peegelsiledad, raamil ei olnud keevitusjäljed
täitsa välja lihvitud jne jne. Mina eelistan
vehiikleid taastada sellisena nagu nad
olid, mitte sellisena, nagu nad ei olnud. Ja
kui algne seisukord on mingil mitte väga
hullul kujul säilinud, siis seda vaid
konserveerida, mitte ümber teha.

Vaadake nt Pobeda plokikaant... kõik
valuvormide järgud on ilusti näha Wink

Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

silindri pead ja silindri ribid tunduvad mingi valge värgiga koos olevat,nagu lakk vms kas see tuleks ka maha kraapida ja mis moega te ribide vahed puhtaks saite ???
Vasta
#10

alumiiniumi saab ikka päris läikima, nii et võid ennast mootori pealt vaadata Toungue
kuid siis tuleb see mingi lakiga katta, et ära ei oksüdeeruks.
Vasta
#11

kroomosad saab väga edukalt läikaima ka coca-cola-ga. discovery kanalil jookseb saade "mythbuster", kus tehti katse kas coca-cola sobib kroomosade poleerimiseks. tulemus oli parem kui spetstootel
Vasta
#12

Poleeritud alumiiniumpindade puhul on oluliseks takistuseks nende siledus, mistõttu üksiki kaitselakk sinna rahuldavalt pidama ei jää. Parem on vast kasutada vastavaid kaitsepastasid, mis üldjuhul kestavad kuni 1a, selle järel tuleb pind puhastada ja uuesti pastaga katta.
Vasta
#13

Hei! Kui kroomitud detailidel on nö. roostetäpid, siis võib vatitampooni kasta nuuskpiiritusse ja sellega nühkida, peaks aitama!
Vasta
#14

Mina olen endal alumiinumist mootorikaaned esmalt lihvinud miski 800-2000 liivapaberiga siledaks ning seejärel juba mainitud wiisil ketaslihvija või drelli otsa paigaldatud ümaralusele viltketta ning poleerpastaga läikima lasknud.. (nb ,kui möni koht ligisaamatu või konarlik ,siis enne või pärast aitab hästi hambahari Toungue)
(Et siis mina soovitaks rohelise purgiga Commandant pasta)
..mingist oksüdeerimisest pole küll haisugi olnud.. ja ei usu ,et seda lakkida tasub..
Töö iseenesest võtab pisut aega kuid minumeelest tasub end ära.
Smile

Jõudu siis.
Vasta
#15

Noid Valdo kirjeldatud krobelisi pindu saab väga edukalt terasvillaga puhastada. Või traatharjaga, siis mitte teras- see natu liiga karm aga miski pehmemaga, näit vaskharjaga. Nühkat-nühkat ja jääb ilus hele, terake läikivgi pind. Hoopis praktilisem ka kui peegliks poleeritud. Peegli puhul nutad iga kriimu pärast...

loll on loll olla.
Vasta
#16

Võimalus on ka hõbevärviga üle värvida.Väga ilus jääb!
Vasta
#17

Jah muidugi, aga kroomvärv on veel ilusam!!!
Vasta
#18

stretch Kirjutas:Jah muidugi, aga kroomvärv on veel ilusam!!!

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid112625 - ehk minu ülimalt negatiivsed kogemused kroomvärviga, mistõttu ma seda kellelegi kusagil seda ei soovita. Muide - tulemust saab Kurtna mootorrattamuuseumis igaüks kaeda ja hinnata!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#19

Kahju küll, ma tahtsin omal terve korteri sellega üle värvida...
Vasta
#20

stretch Kirjutas:Kahju küll, ma tahtsin omal terve korteri sellega üle värvida...

hmm
Millegipärast ei ole kohanud jawa mootorit värvituna. 638 mootori oli küll algselt millegi kollakaga üle võõbatud (oletan, et lakk), kuid värvida oleks seda ülim patt minuarvates.

Olen kohanud palju alumiinium detaile "anodeeritud" , see on alumiiniumi pinna töötlemine, mitte üle värvimine. Ja siis on peale pandud lakk. Kuid täpsemalt ei oska ka seda kommenteerida. Tuhm ta oli selline, õiget läiget polnud. Samas esmakordselt nägin punast mootoritRolleyesRolleyes
Siinjuures kraapsud, kriimud on väga kergelt nõus tulema ja poleerimis defektid näitab kohe välja. EEltöö peab olema ideaalne. Sai omalajal enda nahal tunda viletsat eeltöö tulemust.


Aga anodeerimise miinus on see, et ta pole kroomist odavam eriti, samas ei tohi seal olla rauda. Detail peab olema puhas alumiinium.
Eksponaat mudeli laseks küll hea meelega üle anodeerida, siis ei teki ka alumiiniumituhmumist (reageerimist niiskusega)


Veidi OT ka

Kas keegi on üritanud ka plastikut kroomida lasta. Igati otsin uue projekti jaoks plastiku kroomi (õigemini lausa kroomijat). Sprayd viskan kohe prügikasti, olgugi firma hea ja kallis ka. EI ARMASTA SPREISID. Äkki keegi on lasknud plastikut kroomida - kas seda saab üldse?. Samas kui keegi teab hindasid, siis oleks ka tänulik. Samas kroomimis hind ära ei tapa, 10X hind võtab jalad nõrgaksToungueToungue

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne