K: kas keegi on näinud kummipaela orig. tekstiilkatet
#1

Ajendatuna Valdo ostusoovist turuplatsi rubriigis: Kas keegi on oma silmaga näinud Gaz 12 või Gaz 20 tagaistme seljatoele kinnitunud kummipaela katnud tekstiilkatte originaalset värvi/mustrit? Võibolla on kellelgi koguni säilinud selle tekstiilkatte fragmente.
Mul on säilinud Zimi tagaistmele kinnitunud ca 12mm läbimõõduga kummipael, kuid tekstiil on sellelt aegade jooksul jäägitult kadunud.
Olen kunagi aastaid tagasi kohanud Zimil dermatiiniga või ka sametisarnase tekstiiliga  kaetud tagaistme kummipaela, kuid need  paistsid kangesti koduse käsitöö moodi.  

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

56 aasta sinakas hallide plastosadega pobil oli selle kummivooliku peal halli värvi õhukesest libedast riidest kate, riide muster oli minu mäletamist mööda risti triibuline hall vaheldus mustaga. triipude laius võis olla 1-1,5mm.
Vasta
#3

Minuteada peaks see olema sama mis pobi salongi usteümbruse ilutihendil (sees on must ümarkumm). Endal plaanin ka sarnasest materjalist teha. Kui vaja võin mõne pildi tihendist üles panna. Tegu peaks olema kas beeži või kollaka tugevast riidest (mööbliriie) materjaliga.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Käepideme kummivoolikut kattev materjal ei ole lõigatud suvalisest kangast, vaid kootud paelana või lindina, sest tema servad ei hargne nagu lõigutud tekstiilil. Lint on servadest aga sukaks kokku õmmeldud kummivoolikule peale. Lint on kummivoolikust pikem ja lõpetatud üle kummivooliku nööriga poomise teel (nii nagu nahk vorsti otstel) lindi kummilt tagasilibisemise vältimiselks. Need otsad jäävad kroomitud iluvigurite sisse peitu. Minu  55.a.Pobi käepideme kattelint ise on  peenekoelise struktuuriga mida mustriliselt läbivad umbes 3mm pikkused pikitriibud. Sama mustriga on ka ükseava ümbruse tihendid. Värvilt võisid algselt olla helepruunid, praeguseks pleekind beežiks. Mu masinal oli sel sangal ühest otsast otsast õmblus ca 5 cm pikkuselt lahti hargnenud. Õmblesin uuesti kokku, kuid ei suutnud teda venitada üle kummivooliku otsa, et teda vorstiotsana kinnitada. Lõpuks ei jäänud muud üle, kui voolikul eemaldada  umbes 1,5 cm ja ka voolikut läbival ketil eemaldada üks lüli. Tulemuseks oli see, et parandatud asi tõstis üldmuljet kuid lühendandatud keti "orginaalsust" reedab istme seljataguse tekstiilkattel sanga nüüdsest asendist allpool nähtav beežil taustal pleekimata lülivõrra pikema sanga asukoht, mis on hoopis pruun.
Kuna hetkel tegelen tehasevärvis- sisus volgaga 68.a. , siis volga uksetihendite ja käepidemete lint on teise struktuuriga, mustrina jooksevad järjestiku 1 mm järel ristitriibud kogu ulatuses. Kõik tihendid, sangad on pleekinud beežiks, varjatud kohtades aga hall/helesinine. Samas toonis on ka põrandamattide äärispael, kuid ühtlase tasapinnalise koega. Matid sinise-musta kirjud. Masin ise tumehall, sisu ka hall.       
Vasta
#5

pkuldsaar Kirjutas:Minuteada peaks see olema sama mis pobi salongi usteümbruse ilutihendil (sees on must ümarkumm). Endal plaanin ka sarnasest materjalist teha. Kui vaja võin mõne pildi tihendist üles panna. Tegu peaks olema kas beeži või kollaka tugevast riidest (mööbliriie) materjaliga.

Võiks küll mõne pildi üles panna!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

minul on nüüd olemas pobeda esimese seljatoe taha käiva kinnihoidmisköie kate. Võtsin selle maha originaaleksemplarilt. Tegu ei ole kummipaelale kootud materjaliga vaid ümarkummitihendite juures kasutatud kangaga. Kellel vaja snitti võtta andku teada.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne