Leidsin sellised 2 huvitavat mosset-millega tegu?
#1

Masin on igati kobe, eest 4 ümmarguse tulega.Kui levinud see mosse on?Ise näen sellist oma praktikas esimest korda.Mosserschmitt siin   http://www.album.ee/?o=316955855&page=1 Omanik rääkis, et masin oli olnud algselt mingite parteijurakate valduses-see vajaks muidugi täpsustamist.
Teine huvitav mosse, mis mulle sattus on siin http://www.album.ee/?o=291333243

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#2

Keegi on tavalisele M408-le kaks tuld juurde aretanud. Omaaegne tuuning vist....ikkagi Elite moodi nüüd Big Grin

Edit: teine oleks nagu kinnikeevitatud kongiakendega 423. Pole kindel, aga minu meelest selliseid ei tehtud.
Vasta
#3

Hõljuk Kirjutas:Edit: teine oleks nagu kinnikeevitatud kongiakendega 423. Pole kindel, aga minu meelest selliseid ei tehtud.

Sarnasest (või samast) isendist (vähemalt kirjelduse järgi) oli juttu ka nädal-paar tagasi. Huvitav, kas need tagumised külgaknad olid mingil ajal nii karm defitsiit, et pidi plekiga asendama, või olid sellel ümberehitusel muud põhjused.
Vasta
#4

[Pilt: 62m430_Maksim.jpg]
Või on hoopis M430/432l tagumised uksed ära vahetatud ja tagumine iste autosse pandud. Olen kuulnud, et nii on M433/434ga tehtud.
Vasta
#5

Tavalisele 407-le peale keevitatud 430-e katus-saba ... kuna klaasid ei ühtinud, siis keevitati kinni, sest karastatud klaasi vene-ajal lõigata ei olnud praktiliselt võimalik.

Dad.
Vasta
#6

GAZ-67 pildil olev Moskvich ja andres22 näidatud Moskvich on erineva kerega.
GAZ-67 pildil on Mossel katuse ääres veerenn nagu sedaanil, teisel aga universaalile omane. Kas tegemist võiks olla Eestis ümberehitatud sedaankerega Moskvichiga?
Vasta
#7

Martti Kirjutas:GAZ-67 pildil olev Moskvich ja andres22 näidatud Moskvich on erineva kerega.
GAZ-67 pildil on Mossel katuse ääres veerenn nagu sedanil, teisel aga universaalile omane. Kas tegemist võiks olla Eestis ümberehitatud sedaankerega Moskvichiga?

Esiteks oled sa edastanud vale lingi (GAZ67 poolt toodu).

Teiseks, Moskvits 423-l oligi selline veerenn, nagu sedaanil, seega võib olla tegu ka kinni ehitatud akendega 423/424-ga.

Samas aga tekitavad küsimusi seal olevad pildid. Nimelt on seal osadel piltidel olevatel masinatel veerennid nagu sedaanil, osadel aga sirged. Oskab keegi ehk selgust tuua, kas toodeti eri aegadel erinevaid furgoone (ehk olid 430 ja 432 ka kere poolest erinevad?) või on sattunud ekslikult galeriisse ka hilisema ümberehituse käigus kaubaveoks kohandatud universaalid(või isegi sedaanid)?

Kõige alumine pilt tundub olema kuskilt ajakirjast vms väljaandest, see nagu välistaks isetegevuse?
Vasta
#8

Omal ajal olen selliseid 423 ja 430 ristandeid näinud rohkem kui ühte, nii et päris omaloominguga tegu ilmselt pole.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

Kuidagi tundub asi olema seoses iluvõrega.
Vasta
#10

M-402 tehnikale ehitatud M-411 ja M-423 evis sedaani kereplekke v.a. käsitsi tehtud katuse tagaosa. Pildilt tunneb need ära just kaarduva veerenni järgi. M-430 on ehitatud juba M-407 tehnikale ja mingiks ajaks oli tehtud ka uus katusevorm. Et vanad universaalid on kõik käsitöö, siis võib nende hulgas olla absoluutselt igasuguse akende arvu ja erilahendustega mudeleid. Ei saa kindlalt väita, et kusagilt Venemaa avarustest Eestisse toodud auto ei ole just sellisena tehasest väljunud. Kuid raudkindel on see, et 423 peab olema käsitsi ehitatud katusega.
Vasta
#11

Kui iluvõred jutuks tulid, siis Bogomolovi järgi on 423 puhul kasutud kahte erinevat iluvõret ja kinnipandud tagaakendega 423-ga ikkagi paistab tegu olevat sel teisel huvitaval gaz67 pildil.

aga need 2 erinevat iluvõret siis:

http://www.autogallery.org.ru/m423.htm

http://users.rosweb.ru/lomakovka/18auto-...h-423.html


Vasta
#12

Dzeiaar, tuleb vahet teha mudelitel 423 ja 423N, samamoodi 410 ja 410N. 402, 410 ja 423 on kõik fltaheadid ja need on kõik ka selle ilusa iluvõrega ning pika tagaukse liistuga. Sest sel hetkel muid detaile veel tootmises ei olnud. Alates mudeli 407 tekkimisest 1958 ja derivaatide 410N, 423N ja 411 ilmavalguse nägemisega võivad autodel olla erinevaid ehisdetaile. Et M-402 oli tootmises NLiidu mõistes peaaegu olematud 3 aastat, siis on flatheadiga õigeid autosid väga vähe tehtud ja veel vähem säilunud. Teine samaharuldane Mosse on 424 ja veel haruldasem 424E(ksport) ehk M-403 vagunid. 432 ehk 403 kaubikvagun vist pole Eestis väisanudki, või on mõned üksikud siia sattunud.
Kui panna Mossed harulduse ja vanuse pingeritta, siis minu arvamus oleks selline:
422 "woody wagon"
410
411
410N
423
424E
424
423N
432
430
ja siit edasi massimudelid. Kerest408 on juba tegu pisut vähem haruldastega, sest neid toodeti rohkem ja aega on möödas vähem.
EDIT:
Venelaste saidil on ka üks selge viga: Siin pole tegu mudeliga 430, vaid raudpolt mudeliga 432. Selgelt on näha M-403 rool ja sisepeegel. Nagu teada, siis suurim erinevus oligi ripp-pedaalid ja uuetüübiline roolisammas koos uue rooliga(ja esisild muidugi ka). Siit võiks tuletada mõtte, et sirge veerenniga universaal tekkis alles 1963 koos mudeli M-403 sünniga, mis tundub ka igati loogiline. Uue tuleseina ja poolraamide tegemise käigus ei olnud ju raske ka katusestantsi pisut kaasajastada.
Vasta
#13

Esimesel universaalkerega mossel on tehase sildile kirjutatud TYP furgoon aasta on kas 1952(mis poleks tegelt reaalne)või 62 ülejäänud numbrid on hästi loetavad küsimusi tekitab 5 või 6?
Teise 4 tulega mosse paberid jõuavad minuni sellel nädalal eks siis saab öelda kas on tegu omaloominguga.

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#14

Gaz-67, sinise puhul võib suht kindlalt väita mudeliks MZMA-423N ja aastaks 1962. Muu ta lihtsalt olla ei saa. Et venelased väidavad uuetüüblise iluvõre tekkimise aastaks lausa 1960, siis peab ta uuem olema. Lisaks on sel sinisel ju voltideta stanged, nagu 407'l. 402 ja 423 olid voldiga stanged. Seda, kas tagumised akvad on ise plekiga kinni pandud või mitte, saab vast auto enda pealt vaadata. Kui originaalis on olnud aknad, siis peaks kusagil seespool mingigi jälg kummitihendist olema säilunud.
Vasta
#15

PlyVal64 Kirjutas:Gaz-67, sinise puhul võib suht kindlalt väita mudeliks MZMA-423N ja aastaks 1962. Muu ta lihtsalt olla ei saa. Et venelased väidavad uuetüüblise iluvõre tekkimise aastaks lausa 1960, siis peab ta uuem olema. Lisaks on sel sinisel ju voltideta stanged, nagu 407'l. 402 ja 423 olid voldiga stanged. Seda, kas tagumised akvad on ise plekiga kinni pandud või mitte, saab vast auto enda pealt vaadata. Kui originaalis on olnud aknad, siis peaks kusagil seespool mingigi jälg kummitihendist olema säilunud.

Täitsa õige jutt, ka juba 62. a. sedaanide 407 stangedelt kaotati puhvrid samuti samal aastal mingil ajal kapoti lipp asendus silumiinkärakaga, nagu nad on 403-l.


To Hõljuk!

Kinnitan, et paljalt tulede arv 2 või 4 ei tee M-408-st veel Elitet või Elite de Luxe. Toodeti  mõlemit varianti ikka tarbimiseks ka me oma suurel kodumaal. See on tavaline lihtne 408, mis omab 4 esituld ja on valmistatud aastail 65-67. Eks näis, kas eksin. Sellele viitab varajane kitsas radikas, sarnane 407/403 kasutusesolnuile ning ka üleni punased tagatule klaasid. Ka on äratuntav varasem akualus, kus aku asetseb piki radikaga ühel joonel, näha on ripakil aku ülemine vinkelkinnitus tõmbega ettepoole. "Valedest" asjadest jäi silma ilmselt vahelduvvoolule ehitatud generaatorseade, näha on relee PP350, mis kasutuses Volgadel 24, ka Pobi/ Volgalikud pasunad    
Vasta
#16

taruvaras Kirjutas:Kinnitan, et paljalt tulede arv 2 või 4 ei tee M-408-st veel Elitet või Elite de Luxe. Toodeti mõlemit varianti ikka tarbimiseks ka me oma suurel kodumaal. See on tavaline lihtne 408, mis omab 4 esituld ja on valmistatud aastail 65-67.

Antud isendi puhul on koguaeg selge olnud, et tegu tavalise 408-ga, millele kellegi kuldsed käed on ette tulepaari lisaks pannud. Originaalis 4 tulega masinate tuled olid tunduvalt väiksemad.
Vasta
#17

zazik Kirjutas:
taruvaras Kirjutas:Kinnitan, et paljalt tulede arv 2 või 4 ei tee M-408-st veel Elitet või Elite de Luxe. Toodeti  mõlemit varianti ikka tarbimiseks ka me oma suurel kodumaal. See on tavaline lihtne 408, mis omab 4 esituld ja on valmistatud aastail 65-67.

Antud isendi puhul on koguaeg selge olnud, et tegu tavalise 408-ga, millele kellegi kuldsed käed on ette tulepaari lisaks pannud. Originaalis 4 tulega masinate tuled olid tunduvalt väiksemad.
Sul on õigus!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne