Vanad bussid?
#41

http://www.epl.ee/artikkel.php?ID=227237
-----
(07.02.2003)

TAK müüs leedukatele kolm vana Ikarust

Piret Peensoo

Tallinna Autobussikoondis (TAK) müüs kolm 13–14 aastat vana Ikarus-tüüpi bussi Vilniuse
bussipargile, läbirääkimised käivad veel nelja Ikaruse müügiks.

Vilniuse Autobussipark ostis kolm Ikarus-260 linnaliinibussi koos varuosadega. Kui palju leedukad
Tallinna vanade busside eest maksid, ei soovinud Tallinna Autobussikoondise pressiesindaja Sirje Roht
öelda. “Tehing on veel pooleli,” selgitas ta.

Viimased Ikarused lõpetavad linnaliinidel sõitmise veebruari jooksul. Neli-viis bussi müüakse
vanarauaks, üks remonditakse ja hakkab tegema retrosõite.

Vilniuse bussipargil on 267 bussi, millest 95 on Ikarused. Tallinnast ostetud bussid hakkavad samuti
sõitma linnaliine. “Eestisse tulid leedukad mikrobussiga, kaasas viis bussijuhti, kes ostetud bussidega
Vilniusse sõitsid,” ütles Roht.

Autobussikoondis vormistas autoregistrikeskuses Ikaruste dokumentatsiooni ning ajas korda
tolliformaalsused kuni transiitnumbrite saamiseni.

“Teame niipalju, et müüdud bussid jõudsid vaatamata tuisusele ilmale edukalt Vilniusse. Arvata võib, et
nad läbivad enne tööle asumist kõigepealt hoolduse, sest neil oli isegi TAKi sümboolika veel peal,”
märkis Roht.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#42

Uunikbusside huvilised võivad rohkem,kui aasta tagasi ilmunud uudisest lugeda milline seis siis oli.
-------

ETA
10. detsember 2001 5:01

prindi uudis
Eesti teedel liikuvast 5652 bussist on 1449 ehk iga neljas
nõukogudeaegset päritolu, kuid nende arv väheneb iga
aastaga.

Autoregistrikeskuse statistika kohaselt on 1449
nõukogudeaegsest bussist ligi kolmandik ehk 481
väikebussid PAZ, mida kasutati rajoonisisestel liinidel ja need
olid tavaliselt ettevõtete ja kolhooside bussideks. LAZ busse
on 359, KAVZ busse 314, Ikarus busse 285 ja LiAZ busse
kümme.

Lääne päritolu busside edetabelit juhib Scania 994 bussiga.
Volvo ühissõidukeid on 849, Mercedeseid 448 ja Forde 377.

Kahjuks on enamus Läänest pärit bussidest lootusetult
vanad. Kuni kümneaastaseid busse on Eestis arvel kõigest
1075 ja üle kümne aasta vanuseid inimesi vedavaid
ühissõidukeid 4577.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#43

Sellest vanast uudisest saab aimu,kui palju on Ikruse viimase viie aasta jooksul maha kantud.
-------
06.02.1998)

Ikarus bussid on liiga vanad

T. Orissaar,

Tallinna Autobussikoondise AS teenindab tallinlasi tööpäeviti 240 linnaliini tüüpi bussiga vastavalt
Tallinna Transpordiameti tellimusele ning lepingus sõlmitud tingimustele. Linnaliikluses kasutada olev
bussikoondise veerem koosneb kahjuks veel 53 protsendi ulatuses “Ikarus”-tüüpi bussidest, mille
keskmine vanus on üle 10 aasta. Viimased uued “Ikarus”-tüüpi bussid saime 1989. aastal. Neil
bussidel puudub, erinevalt uutest Tartus valmistatud “Scania”-bussidest ning kasutatud “Volvodest” ja
“Scaniatest”, kerede soojustus. Välissein on plekist, sisesein papist ja vahel pole midagi. Oleme
paigaldanud täiendavalt “Ikaruste” salongidesse radiaatoreid, kuid kuna igas peatuses käivad uksed
kinni ja lahti ning kered sooja ei pea, on neis bussides normaalse sisetemperatuuri tagamine võimatu.
Mis puutub kummidesse, siis meie bussid läbivad kaks korda aastas tehnoülevaatuse, kus
kontrollitakse kõige rangemalt kummiprotektori vastavust nõuetele.
Siinkohal pean vajalikuks nimetada, et linnaliini bussid ei olegi ette nähtud enda lumehangedest
läbivedamiseks, nagu kirja autor nimetab, vaid mööda siledat teed sõitmiseks. Igaüks peaks ikka ise
oma tööd korralikult tegema, lumekoristuse eest vastutajad samuti.
Ka on tõsi, et “Ikaruste” mootorid on tõesti nõrgemad kui “Volvodel” ja “Scaniatel” ning kui veel lisada
see, et bussides on üldse rohkem rahvast, kui see ehk oleks normaalne (täituvus on endiselt 8
in/m2-le), ei olegi imestada, et “Ikarusel” “võhma” ei jätku. See on ka põhjus, miks me enam
“Ika-rus”-busse juurde ei muretse.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#44

ARK muidugi ma kardan, et ei väljasta
täpsemat teavet, aga pagana huvitav oleks
teada, kui palju on arvel TA-6sid,
KAVZ-651sid, GZA-651sid, ZISe jms
haruldasemat kraami. Ma eeldan, et arvel vast
UNICu Saurer ja Opel ka on.

Eeldan, et Järva-Jaani Molotovi ninaga
buss (KAVZ-651?) vähemalt seal arvel on.
Kuigi - olen seda näinud ka kollaste
numbritega, nagu ma mainisin Smile

Muidugi - mis säilinud, ei pruugi
loomulikult olla arvel, eriti peale seda,
kui Vene numbrid kohustuslikus korras
Eesti omade vastu vahetati. Kõik see, mille
pabereid ju enam ei aetud, kanti automaatselt
registrist välja. Ja ka see, mis oli kunagi
sügaval Vene ajal maha kantud ja paberites
utiiliks läinud, tegelikult aga kusagile
vaikselt aia taha lohistati, ei kajastu
kuskil dokumentides.


Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#45

Tallina ajaleht \"Pealinn\" Nr 7(83) 21.02\'03 avaldas pika esikülje loo \"Viimane Ikarus läks vanaduspuhkusele\" koos tagsivaate ja fotodega.
http://veeb.tallinn.ee/ajaleht-pealinn/?...cle_id=921

Juhin tähelepanu järgmisel lõigule:
\"Robert Marlen istus Ikaruse rooli 1965. aastal, käies ise NSVLi ja
Ungari piirilinnas Tshopis oma bussil järel. 60 bussi saabumist läbi
Karpaatide Eestisse jäädvustas ka Tallinnfilm.\"

Teab keegi sellest lähemalt?

Lisaks
-------
Raepress

Tänasest sõidavad linnaliinidel ainult “Scaniad “ ja “Volvod”

19. veebruar 2003, Jaan Rõõmussaar

Täna kell 12.30 seiskas Tallinna linnapea Edgar Savisaar viimase linnaliini Ikaruse mootori. Sellega lõpetati
pidulikult 46 aastat kestnud Ikarus tüüpi busside ajastu.

Linnapea istus hetkeks 1957. aastast pärit bussi juhiistmele, andis korraks gaasi ja vajutas siis punasele nupule, mis
mootorimürina lõpetas:”Päris kahju on ikka vanast sõbrast lahkuda. Ikarus oli pikka aega lahutamatu osa
linnapildist,” nentis Savisaar nostalgiliselt.

Aprilli keskel jõuavad Tallinnasse 15 uut liigendbussi Volvo tehasest ja see võimaldab kõrvaldada liiklusest üle 20 aasta vanused
bussid.

Vene Draamateatri peegelsaalis toimunud pressikonverentsil räägiti linna ühistranspordi tulevikust ja tutvuti Tallinna
Autobusskoondise poolt valmistatud näitusega “Ikarus ja Tallinn 1957-2003”. Käesoleval ajal toimub Linnavalitsuse
juhtimisel ühistranspordi arengukava väljatöötamine aastani 2010, kus nähakse ette linnaliinibusside keskmiseks vanuseks
mitte üle 10 aasta. See tähendab iga-aastaseid investeeringuid autobussidesse, mille tulemusena paraneb teeninduse kvaliteet.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#46

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
ARK muidugi ma kardan, et ei väljasta
täpsemat teavet, aga pagana huvitav oleks
teada, kui palju on arvel TA-6sid,
KAVZ-651sid, GZA-651sid, ZISe jms
haruldasemat kraami. Ma eeldan, et arvel vast
UNICu Saurer ja Opel ka on.

Valdo

Oli ülevalpool juttu 51 ninaga bussidest. Värsked andmed ARK-ist ütlevad, et tänasel päeval on Eesti autoregistris arvel 1 KAvZ-651 autobuss ja null GZA-651 bussi. Eesti oma toodangust on arvel 47 TA-6 bussi.

Päris üllatav, et 51-ninaga busse on arvel vaid üksainus. Arvatavasti on siis tegu Järva-Jaani Tuletõrjeühingu bussiga. Huvitav, kas need mehed ka ise teavad, et nende autobuss on ainus Eestis arvel olev KAvZ. Hiljuti sai käidud Tallinnas mingil turismimessil, Järva-Jaani tuletõrjujad olid väljas oma puna-valge sapikaga, vaadata sai ka pildialbumit kõikide neile kuuluvate autodega, kaasa arvatud siis see ainus KAvZ-651.
Heas mõttes üllatav on aga TA-6 busside suur arv. Paistab, et leidub päris mitmeid inimesi, kes oskavad selliseid haruldusi väärtustada...


[Pilt: kavz.jpeg]
Vasta
#47

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: TAR

Päris üllatav, et 51-ninaga busse on arvel vaid üksainus. Arvatavasti on siis tegu Järva-Jaani Tuletõrjeühingu bussiga.

Endale ei anna peale selle postituse lugemist asu küsimus, et Tartus aardla ja tähe tänavate ristis asuva maja aias seisis aastaid valge Gaz 51 ninaga buss. Omanik ehitas selle bussi üles ja mõned aastad tagasi oli asi vist 9000 krooniga müügis ning kuna ära ta sealt kadus siis...
Kus siis see buss on? Usutavasti peaks ta praegugi arvel olema aga äkki mingi X mudeli nime all...
Vasta
#48

Endale ei anna peale selle postituse lugemist asu küsimus, et Tartus aardla ja tähe tänavate ristis asuva maja aias seisis aastaid valge Gaz 51 ninaga buss. Omanik ehitas selle bussi üles ja mõned aastad tagasi oli asi vist 9000 krooniga müügis ning kuna ära ta sealt kadus siis...
Kus siis see buss on? Usutavasti peaks ta praegugi arvel olema aga äkki mingi X mudeli nime all... [/quote]
See valge buss ongi praegu Saaremaal. Mudelit ei tea, aga arvan et on siiski Kavz. Buss peaks registsis küll olema, kellel \"Perli baas\" käepärast ja rohkem huvi millena arvel on võin privas registreerimis numbri anda.
??? TAP
Vasta
#49

See valge buss on jah praegu Saaremaal, vist isegi kinobussiks kui ma ei eksi. Kui ta seal tähe tänaval seisis, oli ta veel mul ühe sugulase oma ja too sõitis sellega ikka päris tihti ringi. Vahepeal vedas puid kah. Tema kätte jõudis buss suhteliselt armetus seisus. Ehitas masina korralikult üles ja tegi sisse sellise toa moodi asja. Et siis veered kuhugi kohale ja paned peo püsti. Eespool olid mõned istmed(vist4) ja taga oli siis laud ja selle ümber diivan.

Kui kellegi lähemat huvi on siis võin selle bussi kohta uurida natuke.
Vasta
#50

Leidsin Tartu tähe tänava bussi kohta ühe pildi ka. tagaplaanil võite imeväikselt näha seda valget bussi siis:

http://www.album.ee/?o=200047854
Vasta
#51

Sai siin vähe autoga ringi sõidetud ja ühtteist huvitavat hakkas silma. Kõigepealt üks laz bussi kere. Sillad ilma ratasteta olid all, mootorist paistis ka justkui osa alles olevat, klaase polnud vist ühtegi a istmed paistsid sees olevat. Kere oli muidugi suht armetus seisus. Kuigi olin suht lähedal talle siis päris käega katsuda ei saand sest traataed oli ees Tegemist siis hr Aspelundi poolt lisatud kolmest pildist viimase variandi bussiga ehk siis selle ümaraga, Siis jäid silma veel kolm TA bussi millest üks oli soojakuks ehitatud miskil metsamehel ja teine seisis niisama. Teine oli ilma mootorita. Kolmas seisis mingi maja hoovis a kuna fotokal film otsa sai ja aega enam polnud siis jäi kolmandast TA st pilt klõpsamata. Lazi st ja kahest TA st tegin ka pilti a nüüd on probleem selles, et kuna mul digifotokat pole läheb naca aega enne kui saan pildid tehtud ja arvutisse sisse tõmmatud.
Ja ühe Aspelundi lisatud pildi peal olev Püssingu veokas (see srvice kirjaga) ei seisa enam ammu Tallinnas. Auto on mu ühe sõbra omanduses kes sai selle suht armetus seisus. Ja võimaluste piires taastab ta seda jah.
Vasta
#52

Ootan huviga pilte, eriti TA-dest.
Vasta
#53

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: pppp
Tolle Ikarus 620 kiirabivariant seisis aastaid Tln.-s Käo tänaval. Algselt oli vist ehitussoojakuks mõeldud, hiljem vedeles niisama. Sealt sai see igasugu kere jne. numbritega silt maha ripitud, see peaks kuskil isegi alles olema veel...
Kas on äkki tegu sama isendiga ,mis praegu asub Oisu tuletõrjemuuseumis (veel restaureerimata)? Kunagi (aastal 1999) oli peremehega jutuks ,et buss on toodud Tallinnast (omal käigul kusjuures!) ja olnud varem kasutusel liikuva hambaravikabinetina. Ja üldse soovitan kõigil vanatehnikahuvilistel ,kel see käik veel tegemata ,kindlalt selle koha üle vaadata!:eureka

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#54

Kunagi ma rääkisin ühest maz bussist. Jõudsin nüüd lõpuks ka kohapeale ja nägin asja oma silmaga ära. Ainus mis ma oskan öelda on VÕIMAS. Asi ise suht normaalses seisus. Kummid muidugi tühjaks läinud ja naca maasse vajunud, esimene juhipoolne klaas, üks või kaks külje klaasi ja üks laeklaas katki, muidugi armatuuris kellade klaasid ka sisse löödud, kapotipeal on keegi hüpanud ja mootoril ka mõned asjad maha keeratud. Tegin ka mõned pildid ja kui film täis saab siis nad kindlasti koos ülejäänud piltidega netti riputan.
Vasta
#55

Vaata, et Sa selle sealt minema tirid Smile See on liiga hea asi, et lihtsalt kõdunema jätta.

Asp

Tsitaat:Originally posted by grahv
Kunagi ma rääkisin ühest maz bussist. Jõudsin nüüd lõpuks ka kohapeale ja nägin asja oma silmaga ära. Ainus mis ma oskan öelda on VÕIMAS. Asi ise suht normaalses seisus. Kummid muidugi tühjaks läinud ja naca maasse vajunud, esimene juhipoolne klaas, üks või kaks külje klaasi ja üks laeklaas katki, muidugi armatuuris kellade klaasid ka sisse löödud, kapotipeal on keegi hüpanud ja mootoril ka mõned asjad maha keeratud. Tegin ka mõned pildid ja kui film täis saab siis nad kindlasti koos ülejäänud piltidega netti riputan.
Vasta
#56

Minematirimise plaan on jah kuigi pole veel selge et kuhu ma ta panen sest masin on ikka väga (kordan väga) suur ja kõrge. Tal vist isegi mingi omanik pidi olema (üks mu sõbra sõber), nii, et loodan suht odava juudiäri teostada.
Vasta
#57

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: grahv
Kunagi ma rääkisin ühest maz bussist. Jõudsin nüüd lõpuks ka kohapeale ja nägin asja oma silmaga ära. Ainus mis ma oskan öelda on VÕIMAS. Asi ise suht normaalses seisus. Kummid muidugi tühjaks läinud ja naca maasse vajunud, esimene juhipoolne klaas, üks või kaks külje klaasi ja üks laeklaas katki, muidugi armatuuris kellade klaasid ka sisse löödud, kapotipeal on keegi hüpanud ja mootoril ka mõned asjad maha keeratud. Tegin ka mõned pildid ja kui film täis saab siis nad kindlasti koos ülejäänud piltidega netti riputan.
Ootan huviga pilte! See unikaalne liikur tuleks kindlasti tehnikaajaloo jaoks päästa.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#58

Lisaks eelnevale sain just hetk tagasi teada et Pärnus endise KEK i aianurgas pidi seisma selline buss nagu sis 127 millele mõni aeg tagasi on mingid koormakatted peale tõmmatud. Ilmselt ilmastikukaitseks. Kas siis keegi hakkab taastama või midagi muud taolist,a seda ei oska ma arvata.
Vasta
#59

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Nii nüüd on saabunud viimane hetk endale isiklik Ikarus hankida!
TAK teatas täna, et võtab liinidelt ära viimased 6 Ikarus-tüüpi bussi ja asendab need jaanuari alul saabuvate
ja juba saabunud uute bussidega.

Viimastel aastatel olen ikka vähemalt paar korda kuus näinud kuidas TAK-i tehoabi masinad jäikpuksiiris veavad puhtaks roogitud ikaruste keresid slepis emexi poole.:???

Nüüd kähku TAK-Iukse taha endale oma tulevast uunikumi nuiama!Toungue
Laupäeval ,24.05. tuli mulle kusagil Rõngu ja Pikasilla vahel ,rohkem Rõngu poole ,linnaliini Ikarus ehk Ikarus 260 vastu. Kui mulle õigesti meelde jäi ,siis külje peal oli rohelisel põhjal valge kiri \"OMNIBUSS\" ,muidu kerevärv oli kollane nagu tehasest tulleski. Buss sõitis mulle vastu ,s.t. Rõngu poole ,seega sain teda silmitseda ainult mõne hetke jooksul. Igatahes on tore ,et neid mõni ikka liigub veel.:duh

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#60

Äkki on tegu selle \"Looduse Omnibussiga\" raadiost ikka vahel kuulda, et korraldatakse sellise asjaga huvilistele retki looduskaunitesse kohtadesse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne