Postitused: 429
Teemad: 18
Liitus: Sep 2004
Maine:
0
25-04-2006, 20:55 PM
Juhtus siis selline asi et rooli pööramise ajal hakkas miski ühtäkki krudisema. Tundub et heli tuleb kusagilt roolisamba seest, rooli üles-alla või ette-taha reguleerimisel heli toon pisut muutub.
Roolisamba hingeeluga ma kursis pole, samuti pole hetkel ka aega selle lammutamiseks. Aga et autoga on vaja liigelda, tahaks teada kas tegu võib olla potensiaalselt ohtliku veaga?
Rover 3500 - European Car of the Year 1977
njaa...see probleem võib peituda rooliristis!...mul endal ka autol krudiseb keerates..ja tundub,et varsti mina sõita ei julge...!see viga võib olla ohtlik ja samas mitte..oleneb mis sul seal on ja kuidas asi toimib..mis masin on üldse muidu?
Postitused: 167
Teemad: 3
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Krudisemine rooli pööramisel võib olla tingitud laagritest, juhul kui midagi roolivõlli vastu ei käi. Kõige hullem mis juhtuda võib on laagri ja ka rooli kinnikiilumine.
Kuna enamasti juhtuvad sellised asjad ikka kõige ebasobivamal hetkel, siis on roolimehhanismi vigadega keelatud autoga sõita.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Kuna enamikel moodsatel autodel annab roolisamba karbi/lati küljest eemaldada (erinevalt Pobist/51st jms), soovitan seda teha ning vaadata täpsemalt järgi, mis seal samba juures krudiseb ning miks. Äkki mingi puks või puksi moodi asi kuival?
Näiteks võin omalt poolt lisada, et tean 1971.a. 3A3-966, mille roolisammas hakkas mingi puksi tõttu juba üsna uuena (10-15 tuh km ls.) õrnalt krudisevat häält tegema. Samas on kõik aga senini (aastakümnete jooksul) perfektne olnud ning pisike krudin ei takista seniajani ehk siis juba 35 aastat seda autot kasutamast...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 788
Teemad: 74
Liitus: Jun 2003
Maine:
2
Kõige tavalisem põhjus on juba mainitud roolirist. Ohtlikkusest niipalju, et võid sõita tuhandeid kilomeetreid ilma et midagi juhtuks, või võib järgmise kilomeetriga kinni kiiluda. Kõige mõistlikum tegu oleks roolisammas maha võtta, veenduda krigisemise põhjuses. Minul oli põhjuseks rist. Kopsisin risti välja, ostsin Balti Laagrist uue ja lasin meistrimehel sisse panna. NB! Riste on erinevates mõõtudes, kohati on mõõdud väga lähedased , seega parem vana rist poodi kaasa võtta.