16-01-2006, 16:03 PM
Oskab keegi ehk nõu anda?!
Autoks on 94 a. MAZDA 323 1.5 L bens. Külmast peast käivitades viskab teinekord hea sahmaka sinist suitsu välja. Seda aga mitte alati. Mõne hetke pärast sinine kaob ja alles jääb vaid tavaline veehaur. Nähtus ilmnes esimest korda juba kevadel, suvel kadus ja ilmnes taas sügisel. Suvel ei pidanud ka õli üldse peale valama, nüüd sügisel olen vast 5000 peale pool liitrit valanud. Kompressioon on silindrites ok, kõikides 13 - 14 vahel. Töösooja mootoriga sinist suitsu välja meelitada pole veel suutnud. Esmas käisin jutul, seal arvati et, kuna neljandal silindril küünal tahmane, siis õlirõngas läbi ja kogu mootor tuleks laiali lammutada, enne ei saa midagi rohkemat ütelda. Ise arvaks, et kui õlirõngas läbi, siis peaks ju kogu aeg suitsema. Käisin ka TAK autos, seal mõõdetigi kompressioonid ära ja mees pakkus, et klapisääre tihendid. Samas kui järsult gaasi järele anda, siis sinist välja ei viska. TAKis soovitati tõsisem mootoripesu ära teha, äkki kipub õlirõngas kinni jääma. Ma ise ei kipuks kohe mootorit lammutama, sest muidu sõidab hästi. Rihmad on kah alles liiga värskelt vahetatud.
Autoks on 94 a. MAZDA 323 1.5 L bens. Külmast peast käivitades viskab teinekord hea sahmaka sinist suitsu välja. Seda aga mitte alati. Mõne hetke pärast sinine kaob ja alles jääb vaid tavaline veehaur. Nähtus ilmnes esimest korda juba kevadel, suvel kadus ja ilmnes taas sügisel. Suvel ei pidanud ka õli üldse peale valama, nüüd sügisel olen vast 5000 peale pool liitrit valanud. Kompressioon on silindrites ok, kõikides 13 - 14 vahel. Töösooja mootoriga sinist suitsu välja meelitada pole veel suutnud. Esmas käisin jutul, seal arvati et, kuna neljandal silindril küünal tahmane, siis õlirõngas läbi ja kogu mootor tuleks laiali lammutada, enne ei saa midagi rohkemat ütelda. Ise arvaks, et kui õlirõngas läbi, siis peaks ju kogu aeg suitsema. Käisin ka TAK autos, seal mõõdetigi kompressioonid ära ja mees pakkus, et klapisääre tihendid. Samas kui järsult gaasi järele anda, siis sinist välja ei viska. TAKis soovitati tõsisem mootoripesu ära teha, äkki kipub õlirõngas kinni jääma. Ma ise ei kipuks kohe mootorit lammutama, sest muidu sõidab hästi. Rihmad on kah alles liiga värskelt vahetatud.