Koeru ART salongivaip
#1

Praegu pean oma Volga põrandavaipadele asendust leida, need mis on juba päris tõsiselt kulunud.

Kas keegi teab mõne koha kus oleks saadaval Koerus kasutusel olevat katematerjali. See on samast lõngast nagu orig. GAZ-21 vaip ainult et alus ei ole dzuutist vaid pehmetest niitidest õmmeldud. Väga ilus ning näeb originaalilähedaselt välja.
Või teise variandina: kust saaks nende kudumist tellida sellisena et nende välimus (loe dzuutist alus) oleks sarnane originalile?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Leidsin USAs sellise huvitava lehe..
See materjal vist vastab "tuxedo"-le- Kas keegi teab midagi sellist Eestis müügis?


Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#3

denis23 Kirjutas:Praegu pean oma Volga põrandavaipadele asendust leida, need mis on juba päris tõsiselt kulunud.

Kas keegi teab mõne koha kus oleks saadaval Koerus kasutusel olevat katematerjali. See on samast lõngast nagu orig. GAZ-21 vaip ainult et alus ei ole dzuutist vaid pehmetest niitidest õmmeldud. Väga ilus ning näeb originaalilähedaselt välja.
Või teise variandina: kust saaks nende kudumist tellida sellisena et nende välimus (loe dzuutist alus) oleks sarnane originalile?
Vägagi tõenäoline, et kuskil sellist materjali veel leidub, aga kui näinud ei ole siis on raske ära tunda! Kui võimalik, tee nii originaalvaibast kui ka Koeru vaibast detailsemad fotod. Tee fotod nii alt kui pealt, mõõda vaiba paksus ja ka ligilähedase värvikoodi määratlemine tuleks kasuks.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

Kanga poodide välismaalt toodud jääkide kastidest olen mina leidnud kahele Vanale Volgale väga originaalilähedased polstri katteriided. Tegu on olnud küll tükkidega, kuid tükkide hulka ja pindala on olnud võimalik õmmelda Volga polstriks kokku. Üks näidis veeres suvel ka ümber Eesti. Teine on veel kilekotis.
Kuna Koeru matid olid samuti riidest, aga mitmekihilisest ja suvaliste juttidena läbi õmmeldud, siis võiks nendest kaltsukastidest leida ka põrandale midagi. Loomulikult on see juhuse asi.

Kantideks olen vaadanud, et sobib ka paksema kanga "tööstuslik serv", paraku on meetri pikkuse serva küljes mitu ruutmeetrit riiet, mis tuleks samuti ära osta. Keegi ju ei müü ainult riide serva, nagu saia pealt koorukest. Seega sai leitud enam-vähem variant aga õnnest minestama see tulemus just ei pane.

Koeru põrandavaibad tehti tavalisest Eesti mööbliriidest, järelikult võiks mõnel vanainimesel veel korraliku katte all hoitud diivan alles olla, mille asemele võiks talle uue osta. Lubage üles tunnistada, et mina käin isegi prügikastidest sellise pilguga mööda, et ehk vedeleb seal mõni vana spordikott, kust saaks valget plastkanti, mis ei ole kõvaks tõmmanud!!!

Põranda vaibaks on sobivaid materjale ka vaibapoodide kataloogides, paraku toimub kataloogist tellimine ainul 20 ruutmeetrist alates, mis teeb umbes 20.000 krooni, kuigi vaja läheks ainult 2 ruutmeetrit. Kellegagi koopereeruda pole ka lihtne, sest Volgade polstrid on väga erinevates toonides.

Vähemalt GAZ 14 omanikele lohutuseks saan siia panna lingi, kust saab vägagi originaalset polstrit.
http://www.steenbuck-web.de/mercedes_pol...velour.htm

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Piibur Kirjutas:Koeru põrandavaibad tehti tavalisest Eesti mööbliriidest,
Kas siis tavalisest suhteliselt õhukesest mööbligobeläänist-selline vaip pidi küll ühe hooajaga põrandakaltsuks muutuma?

Kas see valge plastkant mida pühkmekastidest "noolid" läheb Volga istmekattele? Huvitav, mis aastatel hakati seda kanti istmepolstril kasutama? Muide, plastkandi saab jälle pehmeks soojas vees leotades.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

eberhard Kirjutas:Kas siis tavalisest suhteliselt õhukesest mööbligobeläänist-selline vaip pidi küll ühe hooajaga põrandakaltsuks muutuma?

Kas see valge plastkant mida pühkmekastidest "noolid" läheb Volga istmekattele? Huvitav, mis aastatel hakati seda kanti istmepolstril kasutama? Muide, plastkandi saab jälle pehmeks soojas vees leotades.

Jah, selline eksemplar punase-ruudulise tagumise põranda vaiba näol on riiulis näidiseks olemas. Ega ma ise ka selle kvaliteeti ei usu, aga vähemalt selline oli. Koerus nikerdati kaheldava kvaliteediga autosid, mis ilmselt ise ka kauem ei kestnud kui need vaibad.

Plastkante on maailmas mitmes suuruses. Valdavalt helebeezid ja mustad. 1 seeria Volgad olid ilma plastkantideta aga meie 2. seeria 1961. aasta autol on juba rohelise villase riidega polstril helebeezid kandid. 1970. aasta universaalil aga juba mustad kandid, mis ilmselt on Vanal Volgal haruldasemad kui uuel GAZ 24-l. Sama kandiga tehti ka kohvreid ja kotte, ning neid on valdavalt hoitud koduses kapis, kaitstuna UV kiirte eest. Polstriõmblemise masin ei õmble polstri plastkanti enam uuesti, sest nõel satub vanadesse aukudesse ja murdub ära, küll aga on hädapärast võimalik pikkade sammudega õmmelda koti või kohvri eelnevalt väikese augusammuga pehmet plastkanti.

Ilmselt on maailmas lõpetatud plastkandi tootmine, sest materjalina see ei õigustanud ennast. Tänapäeval asendatakse see kant nööri ümber õmmeldud kunstnahaga (nahaga või riidega). Paraku pole see ju päris Volga originaal, kuigi mulje jääb peaaegu sama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Piibur Kirjutas:Põranda vaibaks on sobivaid materjale ka vaibapoodide kataloogides, paraku toimub kataloogist tellimine ainul 20 ruutmeetrist alates, mis teeb umbes 20.000 krooni, kuigi vaja läheks ainult 2 ruutmeetrit. Kellegagi koopereeruda pole ka lihtne, sest Volgade polstrid on väga erinevates toonides.


Räägiksin siin ka oma pisikesest kogemusest seoses põrandamaterjaliga. Kuna jaguarile sai punane nahksisu, siis tekkis edev soov ka punane põrandavaip panna. Marssisin sellisesse kohta nagu Lincona Põrandakeskus (Pärnu mnt 139, Tallinn) ja valisin punase vaiba välja.
Öeldi, et miinimum kogus rullist vaipa tellida on 1m ja kuna rull oli 4m pikk, siis lõplikuks miinimumiks kujunes 4m², mis ei tundunudki nii lootusetu.
Põrand ise jäi selline:

[Pilt: 167jl.jpg]

Sisse liimisin ta tavalise Moment liimiga ( müüakse 1kg-stes pottides) ja servad, kuna oli hirmuskiire sõitma hakkamisega, lasin teha Vaibaparadiisis ääristusmasinal. ( tööraha oli miski 10EEK/jooksev meeter vist)
Ise olen rahul.



Vasta
#8

Minu meelest, see plastkant ei ole küll mingi probleem, kuna on olemas üks hea ning lisaks kõigele ka autentne lahendus, nimelt just naturaalnahk mida on ilmselt võimalik leida sama värviga. See jätab enam vähem sarnase mulje nagu see n.ö. plastkant.
Kuna nahk on naturaalne materjal siis ma ei näe selles probleemi et seda plastkanti asendada.
Mis on aga probleem ning suur minu jaoks, see on see kust saada orig. volga riiet (minul on helesinine muster)
Minu kaunitaril on näiteks salong n.ö. tuunitud. See tähendab et ustepolstrid on "ilusa" punase kunstnahaga kaetud. Ning tänu sellele on autost totaalselt vale mulje;((((((((((
Ok, see ei ole veel isegi suur probleem, kuna võib olla ma leian istmed millelt saaks seda materjali ära võtta.
Mis on aga totaalne probleem on need samad põrandavaibad.
Need vaipkated mis on saadaval ei sobi totaalselt, kuna need on tehtud n.ö. plastmassaluse peale, volga omad on aga naturaalse, vist dzuutist aluskatega.

Ok, see selleks...minul siis oleks järgmine küsimus.

Kas saaks kuskilt TELLIDA nende vaipade kudumist. Jah, siis ise valiks lõngast, ning annaks mõõdud...kas eestist keegi teeb sellist tööd??

Mina ei tea.
Mis on aga PROBLEEM.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#9

Ning veel kord. See mis on volga põrandavaip, see on täiesti tavaline "vaip" selle sõna otsemõttes. Näiteks kaasaegne põrandakate ei ole vaip, see on vist liimitud plastmassvõrgule. Volga vaibad on aga sellised et need põhimõtteliselt sarnanevad nende vaibadega mida poodides müüakse (eriti populaarsed need on olnud vene ajal) ainult et mustrit neil ei ole.

Nii et kui keegi oleks need vaibad eestis valmistanud (lõunamaadel see on küll tavaline tööstusharu) siis oleks õigete villade otsimisel ikka päris originaalse tulemuseni jõuda.. poodides sellist materjali ei ole mõtet otsida...

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#10

Selle mõnekümne meetri pärast keegi vaibakudumismasinat käivitama ei hakka.
Tuleb ikkagi otsida originaaliga enamvähem ligilähedastes värvides ja tehnoloogiaga vaibajääke.
Kas originaalvaip (lisaks sellele, et oli džuutalusel) oli 100 % (puu)villavaip või sisaldas 60-datel juba ka sünteetikat?
  

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

ma isiklikult arvan et see on osaliselt sünteetiline, kuna dzuutialus on hävinenud oluliselt suuremal määral kui selle peal olev värk (ma ei valda eestikeelset terminoloogiat, inglise keeles see on "cut-pile" vist.)
aga kas käsitsi need asju ei tehta? lõunas need asju vist ka käsitsi tehakse..

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#12

Sorry, see Koeru materjali ma leidsin, see on siin:

http://www.autocarpetoriginals.com/tuxedosamples.htm

ainult et koeru materjali alus oli ka pehmest niidist õmmeldud...

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

denis23 Kirjutas:lõunas need asju vist ka käsitsi tehakse..  
Jah, neid tehakse tänapäevani ja väga sõbralike hindadega näiteks päikeselises Tadžikistanis. Paar aastat tagasi üritati paari vagunit tadžiki vaipu Eestisse läkitada, aga minuteada ei tulnud asja. Eks see oleks olnud katastroof sünteetilise taftingvaibaga kauplejatele.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#14

Sel viimasel aadressil on korralikum materjal, mida kasutati Koerus valdavalt GAZ 24 põrandatel. GAZ 21-le tehti Koerus põrandavaibad samast riidest, millest istmedki. Õmmeldi kokku mitmekordse paksu kotiriide või presendiga ja servad kanditi hõbedase paelaga. Kui keegi tahab taastada Koeru 21-te, siis minu käest saab näidise.
Tehase originaali huvilistele aga võiks siis soovitada Kunstiakadeemia tudengeid, kellest mõni soovib kindlasti tulevikus saada vaibakunstnikuks ja omab juba nüüd käsitöönduslikke võtteid, kas vaibakunstnik sellest soovist samamoodi aru saab on küsitav. Olen näinud mõnda kunstnikku ja püüdnud ühist keelt leida. Kuulutuse võiks akadeemiasse välja riputada, iseasi, mis see lõpuks maksma võiks minna. Ilmselt on otstarbekam siiski leida sobiv vaip kusagilt poest, vanainimese põrandalt või mööblikomisjonist.

Senised kogemused näitavad, et teistele mittevanatehnikahuvilistest inimestele on väga raske selgeks teha, mida me tahame. Alati pakutakse mingeid mugavamaid ja odavamaid lahendusi ning lõpuks ongi miljonilise eelarvega limusiini põrandal "Lasnamäe vannitoavaip" - nagu mõnikord MOTOREX-il näha võib. Jätkame otsinguid!

PS Omal ajal kasutasin suure rulli kriipimata linooli jaburate linoollõigete peale. Nüüd on kapi otsas kuulsusetu kunstniku graafika ja RAF-i põrandale pole midagi panna...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Jah, kusjuures, praegu linool (mis on paksu loodusliku päritoluga immutatud dzuudikangas) kulub naturaalsete materjalide hulka ning maksab päris rõveda hinna

Aga siiski veel kord:

KUI KELLELGIL TEADA inimesi/firmad kes naturaalsete dzuudialusega kangaste valmimisega tegelevad - andku mulle teada palun.


Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#16

Tutvusin Stihli soovitatud vaibakaupluse sortimendiga. Tuleb tõdeda, et sealt saab tõesti üht-teist ka näiteks Volgadele. Kõiki originaal vaibamustreid muidugi valikus pole, sest tegu pole Volga esindusega ja käsitsi kootud vaipadele nad seal mingeid sisselõikeid ei tee, sest kardavad koledasti, et kuskilt hakkab hargnema. Kuna olen julge mees, siis saan sellega ka ise hakkama. Leidsin sealt ka Tšaikale sobivat põrandamaterjali, kootud Vändras. Loomulikult oli ka hind luksusautole kohane, ehk tagumine jalgade alune läheks maksma ainuüksi materjalina 2500 krooni, terve auto vaibamaterjal umbes 7000 krooni. Ja kandid tuleb kodus ise õmmelda.

Raf-i meestele rõõmuks saab sealt ka õiges toonis naturaalset linoleumi, kusagil 300 krooni ruutmeeter.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Piibur Kirjutas:Leidsin sealt ka Tšaikale sobivat põrandamaterjali, kootud Vändras. Loomulikult oli ka hind luksusautole kohane, ehk tagumine jalgade alune läheks maksma ainuüksi materjalina 2500 krooni, terve auto vaibamaterjal umbes 7000 krooni. Ja kandid tuleb kodus ise õmmelda.

Küsiks, et kas selle Vändras tehtud materjali tootjaks oli "Valley Tal". See meil siin vist ainuke vaibavabrik praegu. Kuna ise olen kohalik, siis veidi ettevõtte omanikke teades usun, et kui näiteks mingi seltskond oma vaibasoovid koondaks, saaks kindlasti ka nn. oma hinnaga või mingitel muudel soodsatel tingimustel.

NB! Vändras asub ka firma pood. Kui keegi kunagi peaks siiakanti sattuma ja tahab külastada, siis küsige kelleltki kus asub vana kaubamaja- seal teisel korrusel ongi väike vaibamaailm.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#18

Piibur Kirjutas:Plastkante on maailmas mitmes suuruses. Valdavalt helebeezid ja mustad. 1 seeria Volgad olid ilma plastkantideta aga meie 2. seeria 1961. aasta autol on juba rohelise villase riidega polstril helebeezid kandid. 1970. aasta universaalil aga juba mustad kandid, mis ilmselt on Vanal Volgal haruldasemad kui uuel GAZ 24-l. Sama kandiga tehti ka kohvreid ja kotte, ning neid on valdavalt hoitud koduses kapis, kaitstuna UV kiirte eest. Polstriõmblemise masin ei õmble polstri plastkanti enam uuesti, sest nõel satub vanadesse aukudesse ja murdub ära, küll aga on hädapärast võimalik pikkade sammudega õmmelda koti või kohvri eelnevalt väikese augusammuga pehmet plastkanti.

Ilmselt on maailmas lõpetatud plastkandi tootmine, sest materjalina see ei õigustanud ennast. Tänapäeval asendatakse see kant nööri ümber õmmeldud kunstnahaga (nahaga või riidega). Paraku pole see ju päris Volga originaal, kuigi mulje jääb peaaegu sama.
Mul on üle paari-kolme auto istmete jagu musta plastkanti, mis peaks siis Gaz 22-le ja võibolla teistelegi masinatele sobima. Tundub olema üsna uus ja pehme. Kellel tõsine  huvi ja vajadus  võib privas ühendust võtta.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne