Kuidas saada võrri esimest hammikat ära?
#1

Nii, palun seletage mulle, kuidas võetakse d8 mootorilt ära väike keti hammikas?
1) Kaan maha.
2) Mutter ära.
3) Hammastega seib ära.
4) ?
Vasta
#2

Zidist Kirjutas:4) ?

On olemas spetsiaalne tõmmits, mis meenutab veidi mopeedimootori Š-51 (tegelikult kuni 57) ja ülilevinud 98 ccm Sachs'i mootori hooratta tõmmitsaid. Keerad sisemise poldi tagasi, seejärel keerad tõmmitsa ketiratta sisse ja siis polti sisse tagasi keerates tõmbab tõmmits ketiratta maha. Kui loed läbi D4 mootori kasutusõpetuse (panin selle kunagi aadressile http://www.mois.ee/d4/) , leiad sellest nii tõmmitsa pildi kui ka korralikud selges keeles õpetused kasutamise kohta (D8-l ei ole see konstruktsioon muutunud D4ga võrreldes)

Tegelikult peaks ka igasugune sobivate mõõtmetega tavaline harutõmmits aitama - harupidi hammasratta taha, keskpolti peale ja tuleb. Ainult et harude jaoks ei ole D-mootoril eriti ruumi ja ma ei ole kindel, kas Sa mõõtmetelt sobivat harutõmmitsat ühestki tööriistapoest leiad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Olen seda hammasratast väga tihti maha võtnud on see tulnud probleemideta. Tõsi oli üks võrrimootor millel mainitud hammasratas kohe kuidagi maha ei tulnud, selle vastu aitas gaasileegiga kuumutamine ja kuumalt tuli ilusti maha.
Vasta
#4

Minu mootoril oleks see arvatavasti esimene kord. Mootor on tuttuus.
Proovin seda gaasilambi varianti.
Aitäh.
Vasta
#5

Zidist Kirjutas:Proovin seda gaasilambi varianti.

Jumalapärast mitte!!!

Termiline töötlemine, eriti suvaline töötlemine muudab karastatud terasdetailide omadusi ning ei tee head ei hammasrattale ega ka võlliotsale. Ma usun, et Sa tahad samade detailidega edaspidi veel kaua-kaua sõita...

Parem laena kellegi käest tõmmits ja võta hammasratas ära "valge inimese", mitte aga "neegri" kombel.

"Tuli" jäägu siiski viimaseks variandiks, kui muu enam ei aita, st on igapidi tulutult järeleproovitud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

Valdo jutt jumala õige. Kui kuskilt tõmmitsat ei saa, käi treiali juures, see nii lihtne tükk, et ei tohiks palju maksta ka. Ja peale selle sul tõmmits koguaeg omast käest võtta.
Vasta
#7

Ma tänan. Kui ma poleks täna seda lugenud, siis homme oleks vist juba hilja olnud...
Vasta
#8

Endal küll selle maha saamisega probeeme ei ole olnud.
Kas kruvikeeraja või mõne muu sarnase vahendiga õrnalt paitades ei liigu?
Vasta
#9

ma sain enda võrril nii maha.. lai kruvikeeraja vahele ja õrnalt haamriga.

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#10

keits Kirjutas:ma sain enda võrril nii maha.. lai kruvikeeraja vahele ja õrnalt haamriga.

Ole ettevaatlik - hambad võivad painduda või murduda. Moodsatel laiaketilistel (ja laiahambalistel) D6tel ja D8tel ei ole see vast küll nii kriitiline kui vanematel D4del ja D5tel, kus ka mootoriülekanne käis tavalise kitsa jalgrattaketiga ja hambad on üsna õhukesed. Oma 25-aastases jalgrataste restaureerimise praktikas olen ma nt nii mitmetegi ketirataste hambaid maha murdnud (nt tagumise ketiratta eraldamiskatsetel tagumise vabajooksu detailidest ja deformeerunud keskmiste ketirataste õgvendamiskatsetel).

Siiski soovitan hankida tõmmits. Neid peaks siiski veel palju liikuma, kuna omal ajal anti tõmmits kaasa nii iga uue võrriga kui ka iga uue mootoritga. Samuti sai neid osta tööriistana kõikidest jalgrattapoodidest, mis kauplesid ka võrrijuppidega. Kuna D-mootoreid on valmistatud enam kui 35 aasta jooksul tõelistes masskogustes, siis ei tohiks tõmmits mingi haruldus olla.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#11

valdo Kirjutas:
Zidist Kirjutas:Proovin seda gaasilambi varianti.
Jumalapärast mitte!!!
Gaasilambiga võid jahedal sügisõhtul käsi soojendada või tapetud seal karvu põletada, metalli kuumutamisel pole sellest mõttet abi otsida.
Kui kuumutada siis tuleks kasutada gaasi nimega atsetüleen, mille põlemistemperatuur on 3000°C.
Vasta
#12

Martti Kirjutas:Kui kuumutada siis tuleks kasutada gaasi nimega atsetüleen, mille põlemistemperatuur on 3000°C.

... ja rikkuda terasdetailide (pind)karastuse termilise töötlemisega. Üks asi on kasutada "tuld" keermesliite korral (millele ei rakendu dünaamilisi koormusi), teine asi aga hammas- või ketiratta korral, millele need rakenduvad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#13

valdo Kirjutas:On olemas spetsiaalne tõmmits...

TEMA ISE on osta.ee-s saadaval- kiika aadressile http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=676869

Loodetavasti vahetab see omanikku ning Sa ei kahetse seda ostu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

Ma vöin keldris järele uurida peaks kaks tükki leiduma.

Nii kaks tükki olemas kellel vaja siis ps.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne