Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Amortide suhtes olen natuke (tegelikult rohkem) ka ise skeptiline.
Tegemist oleks rutiinse tavatingimuste-jalgrattaga. Shimano oli palju aastaid tagasi suht probleemseks kohaks, aga aja jooksul on ta kindlasti üheks domineerivaks tootjaks.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Minul ka Shimano käiguvahetajatega ratas, hind ostmise ajal ( 1995 või 1996 aastal, täpselt ei mäleta) 3000 kr. Siiani läbikärutatud ~7..9000 km metsa-, kruusa- ja asfaltteed. Kogemus näitab, et tagumisel käiguvahetajal (juhtratastel, puksidel ja vedrudel) jätkub ressurssi ligi viieks tuhandeks kilomeetriks. Pärast seda hakkavad käigud ise koormusest sõltuvalt vahetuma (päris huvitav, nagu automaatkäigukast), lõpuotsa omad üle pilduma jne. Aga enne käiguvahetajat väsivad tagahammasrattad ja kett (3..4 tuhat km).
Odavatest amortidest on tõesti rohkem tüli, kui kasu. Suhteliselt palju energiat läheb raami painutamiseks ja kahvel tundub nagu närimiskummist tehtud olevat, st. reageerib järskudele pööretele imeliku viivitusega.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Omadest kogemustest julgen väita, et külavahel kulgemiseks ja erinevate pinnaste talutavaks sõtkumiseks ja ka vahel poes käimiseks ja raskemate pakkide vedamiseks on kõige sobivam see nö kaitseliidu Monark, paksude kummidega (mitte see peenikeste rehvidega). Ma ei soovita seda mitte enda vanatehnikahuvist lähtudes vaid kasutan ka ise seda igapäevaselt paksu liiva sees randa sõitmiseks ja erinevate küngaste ületamiseks. Vändata on pehme ja kerge. Tõsta on seda muidugi raske aga minu trajektooridel tuleb tõsta vähe.
Loomulikult on meie peres ka kaasaegseid "käikareid", kuid need on minu poolt ära põlatud, sest kuidagi kitsed tunduvad. Nooremal rahval on muidugi häbi vanadega sõita, seega las nemad siis eputavad oma odavate krossikatega. Trenni tegemiseks on need viimased muidugi head, sest väsitavad piisavalt. Lihtsalt sõitmiseks pole ju väsitamine vajalik.
Kunagi tegelesin ka jalgrataste kähkusõiduga, nii trekil kui maanteel ja metsas ning selle kogemuse najal tean öelda, et erinevatele pinnastele universaalset ratast ei ole olemas. Ja need laiatarbe plastpedaalidega rattad on ikka naljakad asjad küll. Kui mul ei oleks vanaaegseid rattaid juba 20 ringis ja ma vajaksin ideaalset ratast igapäevaseks sõiduks ja seda minu kiidetud Monarki pole kuskilt võtta, siis ma asuksin ise ratast komplekteerima.
Raamiks võtaksin METALLIST, näiteks nõukogude või mõne muu vanema raami, mida võib ka vajadusel sobivaks keevitada. Kõik liikuvad sõlmed moodustaks METALLdetailidest. Käigud ei ole igapäevaselt tegelikult vajalikud ja mõjuvad lihaskoormusele halvasti. Käike läheb vaja siis, kui te peate läbima "tuurdefraanzi". Ja krossimehed võtavad ka pigem ratta mäkke minnes õlale, mitte ei raiska aega käikude ragistamisega. Amortidest on tolku siis kui on plaanis hüpata 5 meetri kõrguse betoonbloki otsast 3 meetrise bloki otsa ja see manööver peaks ebaõnnestuma ja on vaja pehmelt maanduda all, et siis uuesti eelmise bloki otsa tagasi hüpata. Paraku ei sobi selleks ka need naljaamordid.
Ja veel, kui on plaanis sõita tavalist sõitu mööda kruusateed jäätise järgi, siis võiks ju istuda ka vedrudega sadula peal. Ma vaatan ja imestan, kuidas meil maapoisid sõidavad poevahet nende sadulatega, mis on mõeldud keha fikseerimiseks treeningul, endal pole jalad üldse korvides ja plätud on jalas. See on ju sama hea, kui rallikast pärit Recaro toolidega Harjumaa Liinid...
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Seda Oldmopedi mainitud Schwinni soovitaks ise ka. Olen külastanud ka Chicagos ühte pisikest Schwinni muuseumit ja tuleb tõdeda, et avaldas muljet. Selle ratta puhul tuleb arvestada ka paar tuhat suurema summaga ja sellega, et kõik külarahvas vahib aga sõita on küll mugav ja kestvuse osas probleeme ei teki.
Küll aga tuleb end hoida nö valescwinnide eest, mingid tüübid toodavad samasuguse kujuga rattaid, millel on plastikust pedaalid ja sadulad. See õige originaal Schwinn ratas veereb kergesti ka ilma käikudeta, aga planetaarkäikude puhul tuleb lihtsalt teada, et käiguvahetuse ajal ei vändata, nagu avatud käikudega ratta puhul.
Väga laia sadula puhul tuleb arvestada ka isiku reieveenide asendiga, nimelt võib lai sadul suruda reie sisemised veenid kinni ja jalad väsivad ruttu ära.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
oldmoped Kirjutas:Võibolla asi minu maitses kinni, aga normaalsele täiskasvanud inimesele, kes tahab ratast vahetevahel lihtsalt kulgemiseks, soovitaksin cruiser tüüpi ratast. Kummi ei tohiks olla peenikesed linnakummid ega ka traktorimustriga maastikuratta omad. Isteasend võiks kah olla ikkagi "normaalne", mitte ettepoole käpuli. Mingi käiguvaetuse vastane ei ole ja sõltuvalt sellest, kus eesti otsas momendil asutakse, võivad käigud sõltuvalt pinnasevormidest olla täiesti asja eest. Kõigile neile tingimustele vastab Schwinni 3- või 7- käigulise vabasisese plnetaarkäigukastiga cruiser. Sellise nimega tootja puhul ei tohiks komponentide kvaliteedis kah eriti kahelda. Kas võtta esivedrutusega või ilma, on juba maitse asi.
Ostsin endale eelmise aasta lõpul sellise. Aint ilma amordi, käikude ja porikateta. Sõites jääb pikapeale tagumik haigeks. Eelmise aasta mudelil olid nõrgaks kohaks pedaalid. Enda omal vahetasin need vene ratta omade vastu. Dünamost ostsim, 85.- paar. Nõudis küll väheke kombineerimist, aga tulemus jäi rahuldav.
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
20-04-2006, 19:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-04-2006, 20:01 PM ja muutjaks oli
andris.)
Schwinni sama tüüpi tandemid on ka väga lahedad. Üldse seda tüüpi Schwinnid meenutavad mulle vanu Cadillace.
Ma ise sõidan Merida Kalahari 510-ga, kuna liigun palju maastikul ja kohtades, kus tänavarattast abi pole. Ratas on alles suht uus (paar päeva), ei oska muljeid öelda, käiguvahetid on muidu mugavad, käigud vahetuvad hästi (kuigi vahel tuleb natuke järgi aidata, et õige käik sisse läheks [aga seda harva], käiguvahetussüsteem on Shimano Altus). Varem sõitsin Optima jalgrattaga, polnd teisel vigagi, ainult päris mitu kummi sai puruks sõita ja mõned teised detailid kõveraks väänatud (kogemata muidugi).
Maamees linnast.
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
20-04-2006, 20:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-04-2006, 20:20 PM ja muutjaks oli
MartinL.)
Ise otsustasin selle Schwinni kasuks sellepärast , et olin väsinud eelnevast rahmeldamisest. (peas kuskil 10 cm arm jne) Nimelt oli eelmine ratas dirtjump Classic Samurai. Kes teab mis ratas see on ,see teab. Eelnevalt sõidetud ka tavaliste maastikuratastega (Classic Legend , Scott mingisugune )
Aga selle Schwinniga jah, muretult cruisid mööda linnatänavaid . Ja kiiret pole kuhugi.
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.