Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
18-04-2006, 21:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2006, 22:56 PM ja muutjaks oli
MartinL.)
http://www.zone.ee/maniwald/Pvana5.JPG
Panin selle kunagu ka vanade fotode teemasse üles.Pildil olevaid mootorrattaga isikuid tean. Need on Waba Maa ajalehtede laialivedajad. Aga mis autoga võib tegemist olla?
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 770
Teemad: 565
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Mina näen küll fotol kirja "Russalu", mitte "Kuusalu". Russalu asetseb Kasari jõe keskjooksu ääres ajaloolisel Lääne- ja Järvamaa piiril (Varbolast veidi läände).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
Sul on õigus
Kusjuures foto omanikuga mõtlesime , et miks seal Kuusalu kahe essega.
Tänud
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
paitab, et see auto on "Mathis"
Postitused: 3,490
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
37
Muide kui uskuda pildi dateeringut, on see täpselt 78 aastat vana.
Postitused: 349
Teemad: 13
Liitus: Jul 2005
Maine:
2
Opel on väga hea pakkumine. Ehk on tegemist mudeliga 10/35 kahekümnendate algusest? Muide, kui Maniwaldi fotot veidi töödelda, ilmub auto esilaternate vahel radiaatorivõre peal nähtavale ka E täht. Just selle koha peal, kus see sõnas "OPEL" peakski asuma. Nimetatud auto asub näiteks manicu viidatud leheküljel, kuid järgmisel fotol.
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
Uurisin lähemalt neid väljapakutud Opeleid ja fotot. Märkasin , et antud Opelitel puudub radiaatori peal olev kork ja vedrude ning porilaudade vaheline koht on ka erinev. Fotol oleval on see täis (kinnine) ja Opelitel lahtine.
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 349
Teemad: 13
Liitus: Jul 2005
Maine:
2
Radiaatorikork on kõigil kolmel võrdluse all oleval pildil ilusasti olemas. Manicu postituses oleval pildil on radiaatorikorgi peal lihtsalt mingi lisakaunistus. Tollele ajastule väga iseloomulik detail (tavaliselt oli kaunistuseks mingi kujuke, aga võis olla ka näiteks kaunilt kujundatud kraadiklaas, mis näitas vee temperatuuri radiaatoris ). Kuigi mitmetel automarkidel oli oma kaunistus radiaatorikorgil (Rolls-Royce'il Lendav Leedi, Mercedes-Benzil kolmeharuline täht), pole kujukese ja auto margi vahel alati seost. Pigem näitasid need autoomaniku jõukust (või edevust).
Poritiibadega on lugu pisut keerulisem. Kuna väga paljud tolleaegsed autod said oma lõpliku kuju alles kusagil keretöökojas, siis võib kohata äärmiselt erineva kujundusega ühte marki masinaid. Radiaatorivõre ja esiporitiivad olid aga tavaliselt siiski tehase omad. Seega peaksid need olema ka täpselt ühesugused (kuigi ka siin oli erandeid, eelkõige muidugi kallimate autode juures).
Maniwaldi pildi peal oleval autol tundub esitelje ees olevat mingisugune kate (või vari). Veider on see, et see kate paistab ulatuvat vedrukandurist vedruleheni. Kuidas aga sel puhul vedrustus liikuda saab? Järelikult peab see kate olema pehmest materjalist (nagu nahk või present). Äkki on tegemist mingisuguse isearetusega, mis peab kaitsma mootorit, roolihoovastikku (või mine tea mida veel) pori, tolmu, kivikeste või mingi muu taolise eest. Minu mõistus saab selle koha peal otsa.
Opel on aga endiselt parim vastus Sinu küsimusele, Maniwald.